הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: גווית לוויתן ענק בגודל 28 פוט נשטפה לחוף אנג'ל איילנד
"היונק בגיל פחות משנה ניסה ככל הנראה לחפש מקורות מזון במפרץ סן פרנסיסקו" מסרו מהמרכז לחקר יונקים ימיים

גוויתו של לוויתן ענק נשטפה בשבוע שעבר אל חופי סאנד דבפרינגס ביץ' בפארק הלאומי של אנג'ל  איילנד. שמונה מדענים מהמרכז לחקר יונקים ימיים, מהאקדמיה למדעים של קליפורניה ואוניברסיטת דיויס אישרו ביום חמישי, שהיצור הימי העצום הזה הוא לוויתן אפור, זכר צעיר, שאורכו 28 פוט.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



בניתוח שלאחר המוות שבוצע בלוויתן המת התגלה, שהוא סבל ממחסור חמור ברקמת שריר ושומן לוויתנים. לדברי אנשי צוות המחקר הלוויתן מת כתוצאה מתת תזונה. "הלוויתן הזה היה ככל הניראה בשנת חייו הראשונה וניסה לעשות את צעדיו הראשונים במרחב הימי לבדו ולא ברור האם הוא ניסה לחפש מקורות מזון במפרץ סן פרנסיסקו בטרם מת." אמר בהודעתו ד"ר פאדרג דואיגנאן פתולוג המחקר הראשי במרכז לחקר יונקים ימיים.



לוויתן אפור אחר ניצפה במימי ניופורט ביץ', קליפורניה, במרחק של שלושה מטרים החוף. צלם הטבע מרק ז'ירארדו אמר, כי הלוויתן התקרב מאוד לחוף והשתעשע בגלים להנאת הצופים הרבים, שהיו על החוף באותה עת. הוא שהה בקירבת החוף כשעה, בטרם המשיך בדרכו. הצלם עקב אחר נדידת הלוויתנים האפורים מאלסקה למכסיקו, בשיתוף עם חברת התיירות ניופורט קוסטל אדבנצ'ר.

לוויתנים אפורים יכולים להגיע לאורך של 45 רגל (15 מטרים) ועשויים להגיע לגיל של 55 עד 70 שנה. הם מהניצפים ביותר מבין שאר הלוויתנים באזור קליפורניה וניתן לראותם מהחוף בחודשי דצמבר וינואר, שעה שהם נודדים דרומה. פעם נוספת ניתן לראותם מהחוף באפריל ומאי, כשהם נודדים בחזרה צפונה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE