הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למעלה משליש מאזורי הנדל"ן העירוניים המרכזיים בארצות הברית מוערכים מעל שוויים המקורי
המגמה נרשמת ב-35% מתוך 100 האזורים האורבניים הגדולים במדינה. רק 39% מתומחרים בעלות ראויה. כל זאת על פי דו"ח של חברת קולוג'יק המתמחה בניתוחי מידע, הקובעת כי "צעירים שמבקשים להיות לראשונה בחייהם בעלי בתים מגלים, שרכישת בית סביר באזורים הללו היא כמעט בלתי ניתנת להשגה"

המגמה נרשמת ב-35% מתוך 100 האזורים האורבניים הגדולים במדינה. רק 39% מתומחרים בעלות ראויה. כל זאת על פי דו"ח של חברת קולוג'יק המתמחה בניתוחי מידע

לאחר שמחירי הדירות בארה"ב עלו בשעור של 6.6% בסיכום השנה שעברה, הנכסים ב-34% מתוך 100 האזורים המטרופוליטניים (העירוניים) הגדולים בארה"ב הם בהערכת יתר של שוויים. כך עולה מדו"ח של  חברת קורלוג'יק (CoreLogic ) שמתמחה בין היתר בניתוח נתונים בתחום הנדל"ן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



הדו"ח מגדיר שוק של נכסים בהערכת יתר ככזה שהמחירים בו הם בכ-10% לפחות גבוהים יותר מממוצע רמת החיים בת הקיימא לטווח ארוך, המוגדרת על ידי נתונים כמו הכנסה פנויה, בעוד שוק נכסי נדל"ן בהערכת חסר, הוא כזה שבו מחירי הדיור הם בכ-10% לפחות נמוכים מרמת החיים בת קיימא.

מתוך 100 המרכזים העירוניים הגדולים שנבחנו, 27% נחשבים לבעלי הערכת חסר של מחירי הנדל"ן ואילו 39% היו במחירים הנכונים, כך קבע הדו"ח.

כשמצמצמים את הניתוח ל-50 ערים בלבד, היינו ל-50 שווקי הנדל"ן הגדולים - 48% היו בהערכת יתר של השווי, 14% היו בהערכת חסר של השווי ו-38% היו במחירים הנכונים. 

"עליה בעלויות המשכנתאות, ביחד עם עליה במחירי הנדל"ן, שחקו את הנגישות". אומר פרנק מרטל נשיא ומנכ"ל חבר קורלוג'יק בדו"ח. "החברה מצאה, שכמעט מחצית מ-50 המרכזים האורבניים הגדולים הם בהערכת שווי יתר. צעירים שמבקשים להיות לראשונה בחייהם בעלי בתים מגלים, שרכישת בית סביר באזורים הללו היא כמעט בלתי ניתנת להשגה. לפי התחזיות שלנו השוק ימשיך לראות צמצום בכניסת רוכשים חדשים, בשל הערכת שווי יתר של הדיור".

מחירי הנדל"ן צפויים לעלות בכ-4.8% נוספים עד לסיום השנה הנוכחית, מעריכים בקורלוג'יק.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE