הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: הוגשו תביעות ביטוח בסך 388 מיליון דולר בעקבות מפולת הבוץ הקטלנית בתחילת השנה
אירועי האקלים הקשים בקליפורניה גררו אחריהם, פרט להרוגים ולהרס, גם תביעות ביטוח עצומות ששברו את שיא תביעות הביטוח כתוצאה משריפות. למרות שלתובעים רבים אין ביטוח נגד שטפונות או מפולות בוץ, הממונה על הביטוח הורה לחברות לכבד את התביעות גם אם היו למבוטחים הגנות מפני שריפה בלבד

תושבים, בעלי עסקים ואנשים נוספים הגישו תביעת ביטוח על סך יותר מ-421 מיליון דולר בשל נזקי מפולת הבוץ במונטסיטו שאירעה בתחילת השנה, ומצטרפת לתביעות נוספות בעקבות אסונות טבע שהיכו בקליפורניה במהלך השנה החולפת. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תביעות הביטוח שוברות שיאים. פעולות השיקום לאחר מפולת הבוץ


מבוטחים הגישו כ-1,500 תביעות בגובה של 388 מיליון דולר על הפסדים הקשורים לנכסי מגורים בשל מפולת הבוץ שגבתה את חייהם של 21 בני אדם וגרמה לנזק ליותר ממאה בתים. כך הודיע נציב הביטוח דייב ג'ונס. שני תושבי האזור עדיין נחשבים נעדרים.

"מאחורי המספרים האלה ניצבים אובדן חיים, אובדן בתים, אובדן נכסים ואובדן של עסקים", אמר ג'ונס, "מספרים האלה מספרים רק חלק מהסיפור הגדול של ההרס שספגה קהילת מונטסיטו וקהילות אחרות".

בעוד שחלק הארי של ההרס שהותירה אחריה מפולת הבוץ היה בתי מגורים, חלקם של בתי עסק ושל כלי רכב בתביעות הביטוח לא נעלם. 235 תביעות, בסך של 27.2 מיליון דולר, הוגשו על אובדן של נכסים עסקיים ו-388 תביעות בגובה של 6.7 מיליון דולר הוגשו בנוגע לכלי רכב ומוצרים אחרים שנפגעו. לדברי ג'ונס, המספרים עתידים לנסוק בעתיד ומבוטחים נוספים צפויים להגיש תביעות ביטוח. 

למרות שלרוב בעלי הבית באזור אין ביטוח נגד הצפות או מפולות בוץ, ג'ונס ציין כי משרדו הורה לחברות הביטוח לכבד את התביעות גם אם למבוטחים היה רק ביטוח למקרה של שריפה. 

הגורם העיקרי למפולת הבוץ היה שריפה גדולה שכילתה 273,000 אקר במחוזות וונטורה וסנטה ברברה במהלך חודש דצמבר. השריפה יצרה תנאי קרקע שהובילו למפולת הבוץ. 

כמות התביעות והסכומים שלהם רק מדגישים את ההרס הרב שחוותה קליפורניה בשל אירועי אקלים קשים בסוף השנה הקודמת ובתחילת השנה הנוכחית. שתי שריפות ענק, זו שאירעה בחודש אוקטובר וזו שפרצה כחודשיים לאחר מכן, יחד עם מפולת הבוץ הקשה, הביאו לתביעות ביטוח בגובה של יותר מ-12 מיליארד דולרים. מדובר בסכום התביעות הגבוה ביותר במדינה כתוצאה משריפות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE