הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: צפי לעלייה בדמי ביטוחי הבריאות
קליפורניה היא בין 15 המדינות בהן צפויה עלייה של כ-35% בממוצע בעלויות דמי ביטוח עד לשנת 2021

קליפורניה היא בין 15 המדינות בהן צפויה קפיצה של כ-35% בממוצע בעלויות דמי הביטוח, עד לשנת 2021. כך עולה מנתוני ניתוח חדש, שפרסמה לאחרונה החברה הממשלתית לביטוח בריאות בקליפורניה, קאוורד קליפורניה (Covered California).


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



בחודש שעבר, חשף המכון העירוני ניתוח ממנו עלה, כי במהלך 2019 צפויה עליה של כ-18 אחוז בדמי ביטוחי הבריאות. מהניתוח של קאוורד עולה, כי שיעורי הפרמיות בשנת 2019 צפויים לזנק ב-12 עד 32 אחוז. תעריפי הביטוחים צפויים להמשיך לטפס. עד שנת 2021, ב-19 מדינות צפוי זינוק של כחמישים אחוז וב-17 מדינות צפוי זינוק עצום של כתשעים אחוז בדמי הביטוח.

חברות הביטוח מוכרות פוליסות ביטוחי בריאות לכ-1.2 מיליון איש, שלא זוכים לכיסוי ביטוחי דרך מקומות העבודה. מנכ"ל קאוורד קליפורניה, פטר לי, מסר, כי "המבוטחים יקבלו הודעות במהלך החודשים ספטמבר ואוקטובר הקרובים על עלייה בדמי הביטוח שלהם החל מחודש ינואר 2019".

העלייה בדמי הביטוח תשפיע על 10 מיליון אמריקאים, שקיבלו סבסוד ממשלתי לתשלומי ביטוחי הבריאות, ובעיקר על 6 מיליון אמריקאים שאינם נהנים מסבסוד זה. יתכן והמקבלים סבסוד יהיו מוגנים מפני העלייה בדמי הביטוח, עקב הסבסוד שיעלה גם הוא. מי שאינם מקבלים סבסוד יספגו את העלייה החדה בעלויות הביטוח.

תושבי מדינות כמו קליפורניה נמצאים בטווח השפעה נמוך יותר לקראת עליית התעריפים. זאת משום שבמדינות אלה יש רוב של מבוטחים בשוק הפרטי ורוב של בעלי סיכון בריאותי נמוך באופן יחסי. אחוז המבוטחים בעלי מצבים כרוניים בקליפורניה נמוך ביחס למדינות אחרות בארצות הברית. אחוז המבוטחים הבריאים במדינה גבוה מאשר בשאר המדינות.

מאז שנת 2014, עם תחילת הפרויקט הכולל לביטוח תושבי המדינה, עלו דמי הביטוח בארבעה אחוזים בממוצע בכל אחת מהשנתיים הראשונות. בשנת 2017 נרשמה עליה של כ-13 אחוז ובשנת 2018 נרשמה עליה של 12.5 אחוז.

העלויות הצפויות נובעות מעליית תעריף הטיפול הרפואי, יחד עם צעדים שננקטו על ידי הקונגרס והבית הלבן מאז שנת 2017. צעדים אלה יצרו אי וודאות בשוק הביטוח. החוק המטיל על האזרחים את האחריות לרכוש כיסוי ביטוחי או לשאת בתשלום על מס, לא יכנס לתוקפו בתחילת שנת 2019 כמתוכנן. זאת בהמשך לביטול הדרישה בקונגרס, כחלק מהצעת חוק המס שעבר בחודש דצמבר האחרון. ביטול הדרישה גורר עליה בדמי הביטוח. השינויים בשירותים הבסיסיים שמעניקה הרפואה הציבורית, גורם לגידול של שבעה אחוזים נוספים בכל שנה.

ממשל טראמפ פרסם תקנות בדבר ביט בריאות בסיסי זול יחסית, שאינו כולל תכניות ביטוח מקיף. מומחים צופים כי, תקנות אלו יפצלו את שוק הביטוח הפרטי לשני סוגים: מבוטחים בריאים שירכשו ביטוח בסיסי עם פחות תכניות ביטוח מקיף, ומבוטחים חולים שיאלצו לשלם דמי ביטוח יקרים בגלל הצורך בכיסוי שמעניקות תכניות הביטוח המקיף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE