הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דוח חושף: האנטישמיות מרימה ראש בקליפורניה. שכונות בוואלי לוס אנג'לס במוקד אירועי השנאה
גראפיטי, איומי הטמנת מטענים, הרס מצבות והכאת ילדים בשל יהדותם - בקליפורניה לבדה נרשמו 268 תקריות אשתקד, קפיצה משמעותית של 27% לעומת 2016

קשת הביטויים האנטישמיים הגלויים נעה בין גראפיטי בוואן נייס, שלשונו: "היטלר לא עשה שום דבר לא נכון" ועד צלבי קרס בבית הכנסת של וודלאנד הילס והיא הלכה והתרחבה ב-2017 ברחבי המדינה בכלל ובמדינת קליפורניה ומחוז לוס-אנג'לס בתוך כך. כך עולה מדו"ח שראה אור באחרונה של הליגה נגד השמצה.

גידול של 60% חל במספרם של האירועים האנטישמיים ברחבי ארה"ב בשנה שעברה, לעומת נתוני 2016. זהו הגידול החד שנתי המשמעותי ביותר שנרשם והשני בהיקפו מאז החלה הליגה נגד השמצה לעקוב ולרכז נתונים אי שם בשנות ה-70, כך עולה מהדו"ח האחרון. ברמה הארצית מדובר בכמעט הכפלה של האירועים האנטישמיים בקמפוסים ובבתי ספר. בקמפוסים של קולג'ים זו השנה השניה שבה נרשמת עלייה חדה באירועים אנטישמיים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"ריכוז האירועים האנטישמיים ב-2017 הביא לתופעת חיקוי וגידול בהתקפות על הקהילה שלנו – מאיומי הטמנת פצצות, הרס מצבות בבתי קברות, מצעדי עליונות לבנה בשארלוטסויל ותקיפות של ילדים יהודים על ידי ילדים אחרים בבתי הספר." אמר ג'ונתן גרינבלאט, מנכ"ל ומנהל ארצי של הליגה נגד השמצה. בקליפורניה לבדה נרשמו 268 אירועים אנטישמיים אשתקד, קפיצה משמעותית של 27% לעומת 211 אירועים כאלה ב-2016, כך עולה מהדו"ח.

"בעוד שהעליה במספר האירועים האנטישמיים בקליפורניה לא היתה דרמטית מאוד, היא עדיין מלמדת על המגמה ועל האווירה, חוסר הסובלנות והשנאה של קבוצות מסויימות ועל הרחבת הפערים העדתיים בחברה." אמרה אמנדה סוסקינד מנהלת מרחב דרום מערב הפאסיפיק של הליגה נגד השמצה. "אנחנו ממוקדים בעיקר בהשפעה שיש למגמה החדשה בבתי הספר וקולג'ים, שם ענין העליונות הלבנה והאידיאולוגיה הגזענית, נמצאות בעלייה".

לפי נתוני הדו"ח נרשמו 1,015 אירועים אנטישמיים ברמה הלאומית ב-2017, כולל 163 איומים על הטמנת פצצות ומטענים במוסדות יהודיים, גידול של 41% לעומת 2016. בנוסף היו 952 אירועים אנטישמיים של ואנדליזם, גידול של 86% לעומת השנה הקודמת וכן 19 התקפות פיזיות נגד יהודים, קיטון של 47% לעומת 2016. "לפי ניתוח נתוני הדו"ח של הליגה נגד השמצה מסתבר, שחלק מהאירועים המדווחים בשנה החולפת כללו התבטאויות קשות בסגנון: "חיזרו למחנות ההשמדה", "חיזרו לתנורים" בבית ספר פרטי מסויים בלוס אנג'לס; אדם שתקף יהודי חרדי בצפון הוליווד בקריאות: "(מילה לא ראויה) את היהודים", "הייל היטלר"; מודעות בסגנון: "אין יהודים - אין בעיות" בריברסייד; סמלים של עליונות לבנה, שנצבעו על בניין החניון של הליגה נגד השמצה במערב לוס אנג'לס.

"אנחנו עושים כל מאמץ כדי לעורר את תשומת הלב של הממשל ושל המנהיגים ואת ענין הציבור לגל האנטישמי, כדי שנוכל להלחם בכך ביחד." אמר גרינבלאט. "אנטישמיות היא ככל הניראה השנאה העתיקה ביותר, אבל היום אנחנו חשים בכך באופן עמוק ומציק במיוחד, אך אנחנו לא ניכנע לעולם ולא נחדל להלחם ולהאבק, כדי להבטיח שהקהילות שלנו תהיינה בטוחות, לכל אחת ואחד."


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE