הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פריצת דרך במאבק נגד סכרת 2
תוצאות מחקר חדשני, העוסק בתזונה עשירה בסיבים תזונתיים, מצביעות על אפשרות לשיפור במצבם של חולי סכרת מסוג 2
תוצאות מחקר פורץ דרך, שנערך לאחרונה באוניברסיטת רוטגרס ניו ברנסוויק, צפויות להביא לשיפור במצבם הבריאותי של חולי סכרת מסוג 2. מהמחקר, שעוסק בתזונה, עולה, כי סיבים תזונתיים מקדמים חיידקי מעיים המשפרים את השליטה ברמת הגלוקוז בדם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



מעיקרי המחקר שפורסמו לאחרונה עולה, כי קידום קבוצה מסוימת של חיידקי מעיים, באמצעות תפריט מועשר בסיבים מגוונים, סייע בשליטה על רמת הסוכר בדם. התפריט, שעודד סביבה חיידקית מסוימת, הביא לירידה משמעותית במשקל ולמדדי שומנים טובים יותר בקרב החולים בסוכרת מסוג 2 שצרכו אותו, בהשוואה לחולים ששימשו קבוצת בקרה.

המחקר, המתנהל כבר שש שנים, מספק ראיות לכך שאכילה של סיבים תזונתיים נכונים עשויה לאזן מחדש את סביבתם של חיידקים המסייעים לעכל מזון והחשובים לבריאות האדם. סוכרת מסוג 2 היא מחלה קשה ושכיחה, הנובעת מייצור נמוך מדי של אינסולין בלבלב או כשהגוף נכשל בשימוש ראוי באינסולין. האינסולין הוא הורמון המסייע בספיגת גלוקוז בתאים ובהפיכתו לאנרגיה. 


תפקידם של חיידקים רבים, החיים בדרכי העיכול, הוא לפרק פחמימות כגון סיבים תזונתיים, על מנת לייצר חומצות שומן, המזינות את תאי מעטפת המעיים ובכך מצמצמות את הסיכוי להתפתחות דלקות ומסייעות לשלוט בתיאבון. מחסור בחומצות שומן אלה קשור בסוכרת מסוג 2 ובמחלות אחרות. 

מחקרים רבים מראים, כי הגדלת צריכת הסיבים התזונתיים יכולה להקל על סוכרת מסוג 2, אך יעילות צריכת הסיבים יכולה להשתנות אם לא מבינים כיצד פועלים מנגנוני הגוף. כך לדברי מי שכתב את המחקר והוביל אותו, פרופסור ליפינג זאו, עובד המכון למזון, תזונה ובריאות בניו ג'רזי ומרצה במחלקה לביוכימיה ומיקרוביולוגיה בבית הספר למדעי הסביבה והביולוגיה, באוניברסיטת רוטגרס ניו ברונסוויק.


במחקר, שנערך בסין, בדק זאו, יחד עם מדענים מאוניברסיטת ג'יאו טונג בשנחאי, חולים בסכרת מסוג 2 שחולקו באקראי לשתי קבוצות. החולים ששימשו כקבוצת בקרה קיבלו הדרכה והמלצות תזונתיות המקובלות לחולי סוכרת. החולים ששימשו כקבוצת הטיפול קיבלו סוגים רבים של סיבים תזונתיים, תוך צריכת תפריט דומה לתפריט של קבוצת הביקורת, לשם אספקת אנרגיה ומרכיבים מזינים מרכזיים. שתי הקבוצות נטלו את התרופה 
Acarbose, המסייעת בשליטה על גלוקוז בדם.

התפריט העשיר בסיבים כלל דגנים מלאים, מזונות סיניים מסורתיים עשירים בסיבים תזונתיים ופרו-ביוטיקה, על מנת להעלות את מספר חיידקי מעיים המפיקים חומצות שומן קצרות. כעבור 12 שבועות, בקרב חולים שניזונו מהתפריט המועשר בסיבים נרשמה ירידה ממוצעת גדולה יותר של רמת גלוקוז בדם. בזמן צום רמת הסוכר בדמם ירדה מהר יותר והם איבדו משקל רב יותר.
באופן מפתיע, מתוך 141 זנים של חיידקי מעיים, המפיקים חומצות שומן קצרות, רק 15 מתפתחים על ידי צריכת סיבים נוספים. בהמשך לכך, חיידקים אלה צפויים לסלול את הדרך לבריאות טובה יותר. כשהם מחוזקים בסיבים, הפכו 15 הזנים לאלה הדומיננטיים במעיים. הם העלו את רמת חומצות השומן, בוטיראט ו-אצטט. בכך נוצרה סביבה חומצית במעיים, שהורידה את נוכחותם של חיידקים מזיקים והובילה לייצור מוגבר של אינסולין ולשליטה טובה יותר ברמת הסוכר בדם.
            
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE