הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הציוץ והזעזוע: צניחה דרמטית בשוק המניות לאחר מתקפת טראמפ על אמזון ואיומי מלחמת הסחר
" הסכם אמזון ומשרד הדואר זו עסקה כושלת" צייץ הנשיא והרעיד את וול סטריט. הדאו ירד ב-700 נקודות במקביל להתדרדרות מניית אמזון כאשר במקביל הנסדאק יורד ב-3%

הנשיא דונאלד טראמפ ממשיך לתקוף את ענק הקמעונאות באינטרנט – אמזון. באחרונה הוא כינה את העיסקה של אמזון עם משרד הדואר האמריקאי למסירת חבילות – עיסקה כושלת ומפסידה, שפוגעת במשלם המיסים האמריקאי. אנשי מקצוע פדרליים לעומת זאת, מצאו שהעיסקה עשויה להיות כדאית ורווחית. בעקבות כך מדווחת ירידה תלולה בשוק המניות בוול סטריט כאשר הדאו יורד ב700 נקודות והנסדאק צונח ב-3 אחוזים. שוק ה-S&P 500 רושם את מדדיו הנמוכים מתחילת השנה ובדרכו לשבור שיא שלילי מאז נובמבר האחרון. מתקפתו של הנשיא הביא לצניחה של מניית אמזון ב-5 אחוזים המוערכים בשווי 37 מיליארד דולר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



הכל החל ב"ציוץ" בטוויטר בו כתב הנשיא טראמפ: "שירות הדואר האמריקאי יפסיד בממוצע על כל חבילת  דואר שהוא יעביר ליעדו, עבור אמזון, 1.50 דולר. זה יצטבר למיליארדי דולרים". הוא הוסיף בדבריו כי "אם שרות הדואר 'יגדיל את תעריף דמי המשלוח של חבילות, עלויות המשלוח באמצעות אמזון יגדלו ב-2.6 מיליארד דולר. שערוריית שרות הדואר הזו חייבת להיפסק. אמזון חייבת לשלם מחירים ריאליים ואמיתיים (ולשלם מיסים) עכשיו!".

אמזון היא באופן קבוע "לוח מטרה" לחיצי זעמו של הנשיא טראמפ. הוא כועס על החברה משום שהמייסד, ג'ף בזוס, הוא הבעלים של עיתון הוושינגטון פוסט, אותו כינה הנשיא "פייק ניוז" (חדשות מזוייפות) בגלל הכיסוי הלא אוהד מצידו, במהלך מסע הבחירות של טראמפ ובתקופת נשיאותו, מאז שנבחר לכהונה.

הנשיא טראמפ חשף את הקשר האמור ב"ציוץ" שלו בשבת, כשהאשים את אמזון בניצול "וושינגטון פוסט המזוייף" כלוביסט נגדו. הפוסט ובזוס הגיבו לטענות הנשיא טראמפ, כבר בעבר בהסבר שבזוס כלל איננו מעורב בשום החלטה עיתונאית, או מערכתית של העיתון.  גם אמזון.קום.אינק. וגם הוושינגטון פוסט סירבו בשבת האחרונה, להתייחס לטענות הללו של הנשיא. 

אמזון תקום ותיפול על בסיס שירות המשלוחים, ואם יועלו התעריפים שהיא נדרשת לשלם, עלול הדבר לגרום לה נזק כלכלי כבד. אמזון שולחת את דברי הדואר שלה באמצעות שרות הדואר האמריקאי, פדאקס (FedExיו.פי.אס (UPS) ושירותי משלוח אחרים.

שרות הדואר האמריקאי רשם הפסדים מדי שנה במשך 11 השנים האחרונות, מלבד בקטגוריית שירות משלוחי חבילות, שהיוותה את  נקודת האור היחידה שלו. נציין שבשל הגידול העצום במסחר האלקטרוני, נהנה שרות הדואר מגידול דו-סיפרתי בהכנסות ממסירת חבילות, אך לא היה בכך די כדי לכסות עלויות של פנסיה וביטוח בריאות, ביחד עם ירידה במשלוחי דואר בדרגה היקרה ביותר וכן משלוחי דואר שיווקי, של מפרסמים שונים. ביחד, מכתבים יקרים ודואר שיווקי, מהווים שני שלישים מהכנסות הדואר.

כשהוא תוקף את משרד הדואר האמריקאי, על כך שהוא מפסיד כספים רבים, על משלוח דברי הדואר של אמזון, נשען הנשיא טראמפ על ניתחים של נתחנים מוול סטריט, הטוענים שנוסחת הדואר לחישוב העלויות שלו, היא שגויה ולא עדכנית. דו"ח מ-2017, שבוצע על ידי סיטיגרופ (Citigroup), הגיע למסקנה, כי משרד הדואר גובה תעריפים נמוכים ממחיר השוק על משלוח ומסירת חבילות. לעומת זאת, גורמים רשמיים בממשל הפדרלי הבודקים את ההתקשרות של אמזון עם הדואר מדי שנה, קבעו שההסכם כדאי. דובר של משרד הדואר האמריקאי סירב להתייחס להאשמות הנשיא. כסוכנות עצמאית, משרד הדואר איננו משתמש למעשה בכספי משלם המיסים לביצוע הפעילות שלו.

משרד הדואר אינו מוסר פרטים על הסיבות לצמיחה בפעילות שלו, ברם, ביצוע משלוחים של דברי דואר שהוזמנו באינטרנט מרשתות קמעונאיות כמו אמאזון.קום, הביא למהפך באופן שבו משונעים דברי דואר מהספק לצרכן. משרד הדואר הגיע להיקפי פעילות בביצוע הזמנות למשלוחים, בחגי השנה שעברה, והגיע לשיא של 850 מיליון דברי דואר בתחומי ארה"ב בלבד, בין חג ההודיה (Thanksgiving), לראש השנה החדשה (New Year's Eve)., לפי סקר שערך גוף הבוחן את התעשייה הזו, Ship Matrix Inc.

לפי הודעת משרד הדואר ב-18 דצמבר נקבע שיא היסטורי, כשלמעלה מ-37 מיליון חבילת נמסרו ליעדיהן. זה היה שיא כל הזמנים של מסירת דברי דואר ביום אחד מזה למעלה מ-240 שנות פעילותו. אמזון נקטה מצידה מספר צעדים, כדי לנסות ולהיות עצמאית יותר בביצוע המשלוחים של עצמה. בשנה שעברה היא הודיעה, כי תקים מסוף עולמי לצרכי משא אוירי בקנטאקי, כ-13 מיילים מדרום מזרח לסינסינטי.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE