הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן פרנסיסקו קרובה לאשר לרובוטים אוטונומיים תנועה ברחובות העיר
המהלך מגיע לאחר הצבעה שהתקיימה בשלישי האחרון שתאפשר הכנסת חברות רובוטים לעיר

 בדצמבר האחרון אסרה עיריית סן פרנסיסקו על פעילות של רובוטים שליחים ברוב רחובות העיר, אולם היא אישרה ניסויים של רובוטים אוטונומיים בחלקים מסויימים של העיר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



בשבוע שעבר, חוקקו מספר תקנות שמתייחסות לתשלומים שיחויבו חברות הרובוטים הנכנסות לשלם:

- עמלת בקשה: רובוט אחד- 860$, שני רובוטים- 1,540$, שלושה רובוטים- 1,995$

- הארכת רישיון: רובוט אחד- 555$, שני רובוטים 1011$, שלושה רובוטים- 1465$

- הפניות למחלקת בריאות הציבור: מחלקת בריאות הציבור עשויה לגבות עד 191$ לשעה עבור הפנייה לעבודות ציבוריות


עד עכשיו זה היה בלתי אפשרי לרובוטים להתנייד ברחובות העיר מכיוון שהעירייה לא אפשרה הוצאת רשיונות עבור מפתחים שרוצים לבצע ניסויים בתנועת הרובוטים. מחלקת הפיקוח בעירייה אישרה בשלישי אחרון לאחר הצבעה 11-0, לאשר התחלת הליך הוצאת רישיונות עבור חברות רובוטים. 

האישורים תקפים למשך 180 יום וניתן להאריך אותם עד 180 ימים נוספים. המפקח נורמן ייא רצה תחילה לאסור כל תנועה של רובוטים ואמר ב-2017 כי "המדרכות שלנו נועדו לבני אדם, לא לרובוטים". נורמן חזר בו ואישר תנועה מוגבלת בחלקים מסויימים של העיר. 

"הטכנולוגיה התניידה במדרכות שלנו ללא שום מדיניות" אמר נורמן על החקיקה בשלישי האחרון, וציין כי הליך החקיקה שארך כשנה היה "לא מזיק אך הכרחי". 

המפקחת מאליה כהן אמרה לעמיתיה שרגולציה היא הכרחית נוכח התפתחות הטכנולוגיה. "הרובוטים האלו ברחובות, העתיד כבר כאן. אנחנו צריכים להבין איך אנחנו מתחילים לפקח ולאכוף רכבים אוטונומיים במדרכות שלנו, זה חשוב" אמרה כהן. 

יש לציין כי ההצבעה שהתקיימה בשלישי אינה סופית והחוק לא יכנס לתוקף בשבועות הקרובים, אך, לאור ההצבעה הנחרצת זה רק עניין של חודש עד חודשיים עד שהרובוטים יגיעו לרחובות העיר. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE