הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר מאכלים שמומלץ לאכול ככל שמתבגרים
מגיל מסוים משולש הפיצה גורר עליה במשקל, מכנסי הג'ינס האהובים מתהדקים סביב המותן והמשקה שאמור להרגיע בתום יום עבודה, מרדים

רוב האנשים המבוגרים לא יכולים לאכול ולשתות בדיוק כפי שנהגו בגיל 20. משולש פיצה גורר עליה במשקל, מכנסי הג'ינס האהובים מתהדקים סביב המותן והמשקה שאמור להרגיע בתום יום עבודה, מרדים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סלמון משומר הוא מקור מצוין לסידן 

 



"דברים משתנים כשמתבגרים. אם מעוניינים להישאר חיוניים ופעילים ככל שניתן, חייבים לבחון היטב מה אוכלים", אומרת הדיאטנית בבית הספר מיאמי מילר לרפואה שבאוניברסיטת מיאמי ובעלת הטור במיאמי הראלד, שייה רארבק.

ההמלצות אינן מפתיעות: אכילת מגוון פירות וירקות בתוספת שעועיות, אגוזים ושלל דגנים, המהווים שומנים בריאים ומקור מצוין לסידן וויטמין די. 

חוקרים מדגישים, כי הקפדה על תזונה בריאה בגיל צעיר מונעת בעיות בריאות מאוחר יותר. אך עדיין חשוב מאוד לבחור את הרכיבים הבריאים ביותר ולהימנע מג'אנק פוד. "הגוף שלנו אינו שורף את אותן הקלוריות כפי שעשה כשהיינו צעירים", אומרת הדיאטנית לבריאות בפטיסטית בצפון פלורידה, לוסאט טאלמס.    

מאכלים עתירי סוכר לא רק משמינים, אלא גם דלקתיים. לדברי רארבק, "לא כדאי שהמקור לפחמימות יגיע מעוגות, סופגניות וממתקים. אלה הקלוריות הגרועות ביותר. כשאנשים עולים במשקל, זה לא ניכר בידיים וברגליים. בדרך כלל משמינים סביב המותניים, דבר המהווה סיכון גובר למחלות לב. נשים טועות לחשוב שבעיות לב לרוב נוגעות לגברים. מחלות לב הן הגורם העיקרי למקרי מוות בקרב נשים". 

טאלמס: "זו רק אחת מהסיבות לשמור על משקל בריא לפני ואחרי גיל 55. זה אחד ממניעי המפתח לבריאות כוללת. ברגע שאדם שמן מאוד, הוא נתון בסיכון גבוה ליותר מצבים". מצבים אלה כוללים מחלות לב, שבץ מוחי, סוגי סרטנים וסוכרת. 

"למרבה הצער, אנשים מניעים את עצמם לשינוי תזונתי רק אחרי שהם מאובחנים בכל מיני מצבים. אולי יש להם לחץ דם גבוה ועכשיו יש להם סוכרת סוג 2. זה יכול להיות המניע לשינוי", אומרת טאלמס.

בקרב נשים, המניע הוא הפסקת הווסת ושינויים הורמונליים. ירידה ברמות האסטרוגן יכולה לזרז איבוד סידן מהעצמות, שמעלה את הסיכון לבריחת סידן. לצד תזונה, פעילות גופנית יכולה להאיץ את התחזקות וצפיפות העצם, שמגן מפני שברים. "גיל הוא רק מספר אבל הגוף שלנו משתנה, בכל עשור", מוסיפה טאלמס. 

"הבעיות בגיל 55 ובגיל 75 שונות", אומרת הדיאטנית הרשומה ויועצת מוסמכת לסוכרת במרכז הרפואי ממוריאל, מוניק בידל. כמה מהבדלים אלה כוללים שינוי באורח החיים ובמצב הכלכלי כשמתבגרים. "בני 55 יכולים לעבוד ואין להם את האילוצים שיש לבני 75. יש אנשים שנאלצים ללכת למכולת באוטובוס או ברכב מסחרי ולא יכולים לשאת יותר מדי".    

בידל מציעה למטופלים המבוגרים שלה לרכוש פירות משומרים או קפואים וירקות, ללא רטבים משמינים, מאחר והם מחזיקים זמן רב יותר. שטיפת המזון בכלי על מנת לסיר נתרן עודף. להתרחק מתוספים יקרים. אם זקוקים לברזל, למשל, מומלץ לצרוך מאכלים עשירים בברזל: תרד, דגנים, פירות יבשים, ביצים, שעועית, טופו, בשר ודגים. 


דגנים נמצאים בין המוצרים העשירים בסידן

הנה מספר רכיבים לתזונה בריאה, בעיקר עבור מבוגרים: סידן (קלציום) וויטמין די: חיוניים לבריאות העצם. סידן וויטמין די מצויים בחלב, גבינה ויוגורט, והם ימנעו צריכה של מזון עתיר סוכר. מיץ תפוזים, חלב שקדים (ותחליפי חלב אחרים) ודגנים נמצאים בין המוצרים העשירים בסידן. ירקות ירוקים כמו תרד, קייל, חרדל ירוק וברוקולי מכילים סידן, אך בערכים נמוכים יותר מאשר אלה שבמוצרי חלב. 

רארבק: "מקור נוסף מצוין לסידן הוא סלמון משומר. אם אוכלים עצמות רכות, מקבלים סידן".

לפי הקרן הלאומית לאוסטאופורוזיס (בריחת סידן), נשים מעל גיל חמישים וגברים מעל גיל שבעים צריכים 1,200 מיליגרם סידן ליום (כולל אוכל ותוספי מזון). מומלץ לגברים מתחת לגיל שבעים לצרוך כ-1,000 מיליגרם ס
ידן ליום.     

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE