הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרים טוענים: עצמות אדם שנמצאו בדרום האוקיינוס השקט הן כנראה עצמותיה של אמיליה ארהארט
מחקר חדש במגזין "אנתרופולוגיה פורנזית" מציע את הטענה כי עצמות אדם שנתגלו באי באוקיינוס השקט ככל הנראה שייכות לטייסת המפורסמת

אוסף של עצמות אבודות שנתגלו באי בדרום האוקיינוס השקט ככל הנראה שייכות לטייסת הנודעת אמיליה ארהארט, טוען מחקר חדש. ריצ'ארד ג'אנטס, פרופסור לאנתרופולוגיה באוניברסיטת טנסי, קבע כי העצמות, שאותרו לפני כ-80 שנים, "הן בעלות יותר דמיון לארהארט מאשר ל-99% משאר בני האדם בדגימת ייחוס גדולה שנלקחה". 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אמילייה ארהארט

במלים אחרות, ג'אנטס טען כי: "עד שתתקבל הוכחה מוחלטת לכך שהעצמות אינן של אמיליה ארהארט, הטיעון המשכנע ביותר הקיים הוא שהן אכן שלה". באותה הצהרה, ציינה האוניברסיטה כי העצמות הן בסבירות גבוהה של ארהארט. המאמר פורסם במהדורת חורף 2018 של המגזין "אנתרופולוגיה פורנזית", אשר מוציאה לאור UF Press באוניברסיטת פלורידה. 

ישנן תיאוריות בשפע על מה שארע כביכול לארהארט ולנווט שלה, פרדריק נונן, מאז נעלמו ב-2 ביולי 1937 במהלך ניסיון לטוס מסביב לעולם. אחת ההשערות שבה תומך ג'אנטס מאמינה כי ארהארט מצאה את עצמה לבדה על האי ניקומארורו אשר נמצא מזרחית לפפואה ניו גינאה. 

שלוש שנים לאחר היעלמותה, בשנת 1940, קבוצת פועלים באי נתקלה בגולגולת ובעצמות זרוע, אמה, שוקה ושוקית ובשתי עצמות ירך, מציין המחקר. באותה שנה, דר' ד. וו. הודלס מביה"ס המרכזי לרפואה בפיג'י, מדד את העצמות וקבע כי הן עצמות אדם, אך ג'אנטס בחן מחדש את מידת העצמות, אשר נעלמו מאז, וקבע כי לא רק שהן עצמות של אישה אלא של ארהארט כנראה. 

כדי לעשות זאת, הוא השווה את המידות של הגולגולת, הזרוע והשוקה לממדיה של ארהארט, אשר התבססו על תמונותיה ועל בגדיה שנמצאו באוסף מסמכיה של אמיליה ארהארט באוניברסיטת פורדו. "העצמות מתאימות לארהראט בכל היבט המוכר לנו או שאנו יכולים לחשוב עליו", טוען המחקר. "גובהה מתאים באופן מושלם לעצמות. ממדי הגולגולת מרמזים לכל הפחות על כי זו אישה, אך הממצא המשכנע ביותר הוא הדמיון בין אורך העצם לבין אורך העצמות המשוחזרות של ארהארט". 

ג'אנטס מאשים את ד"ר הודלס על כי שגה בניתוח הפורנזי של העצמות באותה העת. "ישנן דוגמאות רבות לטעויות בהערכות של אנתרופולגים באותה התקופה", אמר, "אנו יכולים להסכים כי הודלס עשה כנראה כמיטב יכולתו על-פי הידע של אותה העת, אך אין זה אומר כי הניתוח שלו היה נכון". 

התיאוריה של ג'אנטס מצביעה על סיפור ההיסחפות לאי. הוא ציין כי ניסה תחילה לבחון אם העצמות שייכות לאנשים אחרים שיתכן כי מתו על האי או בקרבתו בטרם גיבש את מסקנתו הסופית. ריק גילספי, מנהל הקבוצה הבינלאומית של תיקון כלי טייס היסטוריים, אמר כי יומני הרדיו של ארהארט מצביעים כי שידרה אותות מצוקה במשך כמה ימים בטרם המטום נעלם. כמו-כן, ציינה האוניברסיטה, באי נמצאו חלק מנעל אישה, ערכת חירום הדומה לזו שבה השתמש טייס המשנה שלה ובקבוק בנדיקטין, "שהיה ידוע שארהארט נוהגת לשאת עמה".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE