הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בסט ביי" הודיעה כי תפסיק את ההתקשרות עם Huawei, יצרנית הסמארטפונים הסינית
המהלך מגיע לאחר שבחודש פברואר האחרון הוציאו סוכנויות המודיעין בארה"ב אזהרה רשמית שלא לרכוש טלפונים מהיצרנית עקב חשש לריגול מצד השלטונות בסין

רשת הענק, בסט ביי, הודיעה כי תפסיק להזמין טלפונים חכמים של חברת "האווי" ותמכור בהדרגה את המלאי שברשותה. על החלטתה של הרשת דווח מוקדם יותר היום באמצעות סוכנות הידיעות רוייטרס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"איננו נוהגים לפרט או להגיב אודות התקשרות עם ספקים עמם אנו בקשרי עבודה ואנו מבצעים החלטות על הפסקת מכירת מוצרים כאלו או אחרים לפי קריטריונים מגוונים," מסר דובר הרשת האלקטרונית. חברת "האווי" מצידה לא הכחישה את הדיווחים.

בהצהרה שנמסרה השבוע מטעם דובר יצרנית הטלפון הסינית, נאמר כי "להאווי יש הערכה רבה  ליחסים עם רשת בסט ביי ורשתות קמעונאות אחרות. כמדיניות איננו נוהגים לדון על פרטים הנוגעים לשיתופי הפעולה שלנו עם שותפים עיסקיים."

חברת האווי נתקלת בקשיים רבים בשוק האמריקאי נוכח דאגה גוברת מצד גורמי ממשל כי השלטונות בסין, עושים שימוש בטלפונים החכמים ובשאר מוצרי טכנולוגיה מטעם החברה למטרות איסוף מידע וריגול. האשמות שדחתה החברה פעם אחר פעם.

צרכנים בארה"ב עדיין יכולים לרכוש טלפונים מתוצרת האווי ללא קו טלפון ברשת וולמארט, אולם סיום ההתקשרות עם בסט ביי, אכן מהווה מכה קשה לשאיפות של יצרנית הטלפונים בארה"ב.

תקוותיה של החברה הסינית לעסקה עם נציג משמעותי בארה"ב התפוגגו במהלך חודש ינואר כאשר השיחות עם חברת 
AT&T קרסו.

בחודש פברואר, סוכנויות המודיעין הרשמיות של ארה"ב פרסמו אזהרה שלא לרכוש טלפונים מתוצרת האווי או זי.טי.אי, יצרן טכנולוגי נוסף מסין, וזאת בשל טענתן לאיום בטחוני ממשי לצרכנים האמריקנים הטמון במכשירים אלו.

יתרה מכך, רק בשבוע שעבר חיסל הנשיא טראמפ נסיון השתלטות עויין על יצרנית השבבים "קוואלקום", בהיקף המוערך ב 117 מליארד דולר, ע"י יריבתה "ברודקום" לאחר שהוועדה להשקעות זרות בארה"ב הזהירה כי עסקה שכזו עשויה לסייע לחברת האווי הסינית לצבור יתרון תחרותי בכל הנוגע לטכנולוגיית הטלפונים של הדור החמישי G5.


בשנת 2012, הקונגרס שיחרר דו"ח שגרס כי יש להתייחס "בחשדנות יתרה" כלפי יצרניות הטכנולוגיה הסיניות האווי וכלפי ZTE
 . שתי החברות התנגדו נמרצות לממצאי הדו"ח שאף כונה ע"י חברת האווי "חסר בסיס."

חברת האווי מסרה ביום חמישי כי היא "זכתה בביטחון ובאמון הקהל ב-170 מדינות ברחבי העולם".

האווי היא יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם אחרי סמסונג ואפל. בנוסף, החברה מוגדרת כספקית מוצרי הטלקום הגדולה באסיה, אירופה ואמריקה הלטינית.

"האווי מחוייבת להרוויח אמון דומה גם בקרב הצרכנים האמריקאים כאשר היא הופכת את מוצריה לנגישים ככל הניתן", כך מסר דובר מטעם החברה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE