הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יחליף את כרטיס האשראי? עסקים בסן פרסיסקו עוברים להשתמש בביטקוין
עסקים קטנים כדוגמת מסעדות מבינים את היתרון המשמעותי של ביטקוין עבורם - חיסכון של עמלת הסליקה של כרטיסי אשראי. למרות הניסיון לחסוך בהוצאות, רוב הלקוחות עדיין מעדיפים לשלם בדרכים המסורתיות יותר. למרות שעוד עסקים קטנים מצטרפים לשגעון הביטקוין, כלכלנים עדיין מפקפקים בו

שיגעון המטבעות המבוזרים הגיע לעסקים קטנים דוגמת רנצ'ו פרסקו מקסיקן גריל, מסעדה במודסטו הסמוכה לסן פרסיסקו, שהחלה לקבל ביטקוין כבר לפני כשנה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העסקים הקטנים מבינים את היתרון של ביטקוין


מסתבר שלביטקוין יש יתרון ייחודי לעסקים: הוא חוסך למסעדה את עמלות אשראי אשר יכול להצטבר ל-3,000 דולר כל חודש. כך אומר בעלי החנות ישמעאל קוורוביאס. "זה בהחלט עוזר מכיוון שכאשר מישהו משלם בביטקוין, אני לא חייב לשלם לאף אחד שום דבר מזה. זה הולך ישירות לעסק שלי", הוא אומר.

עד כה, רק לקוחות מעטים מנצלים את אפשרות התשלום הזאת מדי שבוע. קווארוביאס אמר כי 85% מהתשלומים ממשיכים להגיע מכרטיסי אשראי. ראנצ'ו פרסקו הוא האחרון בשורה ארוכה של בתי העסק אשר התחילו לקבל ביטקוין כתשלום לגיטימי. לדוגמה, רשימה הולכת וגדלה של מסעדות ומעדניות בעיר ניו-יורק החלו לקבל ביטקוין, לפי מגזין ניו-יורק.

חברות גדולות יותר מצטרפות גם הן לחגיגה. טילמן פרטיטה, מנכ"ל קבוצת המסעדות לאנדריס, אמר כי החברה שלו בוחנת את האפשרות של תשלומי ביטקוין במסעדות כמו קפה ריינפורסט ומורטונס דה סטייקהאוס. Overstock.com הפכה לפני ארבע שנים לקמעונאית הגדולה הראשונה שמאפשרת תשלום בביטקוין. אקספדיה מאפשרת למטיילים להזמין חדרי מלון באמצעות ביטקוין, ולקוחות מיקרוסופט יכולים להשתמש בביטקוין כדי להוסיף כסף לחשבונם כאשר הם קונים משחקים, סרטים ומוצרים דיגיטליים אחרים.

בזמן שעסקים נוספים מתנסים עם הביטקוין, מבקרי המטבע מפקפקים ביכולתו להשיג תמיכה רחבה בתור אמצעי תשלום שאפשר לסמוך עליו.

מנכ"ל ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג'יימי דימון, אמר כי הוא "לא מתעניין בנושא כלל". במקום זאת טכנולוגיית הבלוקצ'יין יכולה לאפשר סחר וירטואלי במטבעות נפוצים כולל הדולר האמריקני, הוא אומר.
בינתיים, ראש הוועדה לניירות ערך ולבורסות, ג'יי קלייטון, אמר בראיון כי הסוכנות המפקחת בודקת האם הנפקות של מטבעות וירטואלים מפרות חוקי בורסות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE