הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עד שנת 2030 תעמוד כלכלת האוקיאנוסים על שלושה טריליון דולר. כך עולה מדו"ח שהוגש לממשלת בריטניה
הדו"ח, שהוגש למשרד המדע הבריטי, הצביע על הפוטנציאל האדיר הטמון בכלכלת האוקיאנוסים העולמית

לאחרונה הוגש למשרד המדע בממשלת בריטניה, דו"ח בנושא חיזוי עתידו של הים, שחושף את הפוטנציאל הכלכלי שבאוקיאנוסים בעולם. מהנתונים עולה, כי עד שנת 2030 צפויה כלכלת האוקיאנוסים לעמוד על שלושה טריליון דולר. בו זמנית, הזהיר הדו"ח מהאיום הסביבתי, כגון פסולת פלסטיק והשינויים ברמת החומציות של המים. איומים אלה דורשים טיפול או שערכם הכלכלי של האוקיאנוסים יאבד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



עוד עולה מהנתונים, כי ישנם מספר אזורים באוקיאנוסים בהם טמון פוטנציאל כלכלי. על מנת לממש את הפוטנציאל יש צורך בהתאמות לשינויי האקלים, שימוש רחב יותר בחידושים טכנולוגיים, כגון כלי רכב אוטונומיים ושיפור בידע על טבעו של הים.

כותבי הדו"ח הדגישו, שהפוטנציאל של הערך הכלכלי שבכלכלת האוקיאנוסים צפוי להכפיל את עצמו במהלך 12 השנים הבאות, וצפוי לעמוד, כאמור, על שלושה טריליון דולר. למרות זאת, המחסור בידע על טבעו של הים, המחסור בטיפול או בביצוע התאמות לשם פתרון האיום הסביבתי, מסכנים את הפוטנציאל האמור.

בני אדם מגבירים את התמיכה שהם מקבלים מהאוקיאנוסים, גם בעקבות הגידול באוכלוסיית העולם והגידול המופרז בשימוש באנרגיה יבשתית, דיג וכריית משאבים מקרקעית הים. פעילויות אלה, בשילוב עם שינויי האקלים, צפויים להביא לירידה בכמות הדגים, לשינויי במבנה החופים ולפגיעה בכלכלות אחרות שנשענות על סביבה ימית בריאה", כך נכתב בדו"ח.

כמות פסולת הפלסטיק המושלכת אל האוקיאנוסים צפויה לשלש את עצמה עד לשנת 2050 וטמפרטורת המים יכולה לעלות בכ-3.2 מעלות עד לסוף המאה, בהתחשב במהירות שבה העולם יפחית את כמות פליטת הפחמן.

אלה, בין היתר, הן הסיבות שגרמו לכותבי הדו"ח להתנות את מימוש הפוטנציאל הכלכלי שנמצא באוקיאנוסים, בשימוש בחידושים מדעיים וטכנולוגיים, על מנת לבצע מאמץ להפחית את השפעות האיום הסביבתי ועל מנת להרחיב את הידע.

השר ליחסים בינלאומיים ומשאבי הקהילה, לורד אחמד מווימבלדון, אמר בתגובה לממצאי הדו"ח, כי "גם ההזדמנויות וגם האתגרים דורשים תשומת לב ברמה עולמית. אנו חייבים להרחיב את הידע המדעי שלנו על מנת לדעת עוד על האוקיאנוסים, כדי שנוכל לפתח טכנולוגיות חדשות שיתמכו בחדשנות מסחרית. מעבר לכל, אנו חייבים לדאוג שמדינות העולם יעקבו אחר שינויי האקלים והסביבה ויפעלו בהתאם".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE