הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינת אלבמה אישרה בחמישי האחרון שיטת הוצאה להורג באמצעות גז חנקן
אישור החוק מגיע לאחר שנוצרו בעיות באספקת הרעל שמשמש להריגה, לאחר שהחברות שמייצרות אותו נגררו לתביעות ממושכות בבתי המשפט


מדינת אלבמה הפכה למדינה השלישית בארה"ב שמאשרת בחוק הוצאה להורג של אסירים באמצעות גז חנקן ,זאת לאחר שהמושל הרפובליקני קיי אייוי חתם ביום חמישי האחרון על האישור המתיר זאת באופן חוקי וזאת כתחלופה להריגה באמצעות זריקה קטלנית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החוק החדש יתיר הוצאה להורג באמצעות גז חנקן, במידה שהחומר המצוי בזריקה קטלנית חסר במלאי או במקרה שבו הוא אסור לשימוש ברמה החוקית. שאיפת החנקן גורמת לדילול החמצן בזרימת הדם בגוף.

לפי אתר 
AL.COM , נידונים למוות רשאים להיות מוצאים להורג באמצעות מכות חשמל בכיסא החשמלי, אופציה שאף נידון למוות לא בחר בה מאז אומצה בחוקי אלבמה בשנת 2002.

הצעת החוק עברה באופן מוחץ בבית הנבחרים של אלבמה ביום חמישי לאחר שאושרה באופן אנונימי בידי בית הנבחרים במדינה בחודש האחרון. תומכים בהצעה טענו כי המדינה זקוקה לאופציה אלטרנטיבית של הוצאה להורג לאחר שחברות כימיקלים שונות הפכו לבררניות והססניות בנוגע לאספקת החומרים שהן מייצרות להזרקה הקטלנית, זאת נוכח הסתבכויות משפטיות ממושכות הנוגעות לחומרים אלו.


"הפעולה הזו פשוט תכניס אותו לתרדמה. זה יותר אנושי,זה מהיר וחסר כאב" כך מסר נציג בית הנבחרים הרפובליקני, ג'ים היל, במהלך עימות פומבי בנושא. מתנגדי הצעת החוק הטילו ספק האם המחוקקים יוכלו להבטיח ששיטת ההוצאה להורג בחנקן היא אכן חסרת כאבים, מאחר וזו לא נוסתה מעולם בפועל.

"תחילה היה לנו כיסא חשמלי. עכשיו אנו צפויים להוסיף לחגיגה גם תא גזים" אמר בלעג נציג בית הנבחרים הדמוקרטי, תומאס ג'קסון שמאזור ת'ומאסוויל, כאשר הוא מתכוון לכיסאות ההוצאה להורג החשמלים הצבועים בצבע צהוב.

בשבוע שעבר, גורמים רישמיים באוקלהומה הודיעו כי גם הם צפויים לעשות שימוש בשיטת שאיפת החנקן כצורת הריגה, זאת לאחר שהמדינה תחזור לעשות שימוש בתהליכי ההוצאה להורג. התובע הכללי במדינה הדרומית, מייק האנטר, אמר כי המדיניות של שאיפת גז כדרך המתה דורשת חבישת מסיכה מיוחדת על פניו של הנידון למוות, אולם הנתונים הטכניים עדיין נמצאים בבדיקה.


אוקלהומה הקפיאה את הליכי ההוצאה להורג בתחומה כבר בשנת 2015, לאחר מספר מקרי רשלנות שהתרחשו במהלך ההוצאות להורג. בשנת 2014 קיבל נידון למוות זריקה עם חומר לא תקין, דבר שגרם לו להתפתל על האלונקה במשך זמן רב עד שמת. בשנה שלאחר מכן, נידון נוסף למוות הוצא להורג באמצעות סם לא תקני שאינו מאושר למטרה זו, ותקרית נוספת בה נידון למוות שכבר הובל בדרכו לחדר ההוצאה להורג ודקות ספורות לפני האקט הבינו גורמים במתקן הכליאה כי הסם לא תקני, נשלח בכל זאת לחדר ההריגה.

מאז תקריות אלו, מספר גורמים רשמיים בכירים הקשורים לתהליכי ההוצאה להורג באוקלהומה התפטרו מתפקידם וחבר המושבעים של המדינה אף הוציא לאור דו"ח שתקף את תהליך ההוצאה להורג הנהוג במדינה, שגם כלל האשמות כלפי אישים ספציפיים הנוגע לרשלנות בעבודתם וחוסר תשומת לב.

הרשות המחוקקת באוקלהומה אישרה באופן רשמי את גז החנקן כשיטת הוצאה להורג אלטרנטיבית כבר בשנת 2015. מדינת מיסיסיפי הפכה למדינה השניה שאישרה את השיטה בשנה שעברה. 4 מדינות נוספות מתכוונות לאשר אף הן את ההוצאה להורג באמצעות גזים כשיטה אלטרנטיבית, ובינהן אריזונה, קליפורניה, וויומינג ומיזורי, כך ע"פ המרכז למידע של עונשי מוות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE