הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כחצי מיליון איש השתתפו בצעדה המרכזית לתמיכה בפיקוח על הנשק, שהתקיימה בוושינגטון די.סי
מאות אלפים השתתפו במוקדים השונים בהם התקיימה "צעדה על חיינו", שארגנו סטודנטים מהתיכון מארג'ורי סטונמן בעיר פארקלנד, פלורידה, בו נרצחו 17 אנשים באירוע הירי, בחודש שעבר

בסוף השבוע האחרון, התאספו מאות אלפי אנשים מכל רחבי העולם, לאירועי ה"צעדה על חיינו" (March for Our Lives) להפגין את תמיכתם בפיקוח על הנשק, באירוע שארגנו סטודנטים מהתיכון מארג'ורי סטונמן, בעיר פארקלנד, פלורידה, בו נרצחו 17 אנשים באירוע הירי, בחודש שעבר. הצעדות התקיימו בנקודות שונות ברחבי ארצות הברית. כחצי מיליון אנשים השתתפו בצעדה המרכזית שנערכה בשדרות פנסילבניה, בוושינגטון די.סי. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




בנוסף לצעדה המרכזית בוושינגטון, התקיימו כ-800 צעדות נוספות בערים גדולות בעולם, בהן גם לונדון, טוקיו, סידני, ניו יורק סיטי, בוסטון, שיקגו, לוס אנג'לס, מומבאי והעיר בה התרחש אירוע הירי, פארקלנד, פלורידה.

כזכור, ב-14 בפברואר, פרץ ניקולס קרוז (19) אל התיכון כשהוא חמוש בנשק מסוג 
AR-15, וירה במורים ובתלמידים. הסטודנטים שארגנו את הצעדות מקווים שקול המחאה יגרום למחוקקים לאשר חוקים שיאפשרו את הפיקוח על הנשק. לפעילים, שמבקשים למנוע מתושבי ארצות הברית לשאת נשק, יש דרישות נוספות, בהן גם לאסור על מכירת כתבי עת בנושאי נשק כבד, להחמיר בבדיקות הרקע כחלק מתהליך מתן הרישיון לנשיאת נשק ולנקוט בצעדים להגברת ביטחון התושבים.

מארגני האירוע התאמצו להביא אל הצעדות אנשים מפורסמים, אשר להם השפעה על בני נוער, בהם גם אריאנה גרנדה, ג'ניפר האדסון, ג'ורג' קלוני, מיילי סיירוס ודמי לובטו. המפורסמים צעדו לצד הסטודנטים בוושינגטון די.סי. בכלי התקשורת דווח גם, כי כמה מהאמנים הופיעו במהלך הצעדה בוושינגטון, שכללה גם מסיבות, ארוחות ערב ואירוע להכנת שלטים. קבוצת הבייסבול, הניו אינגלנד טים פטריוטס, השאילה את המטוס שלה לסטודנטים מפארקלנד, על מנת שיוכלו להגיע לצעדה בוושינגטון. גם חברת התעופה, דלתא איירליינס, תרמה שני מטוסים, על מנת לאפשר לסטודנטים להגיע לצעדה בבטחה.

מפורסמים רבים, בהם טיילור סוויפט, קלוני וסטיבן ספילברג תרמו אלפי דולרים לטובת הצעדה. למרות זאת, היו כמה שהרגישו שהמחאה לא תתרום לקידום השינוי המבוקש. אחיו של זאיר קלי שנרצח במהלך שוד מזוין, זאיון, אמר, כי הסטודנטים מצליחים להסב אליהם את תשומת הלב בגלל שהם לומדים בתיכון של אוכלוסייה לבנה, "זה קורה שוב ושוב. עשרות סטודנטים נורו ונרצחו – יותר מאשר בפלורידה – והם לא קיבלו את אותה תשומת לב".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE