הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הכול מתחיל בסגנון חיים ושינויים התנהגותיים": מחקר חדש קובע כי מרבית האמריקנים סובלים מבעיות לב ודם
אוכלים יותר ג'אנק ועושים פחות ספורט. הרגלי התזונה והכושר של אזרחי ארצות הברית לא טוב - והוא הולך ונעשה גרוע יותר. מחקר חדש שהתפרסם חושף כי הפערים במצב בריאות הלב בין שחורים ללבנים הצטמצם, אבל דווקא בגלל שהלבנים הופכים חולים יותר

מרבית האמריקנים הבוגרים סובלים מבריאות ירודה של מערכת הלב וכלי הדם, ויותר אנשים כיום נמצאים בסיכון להתקפי לב ולשבץ מאשר בדור הקודם. ממחקר חדש שהתפרסם לאחרונה עולה גם כי הפער במצב בריאות מערכת הלב וכלי הדם בין לבנים ושחורים בארה"ב הצטמצם, אך לא בגלל שיפור במצב השחורים אלא בשל החמרה במצב בריאותם של הלבנים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפערים בין שחורים ללבנים הצטמצם, אבל לא לטובה


המחקר כולל נתונים שנאספו בין השנים 1988–2014 בנוגע לאמריקאים בוגרים בני 25 ומעלה שאין להם היסטוריה של מחלות לב וכלי דם. מסתבר שאפילו בקרב קבוצת הגיל הצעירה ביותר במחקר, אלה שגילם נע בין 25 ל- 44, שיעור האנשים עם מצב בריאותי אופטימלי של הלב לא עלה אף פעם על 40% בקרב לבנים, 25% בקרב מקסיקנים-אמריקנים ו–15% בקרב אפרו-אמריקנים.

המחקר הקיף כ- 21,000 לבנים, 10,400 אפרו-אמריקאים, 4,000 מקסיקנים אמריקאים שנולדו בארה"ב ו- 5,500 מקסיקנים אמריקנים שנולדו במקומות אחרים.

אחת ממחברי המחקר, ד"ר ארלין בראון מבית הספר לרפואה "דוד גפן" של אוניברסיטת קליפורניה, אמרה ש"מצב בריאות מערכת הלב וכלי הדם של האמריקאים היתה נמוכה מלכתחילה והתדרדרה עוד יותר".

כל גורמי הסיכון למחלות לב שנסקרו במחקר נחשבים בני-שינוי באמצעות התערבויות כמו מתן תרופות או שינוי באורח החיים. האנשים במחקר שמצב בריאות הלב שלהם נחשב גרוע סבלו גם מלחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, רמת סוכר גבוהה, השמנת יתר, חוסר בפעילות גופנית, עישון ודיאטה דלה בפירות, ירקות וקמח מלא. ללא הגורמים האלה יכלו אותם אנשים לקבל ציון אופטימלי במצב הבריאות הלבבית שלהם.

באופן כללי המחקר מצביע על כך שמספר האמריקנים שאוכלים בצורה בריאה, מתעמלים והם בעלי משקל תקין ורמת סוכר תקינה בדם הולך ויורד לאורך זמן. 

לדברי ד"ר ג'ורג' מנאש, חוקר במכון הלאומי ללב, ריאות ודם בבת'סדה, מרילנד, חלק מגורמי הסיכון למחלות לב אצל אמריקנים רבים לא ניתנים לשינוי – כמו היסטוריה משפחתית של מחלות לב, תורשה גנטית, אפלייה גזעית, אבטלה או מחסור בביטוח בריאות. 

עם זאת, קיימים מספר רב של גורמים נוספים שאנשים יכולים לשנותם, כמו אכילה לא בריאה, מחסור בספורט, עישון, משקל עודף, שתיית אלכוהול ושינה לא מספקת. "החדשות הטובות הן שהכול מתחיל בסגנון חיים ושינויים התנהגותיים, ותרופות יעילות ובטוחות נמצאות בהישג יד כאשר שינויים אלה לבדם אינם מספיקים", אומר ד"ר מנאש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE