הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנה מוצלחת לעובדי וול סטריט: יקבלו בונוסים השווים לפי 3 מהכנסה שנתית ממוצעת לבית בארה"ב
בנקאי הבורסה לניירות ערך בעיר יגרפו בונוסים אישיים בהיקפים הקרובים לשיאי כל הזמנים. מדובר בעלייה של 17%, וזאת למרות התלונות הרבות על הרגולציה ההדוקה מידי לטענתם

הבונוס הממוצע ששולם לעובדי תעשיית ניירות הערך בניו יורק האמיר ל- 17 אחוזים בשנה האחרונה לסכום של 184,200 דולר, זאת לפי משרד המפקח במדינת ניו יורק. מדובר בבונוס שגודלו למעלה מפי 3 מההכנסה השנתית הממוצעת לבית בארה"ב שעומדת על 59,039 דולרים בשנת 2016 שזו השנה האחרונה שלגביה קיימים נתונים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התשלומים בוול סטריט בשנה האחרונה נמוכים רק אל מול שיא כל הזמנים שהתרחש בשנת 2006 ועמד על הסכום הממוצע של 191,360 דולר, זמן מה לפני המפולת הפיננסית של שנת 2008. היקף סכום כלל הבונוסים בתעשייה טיפס בשנה שעברה לכדי 31.4 מליארד דולר.

הרווחים לפני המס בתעשיית ניירות הערך זינקו בכ-42 אחוזים, לאחר העלייה בהיקף של 21 אחוזים בשנת 2016. רווחים אלו הם הגבוהים ביותר מאז שנת 2010, השנה שבה הרפורמה הפיננסית
דוד-פרנק נכנסה לתוקף.

"הגדילה העצומה ברווחיות במהלך השנתיים האחרונות מדגימה כי התעשייה יכולה לשגשג במקביל לרגולציה הקיימת ולחוקים השונים להגנת הצרכן שאומצו לאחר המשבר הפיננסי הגדול", הצהיר השבוע המפקח של מדינת ניו יורק ת'ומאס דינאפולי.

במקביל לרווחיות העולה, מספר המשרות בוול סטריט, ירד מעט בשנה שעברה, כשעמד על ממוצע של 176,900. מדובר בכמות עובדים הנמוכה בכ-60 אחוזים בהשוואה לתקופה של ערב המשבר ב-2007. תשלומי הבונוסים הגדולים מתרחשים, במקביל לנסיונותיו של הקונגרס לפעול ולהצר את רפורמת דוד-פרנק שהוצבה מלכתחילה כדי למנוע משבר דומה לזה שהתרחש לפני כעשור.


הסנאט העביר הצעת חוק מוקדם יותר החודש, בתמיכתם של 17 סנאטורים דמוקרטים, שיגרום להקלות בנוגע לסעיפים מסוימים ברגולציה עליהם התלוננו בנקים מקומיים, חברות הלוואות כספים וחברות משכנתא אזוריות.

החקיקה החדשה אינה מספקת הקלה משמעותית בעבור הבנקים הגדולים בוול סטריט וביניהם גולדמן זאקס, סיטיגרופ ומורגן סטנלי, אולם, עלו דיווחים כי הם שידלו באמצעות פעילותם בסנאט את המחוקקים השונים להשמיט רגולציות שונות כמו למשל מבחני לחץ.

הצלחתה של וול סטריט מהווה נידבך חשוב מאין כמוהו לחוסנה של הכלכלה המקומית ולזו ברחבי המדינה. קרוב ל-1 מכל 10 משרות בניו יורק קשורה באופן ישיר או עקיף לתעשיית ניירות הערך. למרות שהיקף המשרות בוול סטריט, מהווה פחות מ-5 אחוזים מסך המשרות באזור ניו יורק, הוא מהווה כחמישית מכלל היקף המשרות בשוק הפרטי באזור.

מנגד, מערכת התשלומים הנוכחית עשוייה אף היא לגרום לבעיות בבנקים. תמריצים שליליים נחשבים לגורמים לסטנדרטים הירודים של אישור המשכנתאות וההימורים חסרי הזהירות שביצעה וול סטריט, שהובילו למשבר הפיננסי הגדול של שנת 2008.

נשיא הגוף האמון על הרזרבות הפדראליות בניו יורק, ביל דאדלי, הפציר במפקחים על הרגולציה והבנקים, בנאום אותו נשא בתחילת השבוע, שבו קרא לוודא כי מערכת תמריצים חיוביים אכן תהיה מורגשת. "תמריצים שליליים יכולים להוביל לא רק לחשיפה מוגברת לסיכונים גדולים ולניפוח מוגזם של השווקים" אמר דאדלי, "אלא גם להפחתה ניכרת באמון והביטחון במערכת הפיננסית".



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE