הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן פרנסיסקו: הסימפוניה של העיר תלווה את הקרנת הסרט, אמדאוס, העוקב אחר חייו של מוצרט
הסרט אמדאוס זכה בשמונה פרסי אקדמיה, בהם גם פרס השחקן הטוב ביותר ופרס הסרט הטוב ביותר. נגינת חברי הסימפוניה הופכת את הצפייה בסרט לחוויה יוצאת דופן

הסימפוניה של סן פרנסיסקו תבצע את יצירותיו של מוצרט ותלווה את הקרנת הסרט, אמדאוס, בבימויו של מילוש פורמן. הסרט אמדאוס זכה בשמונה פרסי אקדמיה, בהם גם פרס השחקן הטוב ביותר ופרס הסרט הטוב ביותר. הצפייה בסרט, בליווי נגינתם של חברי הסימפוניה של סן פרנסיסקו, היא חוויית חובה מיוחדת במינה עבור כל מעריציו של מוצרט. האירוע יתקיים בימי שישי ושבת, ה-6 וה-7 באפריל וביום שני ה-16 באפריל, בשעה 8 בערב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





הסרט הביוגרפי מבוסס על שנותיו האחרונות של המלחין, וולפגנג אמדאוס מוצרט. הסרט צולם בשנת 1984, בצ'כיה, צרפת ואוסטריה בתקציב של 18 מיליון דולר.

העלילה מתארת את חייו של המלחין האוסטרי בן המאה ה-18, בעיקר מנקודת מבטו של המלחין האיטלקי, אנטוניו סאליירי, שהיה מלחין החצר של הקיסר, יוזף השני, בווינה, אוסטריה. סאליירי המבוגר מאושפז בבית משוגעים ומבקש להתוודות בפני כומר על חטאיו לפני מותו.

כל חייו הוקסם סאליירי ממוזיקה קלאסית ורואה בה את קולו של אלוהים. לפני שנפגש עם מוצרט, סאליירי התרשם מאוד מיצירותיו וכשרונו, אך לאחר הפגישה הראשונה עמו ועם רעייתו לעתיד, הוא מזדעזע מאופיו הגס והילדותי של מוצרט ובעיקר מהפער שבין גאונותו המוזיקלית לבין ערכיו.

כיוון שיצירתו שלו נתפשת בעיניו כבינונית, סאליירי נתקף קנאה עזה ובכעס גדול על אלוהים שבחר להעניק את הכישרון הגדול דווקא למוצרט. הוא מחליט להרוס את מוצרט ועושה כל  שביכולתו על מנת לפגוע במוניטין שלו, בהצלחת יצירותיו ובשפיותו. בין השאר הוא מנצל את השפעתו כדי למנוע את העלאת האופרה, דון ג'ובאני, יותר מחמש פעמים.

כרטיסיםhttp://www.sfsymphony.org



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE