הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
35% מהאמריקאים רכשו נכסי נדל"ן למגורים בשנה שעברה מבלי לראותם קודם לכן
השוק הצפוף הביא למלחמה על כל הזדמנות עד כדי קנייה על סמך תיעוד בלבד. בלוס-אנג'לס 57% הודו כי נהגו כך. בסן דייגו הנתון עומד על 46% ובסן פרנסיסקו- 44%

שוק הנדל"ן מתחיל להיות צפוף ואזורי מגורים בערים כמו סן-פרנסיסקו ולוס-אנג'לס מתחילים "להתחמם". יותר ויותר אמריקאים, שבדעתם לרכוש נכס נדלנ"י, כמו דירה או בית, אפילו אינם טורחים לראות אותם, בטרם החתימה על החוזה. זו המגמה החדשה עליה מצביע סקר שערכה חברת רדפין Redfin באתר שלה, שבחן תשובות של למעלה מ-1,500 אמריקאים אשר רכשו בית בתקופת 12 החודשים, שקדמו לסקר. בלוס-אנג'לס 57% מהמשיבים לסקר אמרו, כי הם ביצעו את הרכישה מבלי לראות את הנכס קודם לכן. בסן  דייגו הנתון היה 46% ובסן פרנסיסקו - 44%. באופן כללי 35% מרוכשי הבתים אשתקד, ביצעו את הרכישה מבלי לתור קודם לכן את הנכס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



להלן רשימת שבע הערים, בהם רוכשי דירות ביצעו את מהלך הרכישה, מבלי לראות את הכנס קודם לכן, לפי הסקר של רדפין:

לוס אנג'לס – 57%

סן פרנסיסקו – 44%

שיקאגו – 38%

אוסטין – 35%

דנבר – 33%  

וושינגטון הבירה – 32%


המגמה הזו, של רכישה, ללא ראיית הנכס קודם, מקובלת יותר בקרב צעירים מאשר מבוגרים. בעוד 45% מהצעירים מאוד דיווחו, כי הגישו הצעה לרכישה של נכס שהם מעולם לא ראו באופן אישי ו- 28% מהרוכשים בגילאי הביניים, רק 6% מקרב המבוגרים שביקשו לרכוש, נטלו את הסיכון הזה של רכישה מבלי לראות קודם מה קונים בעצם. לפי הניתוח של מומחי רדפין כ-60% מאלה שרכשו דירות או בתים, מבלי לבקר בהם קודם לכן, הם ככל הניראה רוכשים ומשקיעים זרים בלוס-אנג'לס ובערים נוספות בקליפורניה.

יש לזכור, כי העיסקות הללו אינן מוצלחות מאוד, תמיד. יש בהחלט סיכון סביר למפח נפש לא קטן, למי שרוכש נכס מבלי לראות או לבדוק אותו קודם. דו"ח של חברת טרוליה Trulia מצא שהשגיאה הראשונה שרוכשי בתים כאלה עשו, היא לגלות לאחר הרכישה, שממדי הבית שהם רכשו, אינם זהים למה שהם חשבו, או תיארו לעצמם. כמעט מחצית או 42% מהנשאלים על ידי אתר חברת הנדל"ן, אמרו שהם בחרו מקום לגור שהוא, או גדול מדי (9%) או קטן מדי (33%). יותר מרבע מבעלי הבתים (26%) אמרו שהם היו רוצים לבצע שינויים כאלה ואחרים במבנה, לפני הכניסה.


אינך יכול להחזיר בית, כשם שאתה יכול לעשות עם חולצה, שאיננה מתאימה ולהחזירה למרכז הקניות. גם לבצע שינוי מבני וארכיטקטוני, או עיצובי, איננו ענין של מה בכך, אם אתה מגלה שהבית שרכשת מבלי לראות קודם, אכן זקוק לשיפוץ כזה. שיפוץ מהותי אורך זמן רב יחסית, כסף לא מועט ומאמץ. לכן מומלץ וחשוב לבקר בנכס הנדלנ"י לפני שמגישים הצעה עליו, כדי לדעת בודאות שזה המקום הנכון שאתה כדייר, עומד לחיות בו את חייך.

לכן, גם אם זה ניראה לך הדבר ההגיוני ביותר לעשותו כצעד הפיננסי הבא שלך, חשוב פעמיים, לפני שאתה מבצע רכישת בית או דירה, רק משום שזה ניראה לך כהשקעה מצויינת, או בגלל שמישהו הציע לך עיסקה טובה. זה לא מספיק. לרכוש בית רק בשביל הכסף, זו איננה בחירה נכונה, אומר אריק רוברג', מייסד ומנהל חברת Beyond Your Hammock.

"בית משפחה בודד איננו בבחינת השקעה." אמר רוברג' לתכנית Make It של CNBC. "הוא עשוי להניב תשואה טובה יותר בעתיד, אבל אם בכוונתכם להשקיע, רכישת בית משפחה בודד ומגורים בו, איננה נחשבת כהשקעה. להפוך לבעל בית זו משימה מורכבת והתחייבות משמעותית, הן מבחינת הזמן והן מבחינת הכסף. אל תשלם דמי קדימה על נכס בטרם בחנת עם עצמך ומשפחתך מדוע אתה מעונין ברכישת הבית המסוים. האם בכוונתך להקים משפחה ואתה זקוק למרחב כדי לבצע זאת? או שמא אתה רק מעונין במימוש עיסקה טובה?

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE