הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשורה היסטורית לשוק הרכב: ארה"ב תוכל לייצא יותר כלי רכב לדרום קוריאה בעקבות הסכמים מחודשים
הנשיא טראמפ תיאר את ההסכם החדש כניצחון המשמעותי הראשון של מדיניות "אמריקה תחילה". שר האוצר ציין שהאיום על העלאת מכסים על פלדה נושא פרי

ארה"ב תוכל לייצא לדרום קוריאה יותר מכוניות וחלקי חילוף. זאת, במסגרת עסקה בין שתי המדינות שממשל טראמפ תיאר כניצחון המשמעותי הראשון של מדיניות "אמריקה תחילה" אשר קובעת שיעורי מכס גבוהים על ייבוא פלדה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האיום על הטלת מכסים גבוהים על פלדה ואלומיניום נושאת פרי


העסקה, שעליה הוכרז ביום שלישי, גם מגבילה את כמות הפלדה שדרום קוריאה יכולה לייצא לארה"ב ל- 2.68 מיליון טון. כמות זו מהווה כ- 70% מהפלדה שסיאול ייצאה לארה"ב מדי שנה בין השנים 2015-2017. העסקה היא למעשה תוצאה של מו"מ מחודש בין שתי המדינות על הסכם הסחר החופשי שנחתם ביניהן ב- 2007, ופקידי ממשל בכירים תיארו אותה כ"היסטורית".

שר האוצר, סטיב מנוצ'ין, אמר שהאסטרטגיה של איום בהטלת מכסים גבוהים של עד 25% על פלדה מיובאת ועד 10% על אלומיניום מיובא נושאת פרי. במסגרת ההסכם, דרום קוריאה לא תיאלץ לשלם את המכס על פלדה אך לא נחתם שום הסכם בנוגע לאלומיניום.

לפי ההסכם, דרום קוריאה תרשה לארה"ב להאריך את תוקף המכסים שהטילה על ייבוא טנדרים קוריאנים בשיעור של 25% למשך 20 שנים נוספות, עד 2041. סיאול תכפיל מצידה את מספר כלי הרכב האמריקאים המיובאים כך שיגיע ל- 50,000 בכל שנה, וזאת מבלי שיצטרכו להתאים עצמם לדרישות הבטיחות הקוריאניות כל עוד הם עומדים בתקן האמריקאי.

ארה"ב ייצאה לדרום קוריאה רק 10,000 כלי רכב בשנת 2017 אך פקידי ממשל אומרים שהמספר הזה צפוי לגדול ככל שמחסומי הסחר והתהליכים הבירוקרטיים יוסרו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE