הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: לאחר התחלה מקרטעת, נרשם שיפור בתדירות איסוף האשפה במסגרת תכנית המחזור החדשה בעיר
מספר התלונות על החמצות באיסוף הפסולת ירד ב-68% במהלך חודש פברואר בהשוואה לחודש ינואר. כך על-פי נתונים שפרסמה המחלקה העירונית לסניטציה. המחלקה ציינה כי בחודש ינואר התקבלו 5,559 תלונות, ואילו בפברואר התקבלו 1,757 בלבד

חברות האשפה שנשכרו להוציא לפועל את תכנית המחזור החדשה של לוס אנג'לס החלו ככל הנראה להתגבר על בעיות האיסוף שלהן. מספר התלונות על החמצות באיסוף הפסולת בלוס אנג'לס ירד ב-68% במהלך חודש פברואר בהשוואה לחודש ינואר. כך על-פי נתונים שפרסמה המחלקה העירונית לסניטציה. המחלקה ציינה כי בחודש ינואר התקבלו 5,559 תלונות, ואילו בפברואר התקבלו 1,757 בלבד. "הבעיה טרם נפתרה, אך אנו עובדים קשה להפחית את הדאגות שהביעו הלקוחות שלנו", אמרה אלנה שטרן, דוברת המחלקה לעבודות ציבור, המפקחת על המשרד לסניטציה. "מספרים אלו מלמדים בבירור שאנו נעים בכיוון הנכון". 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



פקידים רשמיים מציינים כי המספרים אינם מציעים מבט מדויק על מספר האיסופים המוחמצים תחת תכנית המחזור החדשה, המכסה כ-70 אלף לקוחות בקירוב ומכונה RecycLA. לדוגמה, העיר יכולה לקבל תלונות משלושה דיירים באותו בניין בנוגע לאיסוף מוחמץ אחד. חבר המועצה מייק בונין, אשר לאחרונה כינה את ההצבעה על התכנית "בלגאן גדול", אמר בהצהרה כי הוא מעודד מהירידה במספר התלונות אך כי עדיין על העיר להתמודד עם סוגיות חשובות אחרות שהתכנית מייצרת, כמו העלאות דרמטיות ולעתים בלתי מוסברות של חשבונותיהם, וכן אגרות קיצוניות עבור דברים כגון שימוש בשלט כדי לפתוח שער או הזזת פח אשפה לצורך איסופו", אמר בונין, המייצג שכונות חוף. 

מספר תלונות הלקוחות פורסם באותו היום שבו קיימו תומכים של התכנית הפגנת תמיכה מחוץ לבניין העירייה. התכנית, שאותה הוביל ראש העיר אריק גרצ'טי, נהנתה מתמיכה גורפת של מנהיגי איגודי העובדים, קבוצות סביבתיות וכן ארגונים שכונתיים שאינם למטרות רווח. התומכים טוענים כי התכנית מסייעת להמיר אשפה ממטמנות, לשפר את תנאי העובדים ולהוריד מרחובות הערים משאיות אשפה עתירות זיהום אוויר. אף על פי כן, התכנית נתקלה בבעיות רבות מרגע השקתה בקיץ הקודם. 

עסקים, בעלי בתים וארגוני בתים משותפים התלוננו על חשבונות מאמירים, ברובם בשל אגרות חדשות ויקרות. לקוחות גם כבלו על כי התכנית מהווה מונופול וכי נמנעה מהם האפשרות לעשות סקר שוק ולאתר מחיר זול יותר או שירות טוב יותר. שבע חברות נהנות מהזכות הבלעדית לאסוף את האשפה מכמה אזורים מוגדים בעיר. 

תלונות על החמצות באיסוף האשפה הגיעו לשיאן בדצמבר, וחודשיים לאחר מכן כמה חברי מועצה חקרו בנחרצות את מנהלי חברות האשפה ופקידים במחלקת הסניטציה על אודות החלוקה הלא ישרה. חבר המועצה מיטצ'ל אנגלנדר, המייצג חלק מעמק סן פרננדו, הרחיק לכת וקרא לעיר לבטל כליל את התכנית. 

עד כה, אך לא אחד מעמיתיו של אנגלנדר הביע תמיכה במהלך כזה. הברית למען כלכלה חדשה של לוס אנג'לס, קבוצת הארגונים-ללא מטרות רווח אשר הריצו את מסע התעמולה למען התכנית, הודיעה כי היא נחושה להמשיך את התכנית כסדרה. רוברט נוטהוף, המפקח על מסעות תעמולה בנושא אשפה מטעם הברית, ייחס את השיפור בשירות ללקוחות בסיומו של השלב הראשון בתכנית, שארע ב-31 בינואר. ברגע שהמעבר הושלם, נוצרה לעיר האפשרות לקנוס נוסעים אשר כשלו בעמידה בתנאי החוזה שלהם. "כפי שציינו לכל אורך הדרך, לתכנית נדרש זמן כדי לעבוד חלק", אמר נוטהוף. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE