הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר: מיליוני מטופלים לא מקבלים את הטיפול הנכון לכאבי גב
בארצות הברית, כאבים בגב התחתון הם הגורם ל-2.6 מיליון מהביקורים בחדרי המיון מדי שנה. מנתונים עולה, כי כשישים אחוז מהמקרים טופלו באופיואידים

כאבי גב תחתון משפיעים על 540 מיליון בני אדם ברחבי העולם והם גורם מוביל למוגבלות בתנועה. ממחקר חדש עולה, כי לעתים קרובות הסובלים מכאבי גב לא מקבלים את הטיפול הנכון. המחקר מצביע על ראיות מרחבי העולם, לפיהן כאב גב תחתון צריך לקבל טיפול ראשוני מסוים. אחד הצעדים הראשונים של טיפול זה הוא להורות למטופלים להישאר פעילים ולהמשיך לעבוד.

המחקר מראה, כי בדיקות וטיפולים שאינם מתאימים נפוצים מאוד. מטופלים רבים מקבלים טיפול בחדרי מיון, שם מורים להם לקחת פסק זמן מהעבודה ולנוח. הם מופנים לסריקות או לניתוח ומקבלים מרשמים למשככי כאבים, בהם גם אופיואידים ממכרים. כך לדברי החוקרים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים





"ברוב המקרים הסובלים מכאבי גב תחתון מגיבים לטיפולים פיזיים ופסיכולוגיים פשוטים, המאפשרים להם להישאר פעילים ולהמשיך לעבוד. עם זאת, לעתים קרובות, מקודמים טיפולים אגרסיביים יותר אשר להם תועלת מפוקפקת", אמרה מחברת סדרת המחקרים בנושא הפרופסור לאפידמיולוגיה ולרפואה מונעת מאוניברסיטת מונאש, שבוויקטוריה, אוסטרליה, רחל בוכבינדר
.

בארצות הברית, כאבים בגב התחתון הם הגורם ל-2.6 מיליון ביקורים בחדרי המיון מדי שנה. מחקר שנערך בשנת 2009 דיווח על כך שכשישים אחוז מהמקרים טופלו באופיואידים. פעילות גופנית הומלצה רק לכמחצית מהאמריקאים הסובלים מכאבי גב כרוניים. כך דיווחה סדרת המאמרים. 

השותפה לכתיבת המחקר, הפרופסור לבריאות השרירים והשלד, מאוניברסיטת קיל, אנגליה, נדין פוסטר: "במדינות רבות, משככי כאבים בעלי השפעה חיובית מוגבלת ניתנים באופן שגרתי לכאבי גב תחתון, עם דגש מועט על התערבויות המבוססות על ראיות כמו פעילות גופנית".

מחקר, שנערך בשנה שעברה, דיווח על כאבי גב תחתון כגורם מוביל לנכות כמעט בכל המדינות בעלות הכנסה גבוהה, וכן במרכז ומזרח אירופה, צפון אפריקה, המזרח התיכון וחלקים מאמריקה הלטינית. מאז שנת 1990, נרשמה עליה  של למעלה מחמישים אחוז במקרי הנכות מכאבי גב כרוניים, והמגמה צפויה להימשך ככל שמספר הקשישים גדל. כאבי גב תחתון משפיעים בעיקר על אנשים בגיל העבודה, ולעתים רחוקות נמצא להם גורם ספציפי. למרות שרוב המקרים הם קצרי מועד, לכשליש מהחולים יש אפיזודה חוזרת של כאבי גב תחתון בתוך שנה. לדברי החוקרים, התופעה נתפשת כמצב רפואי ארוך טווח. לדבריהם, מטופלים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות צריכים להשכיל לגבי הסיבות והתוצאות של כאבי גב תחתון, כמו גם לגבי יעילות הטיפולים השונים.

שותף בכתיבת המחקר, הד"ר העומד בראש יחידת המחקר של ביומכניקה קלינית, באוניברסיטת דרום דנמרק, באודנסה, יאן הארטוויגסן, אמר: "הגנה על הציבור מפני שיטות לא מוכחות או מזיקות לטיפול בכאבי גב תחתון מחייבת ממשלות ומנהיגים בתחום הבריאות להתמודדות עם אסטרטגיות החזר מעוגנות וחסרות תועלת, אינטרסים ותמריצים כספיים ומקצועיים ששומרים על הסטטוס קוו".

הממצאים מופיעים בסדרה חדשה של מאמרים שפורסמו 
במהלך מרס בכתב העת הרפואי, לנצט
.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE