הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כסף לא קונה בריאות: מחקר חדש חושף שהאמריקנים מוציאים יותר על בריאות, אך תוחלת החיים נמוכה יותר
גובה ההוצאה על בריאות בממוצע עמד בארה"ב על 9,400 דולר לנפש בשנת 2016, לעומת 5,400 דולר בממוצע במדינות אחרות במערב. עם זאת, תוחלת החיים הממוצעת בארה"ב היא 78.8 שנים לעומת ממוצע של 81.7 שנים במדינות האחרות. הסיבה למחירים הגבוהים - משכורות הרופאים ומחירי התרופות

תושבי ארצות הברית מוציאים על שירותי בריאות כמעט פי שניים מאשר במדינות מפותחות אחרות, אך הדבר אינו מסייע להם לשפר את מצב בריאותם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כנראה שבריאות באמת לא קונים בכסף


מחקר חדש שנעשה בשיתוף Harvard T.H. Chan School  לבריאות ציבורית, מכון Harvard Global Health ו - London School of Economics מצביע על כך שמחירי התרופות ומשכורות הרופאים הן בין הסיבות לשיעור ההוצאה הגבוה על בריאות בארה"ב. עם זאת, בניגוד לאמונה הרווחת האמריקאים לא משתמשים בשירותי הבריאות יותר מאשר במדינות אחרות.

שיעור ההוצאה על בריאות הגיע בשנת 2016 ל- 17.8% מהכלכלה האמריקאית, בהשוואה לממוצע של 11.5% ב-11 מדינות מפותחות שנבדקו במחקר, שכוללות את קנדה, יפן אוסטרליה ומספר מדינות במערב אירופה. האמריקאים הוציאו 9,400 דולר לנפש על שירותי בריאות באותה שנה לעומת 5,400 דולר בממוצע בשאר המדינות.

למרות זאת, שיעור השימוש בשירותי הבריאות בארה"ב היה דומה לשיעור במדינות האחרות. מספר הביקורים אצל רופא ומספר ימי האישפוז בבתי חולים בארה"ב היה נמוך יחסית, אך לעומת זאת האמריקנים מבצעים מספר גבוה של בדיקות הדמייה כמו MRI ו-CT , וכן נרשם שיעור גבוה של ביצוע פרוצדורות כירורגיות כמו החלפות ברכיים, קטרקט ולידות בניתוח קיסרי.

אבל הבעיה היא במחירים ובמשכורות: האמריקאים מוציאים 1,400 דולר על תרופות מרשם, לעומת 750 דולר בלבד בממוצע בכל המדינות האחרות שנבדקו. המחיר של מספר תרופות נפוצות בארה"ב היה יותר מכפול ממחירן במדינה שהייתה השנייה בדירוג מבחינת גובה המחירים.

המשכורת הממוצעת של רופא כללי בארה"ב היא יותר מ- 218,000 דולר בשנה, בהשוואה ל- 134,000 דולר לרופא במדינות האחרות, והפרשים דומים נרשמו גם במשכורותיהם של רופאים מומחים ושל אחיות בבתי החולים. בנוסף, הוצאות האדמיניסטרציה של מערכת הבריאות האמריקאית גבוהות פי 4 מאשר במדינות מפותחות אחרות.

אך מסתבר שכל ההוצאות האלה לא מתורגמות לבריאות טובה יותר עבור האמריקאים: תוחלת החיים הממוצעת בארה"ב היא 78.8 שנים לעומת ממוצע של 81.7 שנים במדינות האחרות. בארה"ב נרשם גם את שיעור תמותת התינוקות הגבוה ביותר – 6 לכל 1,000 לידות, לעומת 3.6 מקרי מוות בממוצע בשאר המדינות. כך המצב גם לגבי תמותת אימהות, כאשר בארה"ב 26 מכל 100,000 נשים נפטרות מסיבוכים של לידה או הריון בהשוואה ל- 8.4 נשים בממוצע במדינות האחרות שנבדקו במחקר.

אחת הסיבות העיקריות לפער הזה היא התנאים הסוציאליים בארה"ב. לדברי פרופ' עאישה ג'ה מ-  Harvard Chan School, בארה"ב ישנו השיעור הגבוה ביותר של עוני, כמו גם מספר גבוה מאד של אנשים שאינם מבוטחים בביטוח בריאות, והמדינה אינה מספקת את אותה רמה של שירותים סוציאליים – כמו סיוע ברכישת מזון ומגורים – כפי שנעשה במדינות האחרות.

החוקרים מקווים שהממצאים שלהם יסייעו למקבלי ההחלטות בבואם לבחון דרכים להקטנת ההוצאה על שירותי בריאות. ממשל טראמפ כבר הצהיר שבכוונתו לפעול לצמצום ההוצאות ולהוריד את מחיריהן של תרופות מרשם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE