הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: גורמים בעירייה מעלים הילוך במאבק למניעת אירועי ירי בבתי הספר
מנהיגים פוליטיים מעוניינים בהצטרפותה של העיר ליוזמות ארציות, נוכח מקרי הירי הקטלניים במוסדות החינוך

לאחרונה, הכריז היועץ המשפטי של העירייה, מייק פויר, על הקמת פאנל הסרט הכחול (Blue-ribbon), על מנת לבחון צעדים שיהפכו את בתי הספר לבטוחים יותר ולבדוק כיצד ניתן ליישם צעדים אלה. למחרת ההכרזה, חברי ועדת החינוך העירונית הציגו החלטה הקוראת למדיניות תקיפה יותר של הפיקוח הפדרלי על נשק ולסקירה מחדש של המדיניות באזורים בהם פועלים בתי ספר ומוסדות חינוך.  

"כולם מכירים בכך שזהו רגע קריטי. בכל אזור בו פועלים בתי ספר ומוסדות חינוך, צריכים לעשות הכל על מנת להבטיח שבתי ספר יהיו בטוחים ככל שניתן", אמר פויר לאחר אירוע הירי בו נרצחו 17 אנשים בחודש שעבר, בתיכון מרג'ורי סטונמן בפארקלנד, שבפלורידה. פויר מתכנן לכנס את הפאנל על מנת לגייס עוד 15 חברים נוספים. שמונה כבר הסכימו להשתתף בפעילות הפאנל, בהם גם שופט בית המשפט העליון של קליפורניה בדימוס, קרלוס מורנו, חשבת ומנהלת החשבונות של העירייה לשעבר, לאורה צ'יק, ועוזר מפקד משטרת לוס אנג'לס לשעבר, ארל פייסינגר, המשמש כיום בתפקיד ניהולי בכיר באוניברסיטת דרום קליפורניה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביה"ס "גרדנר" בהוליווד, לוס אנג'לס

ממלאת המקום של הממונה על הבטיחות באזורי בתי הספר, ויויאן אקשיאן, תומכת ברעיון אך טוענת בביטחון, כי בתי הספר בטוחים, "רמת הבטיחות בבתי הספר מושפעת מרמת הבטיחות בעיר. אנו לא יכולים לצפות מראש את הרגע המסוכן. אני מעודדת את כולנו לעבוד יחד".

במהלך סוף השבוע, מחוקקים בפלורידה דחו ברוב קטן הצעת חוק לאיסור על נשיאת רובי סער, כזה בו רצו תלמידים בפארקלנד. ביום שני, צפויים המחוקקים להצביע על הצעת חוק שתחיל את תקופת הצינון של שלושה ימים, החלה כרגע על רכישות אקדחים, על כל סוגי כלי הנשק; תעלה את הגיל המינימלי לרכישת רובה או אקדח מ-18 ל-21; תגדיל את המימון לתכניות הסיוע לסובלים מבעיות נפשיות ושיפור הבטיחות בבתי ספר; ותאסור על המרת נשק חצי אוטומטי כך שיאפשר ירי בדומה לנשק אוטומטי או בדומה למכונת ירייה, באמצעות "באמפ סטוק".

יש לציין, כי סטיבן פאדוק, שרצח 58 אנשים ופצע מאות נוספים באירוע הירי שהתרחש בלאס וגאס בחודש אוקטובר האחרון, השתמש ב"באמפ סטוק". ההצעה שהעלה הנשיא, דונלד טראמפ, לפיה יש לאמן ולחמש מורים ואנשי צוות נוספים בבתי הספר, זוכה לתמיכה מאיגוד הנשק הלאומי. הצעת החוק של מדינת פלורידה כוללת הוראה שמאפשרת גישה זו בשטחי ביה"ס. למרות זאת, פויר אינו מעוניין להפוך את המורים לכוח חמוש. "ישנם יותר מדי כלי נשק נגישים לאנשים הלא נכונים. המשימה של המורה היא להדריך ולא לירות בנשק בכיתה", כך אמר חבר מועצת עיריית לוס אנג'לס וחבר בבית המחוקקים של קליפורניה לשעבר, שפעל למען פיקוח על הנשק בשני התפקידים בהם שימש.


אירוע הירי בתיכון בפארקלנד, פלורידה בחודש שעבר

שלושה חברים בוועדת החינוך העירונית יזמו החלטה לקרוא לאיסור פדרלי ומדיני על רובי סער וכתבי עת העוסקים בתחמושת בהיקפים גדולים; ולהתניית כל רכישת נשק בבדיקת פרטים אישיים, במתן רישיון ובהכשרה למחזיקי נשק. בקליפורניה חוקי הפיקוח על נשק מחמירים יותר מאשר בשאר ארצות הברית, אך הם עדיין לא אוסרים בעלות על נשק, שהמתנגדים מגדירים כרובי סער.
ההחלטה של וועדת החינוך העירונית, כוללת גם בקשה מהממשל הפדרלי להגדיל את התקציב לשירותי בריאות נפש לתלמידים ולממן מחקר על נשק ואלימות. החלטת הוועדה נותנת לבתי הספר 30 ימים לשם סקירה של המדיניות שלהם למניעת אלימות ושל התכניות שלהם להתמודדות עם יורה פעיל בשטחי בתי הספר. ההחלטה גם מציעה להקים כוח משימה, שיקיים מפגשים בתדירות קבועה וידאג לבטיחות בתי הספר. יצוין, כי פעילות הפאנל של פויר עולה בקנה אחד עם מטרות החלטת ועדת החינוך העירונית וכי הצדדים מתכוונים לפעול בשיתוף פעולה על מנת לשמור על בטיחות המורים והתלמידים בבתי הספר. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE