הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהי הדרך הטובה ביותר לטייל עם ילדים?
טיול עם ילדים עשוי להיות מהנה אך גם מאתגר, כיצד תערכו מראש

טיול עם ילדים יכול להיות חוויה משפחתית מהנה ואיכותית, ביחוד עבור הילדים  שנחשפים לחוויות מראות ומאכלים חדשים. באותה המידה, טיול שכזה עשוי להפוך לסיוט מהלך: לוחות הזמנים מוגבלים על פי שעות השינה שלהם, מערך הציוד שנדרש עבורם הוא אינסופי ומסרבל את התנועה והספונטניות. בנוסף לכך, ילדים קטנים עשויים להיות רגזניים, בכיינים, משתעממים בקלות או שלא תמיד מעוניינים להשתתף בכל פעילות. ואלה  הם רק חלק קטן מהאתגרים הצפויים להורים במהלך טיול או חופשה.  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


להלן כמה הצעות כיצד אפשר להפוך  טיול עם הילדים לקליל ומהנה: 

הקפידו להעסיק ולעניין את הילדים: ממש כשם שאתם מצפים לחופשה המשפחתית , הקפידו לזכור לצרף תכנים מהנים גם עבורם. תכננו מראש פעילויות מתאימות לכל גיל שיעזרו להם להעביר את הדרך בצורה מהנה. לכל גיל יש צרכים שונים וחשוב להתאים את המסלול והפעילות בהתאם. 

  1. תינוקות- עד גיל שנתיים  הם נוחים מאד בהרבה מובנים. אפשר לשאת אותם לכל מקום (מנשא או עגלה) וכל עוד הם בסביבה הנוחה להם והתנאים הבסיסיים שלהם מתקיימים (מזון ושינה) לצד הקפדה על שגרת היום שלהם, הם מאושרים. אמנדה נורקרוס, עורכת המגזין הנסיעות האינטרנטי ””Family vacation critics, מסכימה כי הקפדה על שגרת היום ולוחות הזמנים של התינוקות היא חשובה ביותר, ויש לתכנן עד כמה שאפשר את סדר היום של הטיול על פי הלו“ז הזה. ”הקפידו להביא צעצועים אהובים, ספרים ובקבוקים. הוציאו את התינוק מהמנשא או העגלה ותנו לו לחוות את הטיול פיזית: אם הוא הולך תנו לו ללכת מעט, אם הוא עוד זוחל, הניחו אותו על מחצלת ותנו לחוש את הסביבה והאוירה בצורה שונה“. 
  2. פעוטות- גיל 2-4  זהו גיל כייפי! הם אנרגטיים, עצמאים וסקרנים ביותר . מסלול הטיול עשויים להיות מהנה וחוויתי עבורם, אבל כדאי תמיד לתת להם זמן שבו יוכלו לפרוק אנרגיות כמו במגרש משחקים או בבריכה. המלצה נוספת, קחו אותם לגני שעשועים מקומיים ,שיאפשרו להם להתרוצץ במרחב פתוח. בונוס שיכול לצמוח מכך, הוא התקלות בהורים מקומיים שיכולים ליעץ לכם על פעילויות אחרות באזור עבור ילדים, או בכלל לתת לכם טיפים תיירותיים.
  3. גילאי בית ספר ומעלה- המפתח להצלחה פה טמון בשיתוף הילדים עוד בשלב התכנון, אפילו במובן הקטן ביותר. בגילאים האלה, ככל שאתם מציעים להם לבחור, כך אתם מעצימים אותם.  התייעצו איתם ותנו להם לבחור בין אתרים ופעילויות ובהתאם, הם ירגישו מעורבים וישתפו פעולה במהלך הטיול.  טיפ: תנו להם בחור בין מספר פעילויות משולבות לכל יום.לדוגמא: שיט בבוקר ורביצה בחוף הים אחר הצהריים. סיור בעיר שיכול יכלול גם טיול רגלי ולאחר מכן ביקור במוזיאון. תנו להם לבחור את הפעילויות המועדפות עליהם.  גם בחירת מדריך תיירים טוב בעל גישה לילדים עשוי גם הוא להשפיע רבות חווית הטיול.
  4. מתבגרים- הדרך הטובה ביותר היא לערב אותם בכל הקשור לתכנון הטיול ואף לתת להם להחליט בלעדית על כמה אטרקציות שמעניינות אותם, או לתכנן יום או יומיים מתוך הטיול.  כמו כן, אפשר לשקול לתת להם זמן עצמאי לבד לחקור יעד שמעניין אותם, כמו חנויות מסויימות או מוזיאון. כל עוד אתם או המתבגר מרגישים ביטחון בצעד הזה, עבורם זו יכולה להיות חווית עצמאות חדשה ומרגשת.

בחירת יעד: כיצד בוחרים יעד משפחתי משלל האפשרויות העולמיות?

אל תבחרו יעד קודם, אלא החליטו מה אתם רוצים לעשות. אתם רוצים לרבוץ בחוף הים או שאתם מעוניינים בטרק מאתגר בשמורת טבע? אולי אתם מחפשים חוויה אורבנית?  ברגע שתחליטו על מהות הטיול אתם יכולים להתחיל לחפש יעד.   כמה הצעות למחשבה בעניין:

  • חוף הים מתאים לכל גיל.
  • פארקי שעשועים מתאימים בעיקר לגילאים 3-12. מתחת לגיל הזה ילדים לא יכולים להנות ממרבית המתקנים והגדולים יותר לא תמיד מתעניינים בכך.
  • שיט תענוגות-  עשויות להתאים לגילאי בית ספר ותיכון, שכן שהם יכולים להסתובב שם בצורה עצמאית ולרוב יש שם מגוון פעילויות שיעסיקו אותם.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE