הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמעט חצי מההכנסות מוקדשות לשכר דירה: בני דור המילניום מוציאים 92,600 דולר על דיור עד גיל 30
חוקרים בדקו כמה בני הדורות השונים הרוויחו, וכמה הוציאו על דיור. בעוד שבני דור המילניום נהנים מהכנסה גבוהה יותר מקודמיהם, ההוצאות שלהם גבוהות בהרבה והם כמעט לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירות

בני דור המילניום (ילידי שנות ה- 80 עד שנת 2000) משלמים סכום עצום של 92,600 דולר כשכר דירה עד שהם מגיעים לגיל 30, למרות שהם מרוויחים יותר מהדורות הקודמים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הצעירים מוציאים כ-45% מההכנסות על שכר דירה


מחקר חדש שפורסם על ידי מכון המעקב אחר ענף השכירות RENT Cafe בדק את הנתונים של מפקד האוכלוסין האמריקני בכל הקשור לדמי שכירות וגובה ההכנסה של בני דור המילניום בין הגילים 22 ו- 30. מהנתונים עולה שבמהלך 8 השנים האלו בני דור המילניום מרוויחים סכום כולל שהחציון שלו הוא 206,600 דולר. בחלוקה שנתית מדובר בשכר של 25,825 דולר לשנה בלבד, אך יש להניח שרבים מבני הדור הזה מתחילים מתחת לרמת השכר הזאת כאשר הם מקבלים את העבודה הראשונה שלהם ומשכורתם עולה לאורך זמן.

בני דור ה-X (ילידי שנות ה- 60 וה- 70) וילידי דור הבייבי בום (מסוף מלחמת העולם השניה ועד שנות ה- 60)  הרוויחו פחות כסף ממקביליהם בדור המילניום, אך הם גם הוציאו פחות על שכר דירה.

בני דור ה-X הרוויחו הכנסה כוללת שהחציון שלה הוא 202,100 דולר במהלך שמונה השנים האלו ושילמו שכר דירה של 82,800 דולר עד גיל 30. ילדי הבייבי בום הרוויחו רק 195,700 במהלך התקופה הזאת ושילמו שכר דירה של 71,000 דולר בלבד. המשמעות היא שבני דור המילניום משלמים 21,600 דולר יותר מילדי הבייבי בום על שכר דירה במהלך התקופה של 8 השנים.

כותבי המחקר מציינים ש"חשוב לשים לב שההפרש בשכר הדירה בין דור המילניום לדור הבייבי בום גדול פי שתיים מההפרש ברמת ההכנסה שלהם".

עוד עולה מהנתונים שבני דור המילניום מקצים 45% מהכנסתם החודשית לתשלום שכר דירה. שיעור זה גבוה מהשיעור המומלץ של 30% מההכנסה, והוא אף גבוה ממה שהוציאו על שכר דירה בני דור האיקס (41%) וילדי הבייבי בום (36%).

המצב גרוע אף יותר עבור שכבת הצעירים מבני דור המילניום, מכיוון שהם מרווחים שכר חציוני כולל של 207,200 דולר בין הגילים 22 ו-30 אך משלמים 97,400 דולר שכר דירה. הצעירים מקצים 47% מהכנסתם לתשלום שכר דירה. יתרה מכך, בני דור ה- Z [ילידי שנות ה- 2000] צפויים להוציא על שכר דירה 102,000 דולר עד שיגיעו לגיל 30.

יש לציין שבני דור המילניום מתמודדים עם אתגרים כלכליים שונים מלבד תשלום שכר הדירה, שאחד הבולטים שבהם הוא החובות הגדלים בהתמדה עבור החזר הלוואות סטודנטים. רבים מהכלכלנים מציינים כי החובות האלו הם הסיבה העיקרית לכך שבני דור המילניום אינם מסוגלים לרכוש דירה.

לפי המחקר, בני הדור הזה גם נוטים להוציא יותר כסף על דברים לא-חיוניים כמו נסיעות במוניות אובר ואכילה ושתייה מחוץ לבית. רבים מבני דור המילניום מעדיפים לגור באזורים עירוניים וערים גדולות, מה שגורם לעליה נוספת בהוצאות שלהם.


דבר אחד בטוח: מחירי השכירות בדרום קליפורניה יקרים מאד

נתונים של מכון המחקר Zumper מצביעים על כך שהמחיר החציוני שמבקשים עבור השכרת דירה בת חדר שינה אחד באזור לוס אנג'לס היה בפברואר 2200 דולר, מה שמשקף עליה של 10% לעומת השנה הקודמת. המחיר המבוקש להשכרת דירה בת שני חדרי שינה באותו האזור הגיע ל- 3200 דולר – עליה של 9.6% לעומת השנה שעברה.

רכישת דירה היא כנראה לא אופציה ריאלית עבור רבים מבני דור המילניום בעתיד הקרוב. מחקר שפורסם בשנה שעברה על ידי  ApartmentList.com צופה שבני דור המילניום ברוב האזורים העירוניים בארה"ב יזדקקו לפחות לעשור כדי לחסוך מספיק כסף לתשלום מקדמה של 20% עבור קניית דירה בבית משותף. המצב גרוע אף יותר בלוס אנג'לס, סאן פרנסיסקו, סאן דייגו, סאן חוזה ואוסטין. בערים אלו בני דור המילניום יצטרכו להמתין לפחות 19 שנה עד שיוכלו לרכוש דירה, ובלוס אנג'לס אפילו קרוב ל- 21 שנה.

הכלכלן ג'ורדן לוין שעובד ב-  California Association of Realtors אומר שאחת הסיבות שבני דור המילניום ממשיכים לשכור דירות הוא חוסר רצון להפוך לבעלי בתים. "הם עדיין מאמינים בחלום האמריקאי – וחלק גדול ממנו הוא לרכוש בית משלך – אבל עומדים בפניהם הרבה מחסומים, כולל החוב על הלוואות סטודנטים". 

לדברי לוין בני דור המילניום שואפים להשיג את אותן מטרות כמו בני דור ה-X וילדי הבייבי בום, אבל זה פשוט לוקח להם יותר זמן. "כל אבני הדרך האלה, כמו להתחתן, להביא ילדים ולרכוש בית לא נעלמו, אבל הם נעשים בשלב מאוחר יותר בחיים", הוא אומר. "מחירים גבוהים הם לא בעיה רק של שוק הדיור בקליפורניה. אין בארה"ב מספיק פתרונות דיור והמקומות הפנויים להשכרה הולכים ומצטמצמים, מה שמביא לעליה מהירה במחירי השכירות. מדובר בחוסר איזון בולט של היצע וביקוש".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE