הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכירותיה של קוסט-קו ממשיכות להאמיר בעוד היא שומרת על קצב מקביל לזה של אמזון
ענקית מחסני המכירות ממשיכה להוכיח את עצמה עם צמיחה של 8.4 אחוזים ברבעון האחרון כשהיא שומרת על קהל לקוחות נאמן שבוחר להגיע אליה במקום לבצע את רכישותיו באינטרנט

המכירות בחנויות קוסטקו, לפחות בשנה האחרונה רשמו עלייה. כך מראה אחת המדידות האחרונות שבוצעו לאחרונה והיא הופכת את שאלת הצמיחה של הרשת ללא רלוונטית. העלייה של 8.4 אחוזים ברבעון האחרון שהסתיים ב-18 בחודש פברואר, כך דווח ביום רביעי האחרון. מכירות קוסטקו זינקו בשיעור מרשים של 28.5 אחוזים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בדומה לרוב רשתות הקמעונאות הגדולות, קוסטקו מנסה כל העת לשמור על נתח השוק שלה כנגד ענק המסחר ברשת – אמזון, שביצעה צעד ענק אל עבר תחום מצרכי המזון כאשר רכשה את רשת "הול פודס מארקט" בסכום של 13.7 מליארדי דולרים רק בקיץ האחרון.

כך או כך, קוסטקו, רשת הסופרמרקטים המדורגת במקום השלישי בארה"ב דיווחה כי הכנסות הנטו שלה גדלו אל עבר הסכום של 701 מליוני דולרים, או 1.59 דולרים למנייה מדוללת ברבעון האחרון וזאת בהשוואה ל 515 מליוני דולרים, או שיווי מניה של 1.17 דולרים באותה תקופה מקבילה רק בשנה שעברה. בנוסף, קוסטקו דיווחה כי היא צברה שיעורי רווח של 74 מליוני דולרים נוספים בצורת הטבות מס וזאת, הודות לקיצוצי המס הפדראליים החדשים על רווחי תאגידים.

קוסטקו השיקה שני שרותי משלוחים חדשים באוקטובר האחרון וזאת, רק כדי לוודא שהרשת תוכל להציע את אותה הנוחות שמשכה לקוחות קונים רבים אל עבר אמזון. הרשת כחלק משני השירותים החדשים, מאפשרת למשל לקונים לרכוש מחשבים, תכשיטים וכמו כן מוצרים אחרים על גבי הרשת ולהגיע ולאסוף אותם בחנות.

למעשה, כיום רשתות קמעונאות מסורתיות רבות נאבקות כדי להגדיל את מחזורי ההכנסות, היקפי המכירות ואת הרווחים בעוד שמספרי הקונים הממשיכים לפנות לחלופות שמציבה אמזון וענקי מסחר אלקטרוני אחרים, רק גדלים. למרות כל המגמות האלו, קוסטקו הצליחה להמשיך "לצוף" בשוק וזאת בעיקר הודות למודל המנויים שלה המבטיח המשך התקשרות עם לקוחות שהם חברי מועדון מה שמשאיר במעגל שלה עשרות מליוני לקוחות.


היקפי חידוש המנויים ברשת עלה לכ-91 אחוזים ברבעון האחרון, המהווים מכה קלה בכנף בדמות ירידה באחוז 1 על פני תקופה של שלושת החודשים הקודמים. הכנסות הרשת הנובעות מדמי חברות במועדון הלקוחות זינקו ב 12.6 אחוזים לסכום של 716 מליוני דולרים וזאת ביחס ל 636 מליוני דולרים בשלושת החודשים האחרונים. מתוך עלייה זו, 37 מליוני דולרים הגיעו מהעלאת העמלות השונות, שיושמה ברשת בשנה האחרונה בכל רחבי ארה"ב וקנדה וכמו כן מתנודות עמלות בסניפי הרשת ברחבי העולם בשנת 2016.


ביוני האחרון, קוסטקו העלתה את העמלה השנתית שהיא גובה מכ 35 מליוני לקוחותיה בעבור דמי מנוי ברחבי קנדה וארה"ב. אותה העלאה מיוחסת לסכום שנתי של 60 דולרים במקום 50 דולרים שנתיים בעבור לקוחות פרטיים ותוספת ללקוחות עיסקיים. למרות התוצאות המרשימות, ערך מניותייה של קוסטקו חוו ירידה קלה בשעות שלאחר המסחר וזאת בהיקף של אחוז 1 למחיר של 185.66 דולרים.

בריאן יארברו, אנליסט מטעם אדואר ג'ונס, אמר כי הירידה הקלילה הזו התרחשה אולי עקב חששם של משקיעים מסויימים מפני המשך הצורך של קוסטקו "להמשיך ולהוריד את מחיריי המוצרים כדי להתחרות עם אמזון מאחר והתנהלות כזו תמשיך לייצר לחץ על שוליי הרווחים בטווחי הזמן הארוכים."

בנוסף לכך, חלק מהמשקיעים של רשת קוסטקו היו סבורים שטרנד החברות המועדון ברשת עלולה להתפרש כלפי חוץ כסימן  לעליונות מובהקת של אמזון  על ידי גל של עזיבת לקוחות לכיוון שירות החברות במועדון הלקוחות של אמזון. "בעוד שהמספרים מצביעים על שיפור," אומר יארברו, "עדיין עשוייה להתקיים דאגה שהטרנדים האחרונים לא הואצו במהירות הרצוייה"



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE