הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחסור במלאי שוק הנדל"ן בסן פרנסיסקו גורם לעליית מחירים
מחסור בהיצע ועלייה גוברת בביקושים לנכסים מגורים בעיר מביאים את השוק לנקודת רתיחה

השוק "עומד להגיעה לנקודת רתיחה שהוא מעולם לא היה בה לכל אורך העשור האחרון", זאת, על פי הדיווחים ביום חמישי האחרון של סוכנות הנדל"ן פארגון ויחד עם זאת למרות המגמה שמסתמנת, סוכני נדל"ן מסויימים הזהירו שנכון לעכשיו, זהו זמן מוקדם מידי כדי להגיע למסקנות לגבי איך תראה המשך שנת הנדל"ן הזו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


היצע מוגבר שהולך וגדל בשוק הדירות היוקרתיות מצביע על כך שהנישה של הדירות שמחירן מעל לרף ה-3 מליון דולר היא בעלת ההיצע הגבוה ביותר בעיר, עם מעט יותר מ-8 חודשים של זמן המתנה בשוק טרם מכירתן. בניגוד לדירות הללו, בתים פרטיים נחשבים כמצרך יקר בעיר שבקליפורניה וקצב הביקוש ועליית המחירים שלהם עקפו לפני זמן רב את אלו של הדירות הפרטיות במהלך 3 השנים האחרונות.

מחירו של הבית הממוצע במהלך שלושת החודשים דצמבר ועד פברואר האמיר לסכום של 1.475 מליוני דולרים, שכאמור מדובר בעלייה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה בהשוואה למחיר שעמד אז על 1.2 מיליון דולר. המחיר הממוצע לדירה פרטית טיפס רק במקצת עד למחיר של 1.1 מיליון דולר וזאת בהשוואה לשלושת החודשים האחרונים בהם הוא התייצב על המחיר של 1.05 מיליון דולר.

בחודש פברואר לבדו, הבית הממוצע בסן פרנסיסקו הגיע לשיא חדש של 1.715 מליוני דולרים, כך מסר הדיווח. העלייה המשמעותית שהתרחשה במחירי הבתים הואצה בשל מחסור בהיצע. רק כ-2 אחוזים מבעלי הבתים מעמידים את בתיהם למכירה בשוק בכל שנה נתונה, כך מוסר הדיווח. בהשוואה לבעלי הבתים, חמישה אחוזים מבעלי הדירות מעמידים למכירה את דירותיהם בכל שנה ובנוסף לכך היצע הדירות ממשיך לגדול בעיקר עקב תהליך הבנייה המואץ של דירות חדשות. בתים שמחירם מתחת ל-3 מליון דולרים הם בעלי הביקוש הגבוה ביותר לפי הדיווחים והם בעלי זמן שהייה בשוק של פחות מחודשיים מה שהופך את המוכרים שלהם לבעלי כוח בשוק.










50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE