הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ט״ו בשבט קהילתי
ביום ראשון האחרון חניכי שבט חן ואורחים רבים מהקהילה הגיעו אל מרכז ה- IAC שכאילו נצבע בצבעי תכלת וארגמן כדי לחגוג את יום ההולדת לאילנות יחדיו

ט״ו בשבט הוא חג שלפעמים נעלם לנו כאן בתפוצות מחוץ למדינת ישראל. התאריכים העבריים לא ממש בשימוש יום יומי ואם אין לכם ילד קטן שחוזר עם שתיל מגן הילדים סביר להניח שתדלגו על ט״ו בשבט גם השנה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



לשם כך, זו השנה השלישית ברציפות ששבט חן מקיים את אירוע ט״ו בשבט שפתוח לקהילה היהודית- ישראלית- אמריקאית.


ביום ראשון האחרון התכנסו חניכי השבט ואורחים מהקהילה במרכז ה- IACשנצבע בצבעי תכלת וארגמן כדי לחגוג את יום ההולדת לאילנות. את האירוע ארגנו השכבה הבוגרת של שבט חן עם הרב הרשי ספריטצר מבית חב״ד על רחוב טמפה.


השטח רחב הידיים של המרכז הקהילתי התמלא בתחנות פעילות בהן עברו חניכי השבט והאורחים הרבים  שהצטרפו לחגיגה,פירות יבשים וקצת ממתקים שופדו על שיפודי עץ ונזללו מיד. גרבי ניילון מולאו באדמה וזרעי דשא ונהפכו לראשי דשא שמחכים רק לנבוט. עץ מסירופ שוקולד צויר על צלחות וקושט עם פירות יבשים.


מי שרצה להכין מיץ ענבים הכין אותו ממש כמו בימי קדם בדריכה על ענבים טריים בתוך גיגיות.


שתילי פרחים נשתלו בכניסה לבניין המרכז, עם אתי חפירה הילדים חפרו לבדם גומות קטנות ושתלו את השתילים שהוסיפו צבע לחגיגה.


מסביב לשולחן פירקו את גרגרי החיטה מהגבעול וטחנו אותם באבן ריחיים עד שקמח לבן נשפך מבין האבנים. מהקמח שנטחן ועוד קצת מקמח קנוי הם הכינו בצק שרודד לפיתות, שנאפו על טאבון, שמסביבו חיכו בסבלנות לאכול פיתה עם ממרח שוקולד. פרחים מנייר נוצרו מפילטרים של קפה זו לחגיגה צבעונית וריחנית. הרב ספריטצר הסתובב בין המשתתפים הרבים וזיכה אותם במצוות הנחת תפילין.


האירוע הסתיים במופע על הקשר בין העצים ליהדות למדע ולטבע שהוצג על ידי הרב אהרון טלשבסקי. זה היה סיום מוצלח לאירוע שחיבר שוב את הקהילה היהודית- ישראלית- אמרקאית ברחבי הואלי.  הרוחות החזקות לא הפריעו לאף אחד להנות ולחגוג את היום המיוחד הזה לעצים, שבלעדיהם כמובן אנחנו לא יכולים להתקיים.


חגיגת ט״ו בשבט לא יכלה להתקיים ללא העבודה הקשה של בני הנוער שלנו שמתמידים ומגיעים לפעילות בתנועת צופים שללא ספק מחזקת את הקשר שלהם לאהבת הארץ ולשורשים היהודים שלהם.


תודה רבה למאי שלנו, מרכזת השבט, למרכזות הצעירות: עדי, אורין, קים וללי, לשכבת כיתות ט׳ שעוברים את קורס ההדרכה והיו אחראים על תפעול התחנות במהלך האירוע ועשו את זה הכי טוב שאפשר. 


ט״ו בשבט שמח לכולם! חג לפרח, חג ליער, חג לכל אילן. 

בואו גם אתם להיות חלק ממשפחת שבט חן- המקום בו אפשר להיות הכי ישראלי שיש באמריקה!

להרשמה וקבלת מידע על פעילות הצופים כנסו לפייסבוק או בקרו באתרshevetchen.com

לפרטים נוספים ניתן לפנות למרכזת השבט מאי לנציאנו - 818-836-9412 או לשלוח מייל [email protected]

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE