הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: בית המשפט קבע כי המצית הסדרתי שהטיל אימה על העיר היה שפוי בשעת המעשה
הארי בורקהארט הורשע כ-50 הצתות מכוניות ובתים לפני שש שנים, כדי לנקום על גירוש אמו לגרמניה

חבר המושבעים הכריע, כי הארי בורקהארט, בן 30 ממוצא גרמני, שהצית תריסר שריפות ברחבי לוס אנג'לס במהלך מספר לילות, היה שפוי. בעבר הואשם בורקהארט בגין כ-50 שריפות שהצית בשנת 2012, בתקופת חגיגות השנה החדשה. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לדברי התביעה, אמו גורשה לגרמניה לאחר שהואשמה בהונאה. בהמשך לכך איים בורקהארט, כי "ישרוף את אמריקה". מהרשויות נמסר, כי הוא הניח מנגנוני הצתה מתחת למכוניות בהוליווד, סן פרננדו ואלי ומערב הוליווד, במשך שלושה לילות. חלק מכלי הרכב שהוצתו חנו בחניונים וב-19 מהמקרים האש התפשטה לדירות ולבתים סמוכים. איש לא נפגע באופן חמור במהלך השריפות, שגרמו לנזקי רכוש המוערכים בכ-3 מיליון דולר, אך הלהבות הציתו פחד גדול.


מרשל פדרלי זיהה את בורקהארט בצילומי מצלמות האבטחה, כאדם שהתפרץ בדברי מחאה נגד אמריקה, במהלך דיון מעצרים שנערך לאמו בשנת 2011. סגן שריף מתנדב הבחין ברכב מסחרי, שהתאים לתיאור של המצית החשוד, ועצר אותו. הסניגור, סטיב שונפילד, טען, כי בורקהארט לקה בנפשו באופן חמור וביקש מחבר המושבעים להחליט שהוא חף מפשע. הוא אמר, כי מסמכים רפואיים מרופאים בפרנקפורט שבגרמניה, שם גר בורקהארט, תיעדו את הסימפטומים של מחלת הנפש ממנה סבל במשך שנים רבות. שונפילד אמר, כי עבור בורקהארט לפרידה מאמו היתה משמעות של סוף העולם.

בחודש ספטמבר 2016 הורשע בורקהארט בגין ההצתות, אך בשלב הדיון בטענת אי השפיות חבר המושבעים לא הצליח להחליט על העונש. בהמשך להחלטה האחרונה, בדבר שפיותו של בורקהארט, הוא עלול להישלח לכ-90 שנות מאסר, כשעונשו יקבע ב-23 במרס.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE