הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילון מאסק יאלץ לספק תשובות עבור בית המשפט לאחר שמשקיעים בטסלה עתרו נגד קניית סולרסיטי
המשך התביעה מהווה בשורות רעות עבור מאסק, שנאלץ להתמודד מתחילת החודש שעבר עם קשיים רבים, בין היתר הורדת דירוג האשראי של חבר המכוניות

יזם הטכנולוגיה המיליארד אילון מאסק החל את החודש רע מאוד, אבל המצב רק הולך ומחמיר בשל החלטת בית המשפט של דאלוור. המשקיעים בחברת הרכב החשמלי של מאסק - טסלה, ימשיכו כנראה בתביעה שלהם נגד החברה על רכישה מ-2016 של SolarCity בטענה שהעסקה, ששוויה 2.6 מיליארד דולר, לוקה בניגוד אינטרסים בין מאסק למנהלים אחרים בחברה, כך עולה מדיוני בית המשפט ביום רביעי האחרון.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




התובעים הציגו ראיות משכנעות כדי לנסות ולהוכיח שמאסק, באמצעות קבוצת מיעוט של בעלי מניות בחברת הרכב החשמלי שלו, שלט למעשה במועצת המנהלים של טסלה בהקשר לרכישה, כתב סגן הנגיד ג'וזף סלייטס. בדבריו דחה סלייטס את הניסיון של טסלה לפסול את התביעה והורה להמשיך בהליכים המשפטיים. משמעות ההחלטה היא שהמשך המשפט עתיד להוות אתגר משפטי ופיננסי עבור מאסק. 


"איננו מסכימים עם ההחלטה וננקוט בצעדים" הודיעה טסלה בתגובה להחלטת בית המשפט, "אנחנו מערערים על כל ההאשמות נגדנו ומובן שנגיש ערעור על החלטת ביהמ"ש, משום שאיננו מקבלים אף לא אחת מההאשמות. כל ההאשמות בתביעה הזו מקורן בשקר".


ההחלטה הזו מגיע בחודש שבו מאסק וטסלה מתמודדים עם משבר שנגרם כתוצאה מתאונה והתרסקות קטלנית בקליפורניה, שבה היה מעורב כלי רכב מדגם X של החברה. שער המניות של טסלה (TSLA) צנח בשעור של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והוא נמוך בשעור של 14.5% משנה לשנה. שער המניה נסגר בעליה של 3.2% ב-266.13 דולר ביום חמישי.


המועצה הלאומית לבטיחות בדרכים מבצעת חקירה בשטח, בעקבות התאונה שהתרחשה ב-23 במארס, במהלכה מכונית מדגם X SUV של טסלה פגעה במעקה הבטיחות במרכז הכביש, לא הרחק ממאונטיין ויו קליפורניה, ועברה לנתיבים הנגדיים שם היא נפגעה על ידי שני כלי רכב. 


מומחי המועצה NTSB אמרו, כי עדיין לא ברור "האם תקלה במערכת האוטומטית גרמה לה להפסיק לפעול, או שהיא כלל לא הופעלה וגרמה לתאונה", בהתייחס למערכת הנהג האוטומטי של טסלה. ב-23 במארס פירסמה טסלה הודעה רשמית, בה הודיעה כי "טסלה מוכנה להעמיד לרשות גופי החקירה כל סיוע אפשרי בחקירת התאונה." חברת דירוג הסיכונים מודיס הורידה את הדירוג של טסלה ביום שלישי, כשהיא מביעה דאגה בעניין "צמצום היקף הייצור של כלי הרכב האלקטרוניים דגם 3 של החברה". טסלה מנסה להגביר את קצב יצור הדגמים, כדי לעמודת בתחזיות הייצור וכדי להוכיח למתנגדיה שהם טועים, כך מסרה סוכנות הידיעות בלומברג ביום חמישי. 


הדיון בבית המשפט בדאלוור מתרכז ברכישה השנויה במחלקת של סולרסיטי על ידי טסלה, חברה להתקנת מערכות סולריות מסן מתיאו, קליפורניה, שנוסדה על ידי מאסק וקרובי משפחתו, פיטר ולינדון רייב.


בעת העיסקה החזיק מאסק כ-22.1% ממניות טסלה, כך עלה במהלך דיוני בית המשפט. הוא משמש גם כיו"ר מועצת המנהלים של טסלה וכן כמנהל הכללי והוא גם מעצב המוצר הראשי של החברה. מאסק היה בין הגורמים הבולטים בדחיפת העיסקה עם סולרסיטי. במהלך שיחת ועידה ביוני 2016 עם משקיעים, הוא כינה את העסקה, "לא מתוחכמת מדי", "חוקית" ו"נכונה מוסרית" וכן מהלך "בעל אפס ספק", וטען ש-"היינו צריכים לעשות כבר קודם".


במהלך שיחת ועידה באוגוסט 2016 ביום שבו טסלה הודיעה על העיסקה עם סולרסיטי, מאסק חזר והתבטא ביחס לטסלה כאל "החברה שלי, צויין בדיון בבית המשפט בדאלוור. מאסק שימש כיו"ר סולרסיטי מאז נוסדה החברה ב-2006 והחזיק בה ב-21.9% מהמניות, בטרם נרכשה על  ידי טסלה, דווח בבית המשפט.


משקיעי טסלה ציינו כי להערכתם מדובר בניגוד אינטרסים הנוגעים לבכירים אחרים בחברה, שאישרו את עיסקת סולרסיטי. ביניהם קימבל מאסק, אחיו של אלון מאסק ובן דודם של לינדון ופיטר רייב. בעת הרכישה הוא החזיק 147,541 מניות של של סולרסיטי. בנוסף, החוב של סולרסיטי גדל פי 13 ל-3.56 מיליארד דולר בשלוש השנים שקדמו  לרכישתה על ידי טסלה, נמסר בבית המשפט. "בכל מקרה, סולרסיטי היתה בעיצומו של משבר נזילות", שחייב סיוע פיננסי באותה עת שטסלה הודיעה על רכישתה, כתב סלייס בהכרעתו. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE