הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ענקית הבידור דיסני עומדת לבצע שינויים מבניים וארגוניים כדי לבסס ולהרחיב פעילותה הגלובלית
חטיבות ישונו וימוזגו. יושם דגש על אספקת שירותים ומוצרים ישירות לצרכנים. ישודרגו מערכי הזיכיונות, הפרקים ואתרי הנופש והשעשועים. יו"ר החברה האריך את חוזהו בעוד 3 שנים עד 2021. אחד משני סגניו - צ'אפק או מאייר, יירש אותו במועד פרישתו

חברת וולט דיסני הודיעה, כי היא מתכננת ארגון מחדש של פעילותה, במסגרת מהלך להאצת ההתרחבות הגלובלית שלה המכוונת לעמוד ביעדים המוכתבים על ידי השינויים המתרחשים בהוליווד ובעולם. ענקית הבידור הודיעה, שהיא תאחד את פעילות המדיה הגלובלית שלה עם פעילות התכנים לצפייה ישירה במחשב ובטלויזיה ליחידה אחת ותיצור חטיבה חדשה, שתעסוק במוצרי הצריכה המוכרים שלה, מבוססי הסרטים, ביחד עם חטיבת הפרקים ואתרי הנופש והשעשועים של וולט דיסני.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



המהלך הנחשב לגדול ביותר שביצעה וולט דיסני בשנים האחרונות, הוא הניסיון העדכני ביותר של ענקית הבידור להשתלב בשינויים התכופים והמהירים המתרחשים בעידן הנוכחי, בהתנהגות הצרכנים והמונעים על ידי המהפך בטכנולוגיות הדיגיטליות.

הצפי הוא שדיסני תבצע שינויים מבניים וארגוניים כהכנה להשקת שני מערכי שירותים בתחום הצפייה הישירה במחשב והטלויזיה ותרכוש ככל הנראה נכסים בתחום הטלויזיה והקולנוע השייכים, כיום לחברת פוקס המאה ה-21 - עיסקה המוערכת ב-52.4 מיליון דולר והטעונה אישור רגולטיבי פדרלי. 

התחום החדש של דיסני "ישירות-ללקוח", ביחד עם הפעילות הבינלאומית שלה, יכללו את השרות המאוחד של ESPN+ streaming service שיושק בשלב מאוחר יותר השנה וחטיבה של דיסני, שתכלול את הסרטים שלה ואת הצפייה הישירה בסרטים בטלויזיה, שיושקו ככל הנראה ב-2019. המערך החדש יכלול גם שירות וידאו לפי הזמנה שבו לדיסני יהיה החלק הארי, אם העיסקה עם פוקס תאושר. 

קוין מאייר המשמש כמנהל האסטרטגיה הראשי של דיסני, מאז 2015, מונה להיות היו"ר של חטיבת העסקים הבינלאומיים של החברה. "זו חברה שונה לחלוטין היום, לעומת מה שהייתה כשהתחילה לגדול",  אמר ג'ייסון מוסר, נתחן (אנליסט) של חברת מוטליי פול. "עתה, כשדיסני משיקה שירותים 'ישירות-ללקוח', עליהם להסתכל על כך באופן מעט שונה. הם יהיו מעתה יותר בשליטה של העברת התכנים לצרכנים באופן ישיר וזה מחייב הערכות הולמת".

החיבור של פעילות אתרי הנופש של דיסני, ביחד עם חטיבת מוצרי הצריכה, יאפשר לייעל מאוד את פעילות החברה ובעיקר ביחידות שהיו עצמאיות עד כה. בוב צ'אפק שניהל את חטיבת הפרקים ואתרי הנופש והשעשועים של דיסני מאז 2015, מונה ליו"ר החטיבה המאוחדת החדשה. כמנהל המוביל, צ'אפק יהיה אחראי גם כל נושא מוצרי הצריכה של החברה ברמה העולמית, כולל מתן רישיונות וזיכיונות ואחריות ושליטה בחנויות של דיסני. האיחוד של חטיבת מוצרי הצריכה של דיסני ביחד עם הפרקים ואתרי הנופש והשעשועים היא הגיונית, משום ששתי החטיבות מבוססות על ה"אוצר" של דמויות מפתח מוכרות של החברה וזיכיונות, אמר מוסר.

"החברה ממשיכה להקים פרקים בהם יש אינטראקציה ישירה בין הצרכן לדמויות המוכרות כל כך ושם נוצרת חוויית המפגש, בדיוק בנקודה הזו ניתן לייצר ולמכור יותר ויותר מוצרי צריכה, שקשורים בחוויה שהצרכן חווה והמבוססים על הקנין הרוחני המיוחד הזה של דיסני", הוסיף מוסר.

יו"ר דיסני והמנהל בפועל רוברט איגר מסר בהודעה, כי השינויים שיתרחשו בחברה ימצבו את החברה במקום הנכון לקראת העתיד וייצרו מסגרת יעילה מוטת בינלאומיות כדי לשרת את הצרכנים ברחבי תבל, תגביר את קצב הצמיחה ותמכסם את הערך והרווח לבעלי המניות."

בדצמבר, כשנודע על הכוונות לרכוש חלק מהפעילות של פוקס, איגר (67) האריך את חוזהו בשלוש שנים. הוא צפוי לפרוש לגימלאות ב-2021, כאשר תוקף הארכת החוזה שלו יסתיים. תכנית השינוי הארגוני/מבני שנכנסת לתוקף  באופן מיידי, משדרגת את מעמדם של הסגנים מאייר וצ'אפק, שמעתה יעבדו באופן צמוד יותר לאיגר, עד למועד פרישתו.

הקידום שלו נעשה תוך כדי הערכות ושמועות לגבי מי מביניהם יהיה היורש של איגר, עם פרישתו. צ'אפק היה ראש חטיבת מוצרי הצריכה של דיסני, בטרם מונה להיות אחראי על חטיבת הפרקים. המנהל בן ה-58 היה קודם לכן נשיא חטיבת ההפצה של אולפני וולט דיסני.

במהלך כהונתו של מאייר (55) בדיסני הוא היה חלק ממהלכי הרכישה שהחברה ביצעה של חברות כמו: פיקסר, מרבל, לוקאס פילם ((Pixar, Marvel, Lucasfilm  וממש לאחרונה עיסקת פוקס, לפני שהוא הפך לסגן נשיא לאסטרטגיה ארגונית ופיתוח עיסקי.

סקוט קריסילוף מנהל ההקעות של חברת  אבונדייל אסט מנג'מנטAvondale Asset Management אמר, שמאייר זכה בהזדמנות יוצאת דופן"בתפקיד הזה. "עליך להיות נבון במיוחד כי מדובר  במערך הפצה דיגיטלי ישירות לצרכן ודיסני עדין לא הוכיחה את יכולתה המקצועית בתחום החדש הזה. עליה להוכיח שהיא שולטת בו ללא רבב." אמר קריסילוף, שהחברה שלו איננה מושקעת בדיסני. "בפני מאייר עומדת ההדמנות להוכיח את עצמו והיכולת ליצור משהו חדש עבור דיסני, בתחום המתפתח הזה."

הפעם האחרונה שבה דיסני ביצעה מהלכי שינוי ארגוניים ומבניים של החטיבות שלה, היתה ב-2015, כשהיא מיזגה את היחידות האינטראקטיביות שלה, ביחד עם הפעילות של מוצרי הצריכה, מהלך שנועד לקרב ולייעל יותר פעילויות שהיו מרוחקות טכנולוגית, מה שנתפס כפחות יעיל.

שתי יחידות של דיסני - רשתות המדיה ואולפני הבידור ישארו במתכונתם הנוכחית, להוציא שינויים קלים, כמו מערך המכירות של האולפנים, שיועבר לחטיבת המכירות ישירות לצרכן והחטיבה הבינלאומית.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE