הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המשטרה מצאה הקלטה שהותיר המפגע, שזרע הרג ובהלה ברחבי טקסס: "לא מזכיר את המילה טרור"
המפגע מאוסטין הותיר אחריו הקלטה בסמארטפון ובו הוא מציין מדוע הוא בחר לזרוע פחד. כמו כן, הוא הסביר בפירוט רב על סוגי חומרי הנפץ בהם השתמש.

המפציץ הסדרתי מאוסטין הותיר וידוי מצולם בן 25 דקות בטלפון החכם שלו ובו קיבל עליו אחריות לרצח ולזריעת בהלה בציבור. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפקד המשטרה (במרכז) בתדרוך עיתונאים


מפקד משטרת אוסטין, בריאן מנלי, אמר כי רשויות החוק שיחזרו את הווידוי שערך מארק אנתוני קונדיט בעת שערכו חיפוש בחפציו. קונדיט, מובטל בן 23 אשר נשר מלימודיו, פוצץ את עצמו בבוקר יום רביעי בשעה שצוות לוחמה בטרור סגר עליו. 

מנלי ציין כי קונלי הקליט את עצמו מתוודה על ההפצצות, והסביר בפירוט רב על סוגי חומרי הנפץ שבהם השתמש. המפקד ציין כי ההקלטה מציגה "את זעקתו של אדם צעיר ומאוד מאוד מאותגר". 

כל שבעת המכשירים שקונלי תיאר בהקלטה, ובהם הפצצה שבה נטל את חייו-שלו, אותרו בידי גורמי האכיפה, אך הרשויות עדיין מפצירות בציבור לנקוט משנה זהירות. 

"הוא לא מזכיר ולו במילה אחת את המושג טרור, כמו-גם אף מילה על שנאה", אמר מנלי, וציין כי ההקלטה נעשתה בשלישי בערב, בין 9 ל-11, כאשר קונדיט חש "שאנו הולכים וקרבים אליו". 

"לעתים איננו יכולים להצביע על סיבה למעשים בלתי הגיוניים", אמר. "מדובר באדם צעיר מאוד מוטרד אשר דיבר על האתגרים בחייו אשר הובילו אותו לנקודה שבה הוא החליט לנקוט את הפעולות שנקט". 

ההקלטה אינה מסבירה מדוע בחר במטרות שבהן בחר. 


אנשי הביטחון באחת מזירות הפיצוצים


הגילוי על הוידוי הגיע לאחר שהמשטרה חיפשה בביתו של קונדיט ומצאה ערימת חלקי פצצות אשר הבהילה אותם כל-כך עד שהם נאלצו לפנות את הבית וכן את האזור שמסביב לו עד למרחק של ארבעה בניינים כדי למנוע פגיעות נוספות.

קונדיט מת בתעלה ליד ראונד רוק לאחר שהפעיל פצצה בעת ששני לוחמים של צוות לוחמה בטרור קרבו למכוניתו. 

הרשויות לא מסרו אם יש מניע ברור למתקפות, וכמו כן, עדיין לא ברור אם קונדיט פעל לבדו בעת הכנת הכנת חמש הפצצות בבירת טקסס ובפרברים של סן אנטוניו אשר הרגו שני בני אדם ופצעו 4 אחרים החל מ-2 במארס. 

כריסטופר קומבס, סוכן מיוחד אשר אחראי על משרד ה-FBI בסן אנטוניו, אמר כי "כמות נכבדה" של מכשירים ליצירת פצצה אותרה באחד החדרים בביתו של החשוד. לא נמצא ולו מתקן נפץ אחד מוכן בשלמותו. כשנשאל אם הוסר האיום לשלום הציבור השיב "השארו דרוכים". 

קומבס ציין כי נוכחותם של כוחות האכיפה על הקרקע באוסטין סייעה להם לעצור את החשוד בשלב כה מוקדם. "אלמלא מצאנו את האיש הזה, אני חושב שכולנו מאמינים בביטחון כי היו נמצאים מתקנים רבים נוספים ואזרחים נוספים היו נפגעים ונהרגים", אמר. 

קומבס ציין כי צפה בקטעי וידאו של המרדף המשטרתי ברביעי בבוקר, כשהשוטרים עקבו אחרי החשוד. "שוטרי אוסטין רדפו בריצה אחרי רכבו של החשוד כשבתוכו מתקן נפץ שכבר נדרך", אמר. "זהו אומץ בלתי יאומן. הם גיבורים". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE