הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אנשים צעירים צריכים לחשוב על עתידם מבלי לפחד שהם יקרעו מביתם ואהוביהם"
ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גראסטי מוביל את המאבק המשפטי ביחד עם ערים במחוז. גם ניו יורק ושיקגו בין 40 הרשויות העירוניות המצטרפות למהלך. DACA טוענת כי יש לאפשר לאנשים הללו ללמוד ולעבוד ללא חשש שיגורשו. מנגד התובע הכללי, ג'ף סשנס טוען כי "הדבר הנכון הוא לחדול עם התכנית הלא חוקית הזו ולשמור על אינטרס האומה"

לוס-אנג'לס מובילה קואליציה של 40 ערים ומדינות בארה"ב, ביחד עם ליגת הערים הלאומית וועידת ראשי הערים האמריקאית להכנת הצעה משפטית, כדי למנוע את תפוגת תוקפה של התכנית למניעת גירושם של ילדים שנכנסו לארצות הברית באופן לא חוקי (DACA). כך מסר התובע עירוני מייק פיואר בשבוע שעבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



לונג ביץ', סנטה מוניקה, ווסט הוליווד ומחוז לוס-אנג'לס הן בין הערים והממשלים שהצטרפו להצעה, ביחד עם העיר ניו-יורק, יוסטון, שיקגו, אטלנטה, וושינגטון ופילדלפיה. ההצעה מבקשת מבית המשפט ה-9 לערעורים, לתמוך בדרישה הקיימת כנגד הרשות לבטחון המולדת, שתמנע ממנה לסיים את תכנית DACA, המיועדת להגן על ילדי מהגרים לא חוקיים.

התכנית נוצרה ב-2012 על ידי הרשות לבטחון המולדת, במהלך כהונתו של הנשיא הקודם ברק אובמה ומאפשרת לכ-850,000 ילדי מהגרים שנכנסו לארה"ב באופן בלתי חוקי - הנקראים לעיתים "החולמים"- ללמוד ולעבוד באופן חופשי, ללא חשש שיגורשו. בספטמבר שעבר הודיע ממשלו של הנשיא דונאלד טראמפ, כי בדעתו להפסיק את התכנית הזו בחודש מארס, אלא אם כן הקונגרס יעביר ויאשר חקיקה, שתאפשר המשך הפעלתה של התכנית.

"אנחנו ממשיכים להאבק כדי לשמר את התכנית בחיים, על מנת להסיר חוסר ודאות מעל ראשיהם של מאות אלפי 'חולמים', שהיו תלויים בתכנית הזו, לאחר שהם יצאו מבין הצללים", אמר פיואר. "כיום, ערים ומחוזות ברחבי אמריקה ניצבים מלוכדים עם ה'חולמים' המממשים את החלום האמריקאי של ערכים, חינוך, עבודה קשה ואמונה ב-מחר טוב יותר".

כשהכריז על פקיעת תפוגת התכנית הזו בספטמבר שעבר, התובע הכללי ג'ף סשונס אמר: "הדבר הנכון ביותר הוא לחדול עם התכנית הלא חוקית הזו, לאכוף את החוקים ואם הקונגרס יבחר לבצע שינויים בחוקים הללו, שיעשה כך ברוח האבות המייסדים, שהיא שמירה על האינטרס של האומה".



הקונגרס מצידו לא העביר שום חקיקה בנדון, שתשמר את תכנית DACA אך שופטים פדרליים, הצליחו עד כה לבלום את תכנית ממשל טראמפ, לסיים אותה במועד המתוכנן. 

"אנשים צעירים בתכנית המגנה הזו, צריכים שראשיהם יהיו פנויים לבניית העתיד שהם חולמים עליו - מבלי לפחד שהם יקרעו מאהוביהם ומהבית היחיד שהם מכירים", אמר ראש עיריית לוס-אנג'לס, אריק גארסטי. "אנחנו ניצבים מאחורי בני משפחות, חברים, שכנים ועמיתים לעבודה התורמים באופן יוצא מהכלל לקהילות שלנו ולכלכלה שלנו ואשר פשוט זקוקים לקבלה וליציבות, כמו שמגיעים לכל אחד באמריקה". 

קרוב ל-50% מאלה נהנים כרגע מחסות התכנית, מתגוררים בתחומי 40 הערים והמחוזות שחתמו על הצעת החוק, כך נמסר ממשרדו של פיואר. לדברי מחברי ההצעה, הקהילות בהן מתגוררים אלה החוסים תחת התכנית הזו, תיפגענה קשות כלכלית, אם התכנית תוגבל, הקהילות עצמן תהפוכנה לפחות בטוחות והאנשים שבמסגרת התכנית יחששו לדווח על פעילות עבריינית באזורי המגורים שלהם, מחשש שיאותרו ויגורשו מהארץ.

לפי הכתוב בהצעה, אם יוחלט על ביטול התכנית, זה ילמד על התנהגות ילדותית ופסולה של הרשות לבטחון המולדת, שלא הצליחה להתמודד עם הבעיה באופן הגיוני ולהעמיד אלטרנטיבות ראויות, עם התקרב מועד תפוגתה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE