הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפכו את הטייד פודס לפחות מעוררי תיאבון? המחוקקים רוצים לשנות את עיצוב החבילות הצבעוניות
מחוקקים ממדינת ניו-יורק מעוניינים לחייב חברות דוגמת TIDE לארוז בנפרד כל טבלית ולשנות את העיצוב הצבעוני כך שיהיו פחות מושכות לילדים. הצעת החוק מגיעה בעקבות חששות גוברים מכך שילדים ובני נוער אוכלים את הטבליות, ולפעמים מפרסמים סרטונים עצמיים באינטרנט במה שידוע כאתגר הטייד פוד

חברת המועצה ארבלה סימונטס והסנטור ברד הולימן, נציגים דמוקרטיים מהעיר ניו-יורק, פנו לחברת פרוקטר אנד גמבל, בעלת המותג טייד (TIDE), והפצירו בה לנקוט בצעדים על מנת להפוך את המוצרים לבטוחים יותר. החקיקה היא תגובה מעשית לסכנות של המוצרים, הם אמרו. "אנחנו רוצים למנוע את ההרעלות. זה קל, כל מה שאנחנו צריכים לוודא זה שבטיחות הציבור חשובה יותר מהרווחים שלהם". הצעת החוק תוסיף את טבליות הכביסה למוצרי בית מסוכנים אחרים ותחייב אריזה חסינת ילדים ותוויות ברורות. "אנחנו מבקשים צבע אחיד לכל טבליות הכביסה. אנחנו לא צריכים שהם יראו כמו דובוני גומי בשביל שצרכנים יוכלו להשתמש בהם", אמר הולימן. "אנחנו צריכים תוויות אזהרה ברורות על כל האריזות, ועל כל טבלית".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



חברת המועצה ארבלה סימונטס והסנטור ברד הולימן, נציגים דמוקרטיים מהעיר ניו-יורק, פנו לחברת פרוקטר אנד גמבל, בעלת המותג טייד, והפצירו בה לנקוט בצעדים על מנת להפוך את המוצרים לבטוחים יותר. החקיקה היא תגובה מעשית לסכנות של המוצרים, הם אמרו. "אנחנו רוצים למנוע את ההרעלות. זה קל, כל מה שאנחנו צריכים לוודא זה שבטיחות הציבור חשובה יותר מהרווחים שלהם". הצעת החוק תוסיף את טבליות הכביסה למוצרי בית מסוכנים אחרים ותחייב אריזה חסינת ילדים ותוויות ברורות. "אנחנו מבקשים צבע אחיד לכל טבליות הכביסה. אנחנו לא צריכים שהם יראו כמו דובוני גומי בשביל שצרכנים יוכלו להשתמש בהם", אמר הולימן. "אנחנו צריכים תוויות אזהרה ברורות על כל האריזות, ועל כל טבלית".

הארגון האמריקאי של מרכזי ההרעלה מסר כי אכילת טבליות כביסה עלולה להיות קטלנית או להוביל לבעיות בריאותיות חמורות. פרוקטר אנד גמבל מסרו בתגובה: "אין דבר חדש בהצעות החוק האלו". החברה הממוקמת בסינסנטי טוענת כי האריזות הן חסינות לילדים, וכן נמצא בעקבות סקירת מידע ממרכזי הרעלה כי "צבע לא משחק תפקיד מרכזי בחשיפה של ילדים לטבליות כביסה". באשר לאריזות נפרדות, החברה מאמינה כי "זה לא יעזור בהפחתת המקרים ועלולות להיות השלכות לא צפויות", כגון אכילה בטעות והשפעות סביבתיות של הוספת אריזות פלסטיק.



"לבסוף, לצרכנים יש בחירה: אלו אשר מעדיפים טבליות בצבע אחיד יכולים לבחור במוצרי טייד פרי וג'נטל, הצבועים בלבן. טייד גם זמין במוצרים נוזליים ומוצרי אבקה", כך נמשכה ההודעה. פרוקטר אנד גמבל יצאו במסע ציבורי על מנת לעצור שימוש לרעה במוצריהם. "הבטחת בטיחותם של האנשים אשר משתמשים במוצרינו היא ערך בסיסי לכל מה שאנחנו עושים בחברה", אמר דייויד טיילור, מנכ"ל החברה, בפוסט שפורסם בחודש שעבר. "אולם, אפילו התקנים, הנהלים התוויות והאזהרות המחמירות ביותר אינן יכולות למנוע שימוש לרעה בכוונת תחילה, שמונעת בשיקול דעת מוטעה והרצון בפרסום".

מנגד המחוקקים טוענים כי יש לעשות יותר, כולל אישור הצעת החוק. "בעוד החקיקה שלנו תגן על תושבי ניו-יורק, אנחנו מאיצים בפרוקטר אנד גמבל וכל יצרני טבליות הכביסה הצבעוניות להציע את אותן ההגנות לאומה ולהתחייב מיד להגבלות שאנו מציבים בחקיקה זו", כתבו במכתבם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE