הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביקור טראמפ היום בקליפורניה מגביר את העוינות בקרב ראשי המדינה
"זו אחיזת עיניים פוליטית", בצמרת הממשל של קליפורניה מבקרים את ביקורו של הנשיא במדינה, שמגיע כדי לבחון אבטיפוס לחומה המתוכננת לאורך הגבול עם מקסיקו

ביקורו הראשון של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, במדינת קליפורניה מאז נכנס לתפקידו, עורר תגובות שליליות בקרב מנהיגי הממשל של המדינה. ידוע, כי קליפורניה היא מעוז המתנגדים לטראמפ. העוינות הגלויה, המאפיינת את מערכת היחסים שבין טראמפ לראשי המדינה, ממשיכה והם אינם חוסכים בדברי ביקורת על ביקורו.

הנשיא מבקר בדרום המדינה, בגבול ארצות הברית-מקסיקו, על מנת לבחון שמונה מודלים של אבטיפוס לחומה שהוא מעוניין להקים לאורך הגבול האמור. הרפובליקני, בארי בנט, ששימש כיועץ של טראמפ בבחירות, אמר, "אני לא חושב שהוא היה מגיע לביקור בקליפורניה אם המודלים של החומה היו מוצגים בטקסס. מנקודת מבט פוליטית, אני לא חושב שזה מקום שכדאי לבזבז בו שניות רבות".



הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




בשעה שמהלך הקמת החומה זוכה לתגובות נלהבות בקרב תומכי הנשיא, הוא גורר תגובות מחאה משני צדי הגבול. המהלך העצים את התנגדותם של המנהיגים הדמוקרטים למדיניות של טראמפ, והם נלחמים בה באמצעות חקיקה ותביעות משפטיות.

יו"ר הסנט של קליפורניה, קווין דה לאון: "הביקור הזה הוא אחיזת עיניים פוליטית, ובבסיסו עבודה מיותרת וחסרת תועלת". דה לאון האשים את טראמפ בשנאת נשים ובגזענות וטען שהביקור מהווה ניסיון להסיט את תשומת לבם של הבוחרים מהחקירה בעניין מעורבותה של רוסיה בבחירות 2016, בהם נבחר לנשיא.

ההצלחות והכישלונות של טראמפ בקליפורניה
במהלך הביקור טראמפ ינאם בבסיס הצבאי של חיל הנחתים האמריקאי במירמאר וישתתף באירוע לגיוס כספים של המפלגה הרפובליקנית, בבוורלי הילס. לוח הזמנים אינו כולל פגישה עם מול המדינה, ג'רי בראון, או עם מנהיגים דמוקרטים אחרים במדינה, בה הפסיד טראמפ להילרי קלינטון בפער של למעלה מארבעה מיליון קולות.

מאז נבחר לנשיא, לפני למעלה משנה, טראמפ נמנע מביקור במדינה, בה רשם הצלחות טרם היבחרו. לטראמפ יש בית בבוורלי הילס ומועדון גולף בראנצ'ו פאלו ורדס. הוא גם העביר את צילומי תכנית הריאליטי שלו, המתמחה, לקליפורניה, אחרי שנרשמה ירידה באחוזי הצפייה בתכנית שצולמה בניו יורק.

הפעם האחרונה בה ביקר טראמפ בסן דייגו היתה בחודש מאי, 2016, במהלך עצרת שנערכה בדאונטאון, כחלק מקמפיין הבחירות שלו. כוחות משטרה חמושים בציוד לפיזור הפגנות נאלצו לפזר קהל של מוחים, שהתעמת עם תומכי טראמפ. 35 אנשים נעצרו באירוע.

בשבוע שעבר, סגרה המשטרה את האזור בו מוצגים המודלים של החומה לתנועת תושבים, מחשש להפרות סדר, כגון אלה שאירעו במהלך הבחירות. המשטרה אסרה על נשיאת סכינים, אבנים, אלות בייסבול או כל אמצעי אחר שעשוי לשמש להפרת הסדר.

המודלים של החומה, אותם בחן טראמפ, מוצבים במתחם על גבול ממזרח לסן דייגו. כל מודל מתנשא לגובה של 30 רגל ועשוי משילוב של פלדה ובטון. ממשל טראמפ מקדם את הקמת החומה, שאמורה להימתח לאורך 2,000 מייל בגבול עם מקסיקו. עלות המהלך שיימשך כעשור נאמדת בכ-18 ביליון דולר. הפגנות תמיכה ומחאה צפויות להתקיים מחוץ למתחם בו יבחן טראמפ את המודלים, בשעת הביקור.

נמשכת מלחמת טראמפ-קליפורניה
הביקור של טראמפ בקליפורניה מתקיים כשבוע לאחר שהתובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנס, הגיש תביעה נגד המדינה. בתביעה מאשים ממשל טראמפ את קליפורניה בניסיון למנוע משוטרי הגירה פדרליים לבצע את תפקידם. ממשל טראמפ מטרפד, בין היתר, הוראה שמאפשרת לרשויות במדינה לבדוק את מצבם של מהגרים, במסגרת ההליכים שננקטים מולם.

במסיבת עיתונאים תקף בראון את סשנס על הגשת התביעה והאשים את ממשל טראמפ בהכרזת מלחמה נגד מדינת קליפורניה, אשר, לדבריו, משמשת מנוע לצמיחה של הכלכלה האמריקאית. טראמפ אמר מנגד, כי "לא אכפת למנהיגי קליפורניה מהפשע, מהמוות וממקרי הרצח. לא אכפת להם מהגניבות ומדברים אחרים שלכם ולי אכפת".

במכתב ששיגר אמש בראון לטראמפ, הזמין בראון את הנשיא לבקר באזור העמק המרכזי של המדינה, על מנת להתרשם מעבודות תשתית להנחת קו רכבת מהירה מסוג בולט, המתבצעות במקום. קו הרכבת נמתח בין סן פרנסיסקו לבין לוס אנג'לס. "אתה רואה, בקליפורניה אנו מתמקדים בגשרים ולא בחומות", כתב בראון במכתב לנשיא, בו הזכיר ביקורים של נשיאים אחרים במהלכם שבחו את ההצלחות של המדינה והכירו בה כדוגמא מוצלחת של כלכלה אמריקאית. לדברי בראון ובכירים אחרים בהנהגת המדינה, קליפורניה מייצגת את הכלכלה השישית בגדלה בעולם, "היא גדולה מזו של ולדימיר פוטין ברוסיה".











50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE