הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: עסקת טיעון בתביעה על הטרדה מינית בצ'יפוטלה
ארבעה מנהלים בסניף בעיר הואשמו במעקב אחר לקוחות במצלמות האבטחה, אמירות סקסיסטיות וכפיית מגע על העובדות. לא נמסרו תנאי הפשרה

התובעת שפוטרה מרשת המזון המקסיקני, אריאנה קסטנדה, טענה, כי היא ועובדת נוספת הוטרדו מינית על ידי ארבעה מנהלים בסניף: מנהל המסעדה פבלו אגילר, האחראי רובן הרננדז ומנהלי השירות טומי לי ואריק מורצ'ילו. מתביעתה עולה, כי הארבעה נהגו להשתמש במצלמות האבטחה, על מנת לבלוש אחר לקוחות שנראו להם אטרקטיביות. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובעת שימשה כעובדת מטבח בסניף הפועל במתחם ההסעדה של מרכז וורנר, בשדרות קניוגה, מאז חודש דצמבר 2013 ועד שפוטרה, בחודש פברואר 2016. בכתב התביעה שהוגש בחודש מרס 2016, נטען, כי מדובר בהליך פיטורין שאינו חוקי, בהטרדה מינית וביחס משפיל. ב-21 בפברואר השנה, עתרו עורכי הדין של התובעת לשופטת בית המשפט המחוזי, מוניקה בצ'נר, בבקשה לסגור את התיק. תנאי הפשרה לא נחשפו.
בכתב התביעה נטען, כי במסגרת תפקידה נדרשה קסטנדה ללבוש מדים. אגילר הזמין עבודה חולצה שהיתה במידה קטנה מדי. לטענתה, כשביקשה שיזמין עבורה חולצה במידה גדולה יותר השיב אגילר, "האם זה משום שהחזה שלך גדול מדי?". הוא הזמין עבורה חולצה נוספת, אך גם היא היתה במידה קטנה מדי, ולטענתה הוא שוב הטריד אותה בעניין מידת החזה.

עוד טענה התובעת, כי הרננדז ניסה לחבק אותה בעל כורחה ונגע בה מתחת לחולצה לאחר שצינן את ידיו בקרח או אובייקט קר אחר. קסטנדה הביעה את התנגדותה וניסתה להדוף את הרננדז. בנוסף, מורצ'ילו ולי העירו הערות לא הולמות על החזה של עובדת אחרת בסניף. הם לעגו לה לאחר שלקוח כתב עליה ביקורת שלילית באתר 
Yelp. מרצ'ילו נהג לכנות את אחת העובדות בשמות משפילים בספרדית, ונהג להגיב "מה שתגידי", כשקסטנדה הביעה מחאה על התנהגותו.

האזור בו ממוקם הסניף, בוודלנד הילס, נמצא סמוך לחדר כושר, לכן מגיעות לסניף גם נשים לבושות בבגדי התעמלות, "לעתים קרובות, כשנשים מושכות נכנסו לסניף, אגילר נהג למהר אל המשרד כדי לצפות בהן במצלמות האבטחה, על מנת לראות את מחשופי הלקוחות מלמעלה", טענה קסטנדה.

בחודש בו פוטרה, נפצעה קסטנדה בידה השמאלית, בכתף השמאלית ובגב התחתון בשעה שהוציאה את האשפה. מורצ'ילו הטיל ספק בגורם לפציעות, הטריד אותה וקרא לה "עצלנית", משום שלא סייעה בהובלת קופסאות כבדות. יומיים לאחר מכן, כשניסתה להתחבר לחשבון העובד שלה, הסתבר לה שפוטרה. לטענתה, היא איבדה את משרתה, משום שהתלוננה על התנאים במקום. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE