הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיאמי: בעקבות ההצלחה, משרד האוצר ימשיך לבחון עסקאות נדל"ן יוקרתי מקרוב
בניסיון למנוע הלבנת כספים בשוק הנדל"ן, הממשלה דורשת מחברות קש לדווח לה על זהות הבעלים שעומדים מאחוריהן. תוקפן של ההוראות הדורשות זאת מתארך בפעם השלישית

הממשלה הפדרלית טוענת כי היא המבצע למצוא כסף מלוכלך בנדל"ן יוקרתי בדרום פלורידה ובמקומות אחרים מוצלח וכי הוא יימשך. מאז 2016, משרד האוצר הורה שחברות קש שרוכשות נדל"ן יוקרתי במזומן יהיו חייבות להודיע לממשלה על זהות הרוכש האמיתי שעומד מאחוריהן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נלחמים בהלבנת ההון. נדל"ן במיאמי


היוזמה, שנועדה להילחם בהלבנת הון, החלה במנהטן ובמחוז מיאמי-דייד למרות מחאות של פוליטקאים מדרום פלורידה. לאחר מכן היא הורחבה לאזורים אחרים בפלורידה ובניו יורק וכן בקליפורניה, בטקסס ובהוואי. 

פעמים רבות, סוחרי סמים, פקידים מושחתים ומלביני כספים רוכשים נדל"ן יוקרתי כדי להלבין כסף מלוכלך. הם נעזרים בחברות קש שלא חייבות לחשוף את זהות הבעלים שלהם במטרה לשמור על אנונימיות. 

תומכים ביוזמה קוראים להפוך אותה לקבועה. "ההוראות מעניקות לרשויות מידע חשוב על נקודות תורפה בתעשיית הלבנת ההון על ידי נדל"ן יוקרתי", אמר דובר הרשת האמריקנית לאכיפת פשעים כלכליים שבמשרד האוצר, סטפן הודאק. 

זו הפעם השלישית שתוקף ההוראות מתחדש, אלא שהפעם הרשת לא פרסמה לציבור ולעיתונות הודעה על הארכת התוקף.

גורמים רשמיים מציינים כי היוזמה היא כלי שימושי מאוד באיסוף מידע החושף את הכשלים של שוק נדל"ן היוקרה ואת המניפולציות שמלביני כספים יכולים לבצע בו. בשנה שעברה ציין משרד האוצר כי כשלושים אחוזים מעסקאות המגורים שדווחו במסגרת ההוראות, היו מקושרות לאנשים שבנקים תייגו כ"מתנהלים באופן חשוד".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE