הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היטל מס חדש בניו יורק יעלה את תעריפי המוניות ואפליקציות ההסעות
המהלך כחלק מאמצי העירייה להלחם בעומסי התנועה הכבדים בעיר. אפליקציות ההסעות השיתופיות ישלמו 2.75 דולר לנסיעה ואילו שירותי המוניות הרגילות ישלמו 2.5 דולר תוספת לנסיעה. המשמעות הישירה תהיה התייקרות התעריפים עבור קהל הנוסעים ומכך חוששים נהגי המוניות: "זה יפגע בעסק שלנו. אנשים לא מעוניינים לשלם עוד כסף, וזה בדיוק מה שהולך לקרות" אומר אחד מהם.

כחלק מהתקציב שאישרו המחוקקים של ניו יורק ביום שישי האחרון, חברות כגון: אובר, ליפט ושרותי המוניות הקונבנציונאליות יתמודדו עם מס חדש בנסיעה ברחבי מנהטן. לא מדובר בהיטל מס בהיקפים מינוריים של סנטים בודדים. אובר, ליפט ושאר השירותים הדומים יאלצו לשלם 2.75 דולר על כל נסיעה, המוניות ה"צהובות" ישלמו 2.50 דולר, ומשירותי הנסיעות השיתופיות כדוגמת "ויה" ו"אובר-פול" ייגבה מס בהיקף של 0.75 דולר בעבור כל נוסע. ההיטל החדש נועד להילחם בעומסי התנועה האדירים בתחומי העיר ובכניסות אליה, ולממן שורה של שינויים ושידרוגים הנידרשים למערכת הסאבווי בהיקף צפוי של 400 מליון דולר שיצטברו כתוצאה מהמיסים ויועברו אל רשות ה אמ.טי.איי (MTA).


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



באופן לא מפתיע, המס החדש מקבל לא מעט ביקורת מצד נהגי המוניות הצהובות ולקוחותיהם, שהפכו בשנים האחרונות להיות מיעוט ביחס לרוב המכריע של נהגי הנסיעות השיתופיות. מתוך 103,000 כלי הרכב המיועדים להשכרה באזור העיר ניו יורק, 65,000 מושכרים לטובת נהגי הקבלן של אובר, בעוד המוניות המסורתיות מוגבלות בחוק לתפוסה של 13,600 בלבד, כך דווח בעיתון הניו יורק טיימס. כתוצאה מכך, התנועה הממוצעת במנהטן הפכה לאיטית יותר מ- 6.5 מייל לשעה ל- 4.7.


"זה יפגע בעסק שלנו. אנשים לא מעוניינים לשלם עוד כסף, וזה בדיוק מה שהולך לקרות,"אומר נהג המונית, דיוויד הלר, 
"יש 130,000 רכבים של אובר, הם אלו האחראים לעומסי התנועה הגוברים, אוקי? תיפטרו מהם".




בערים אחרות ברחבי ארה"ב גם השיתו בשנים האחרונות תוספות תשלום בעבור שרותי הנסיעות השיתופיות, אולם תשלומים אלו נמוכים בהרבה ביחס לאלו שהועברו רק לפני כמה ימים בחוקי העיר ניו יורק. בשנת 2014 בסיאטל, הוטל מס נוסף של 0.24 דולר בעבור כל נסיעה. בפורטלנד (אורגון), הוסכם להטיל מס נוסף עבור כל נוסע בהיקף של 0.5 דולר בשנת 2016. שתי הערים האלו מתעלות את הכספים לטובת אכיפת הרגולציה על חברות הנסיעות השיתופיות בתחומן. שיקאגו העבירה בחוקיה המקומיים היטל מס דומה בהיקף של 0.65 דולר השנה והיא מתעלת חלק מהכסף שניגבה לטובת שיפור התחבורה הציבורית, בדומה לניו יורק.

כאשר התבקשו להגיב בנושא, החברות אובר וליפט הביעו תמיכה במס הנוסף שהוטל, ובמקביל הביעו רצון כי המס שהוטל ישפיע באופן שווה על כלל כלי הרכב: "עומסי התנועה לא יטופלו כראוי עד שהמושל והמחוקקים ינהיגו תוכנית מקיפה שתתייחס גם לכלי רכב המסחריים ואל הרכבים הפרטיים היוצרים את מרבית עומסי התנועה" כך מסר דובר מטעם חברת ליפט באמצעות דואר אלקטרוני שנשלח אל מערכת "אינגג'ט" (
Engadget).

"אובר תומכת בהסכם שנחתם בין המושל למחוקקים להטיל מס עבור כל נסיעה במנהטן, במקומות בהן קיימת נגישות נוחה לתחבורה הציבורית. אובר הייתה מעוניינת לראות, לראשונה בתולדות ארה"ב, תוכנית שתעניק הטבה עבור נסיעות משותפות. נמשיך לתמוך בתוכנית מיסוי שתחול על כלל כלי הרכב מפני שזוהי הדרך הטובה ביותר לממן שיפור ניכר ונרחב בנגישות ובביצועים של התחבורה הציבורית ובכך ליצור הפחתה ניכרת בעומסי התנועה ברובע העסקים בעיר," כך נמסר מהחברה כתגובה למערכת "אינגג'ט".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE