הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה אפשרי: גם במחלקת תיירים תוכלו ליהנות מחוויית טיסה נעימה יותר
איך לקבל מושב נוח יותר גם בלי לשלם תוספת; באילו פריטים כדאי להצטייד כדי להפוך את הטיסה לנוחה יותר; וכיצד להכין "ערכת נוחות", כמו זו שמקבלים הנוסעים במחלקת עסקים ובמחלקה ראשונה

כיום, ישנם יותר נוסעים שבוחרים לטוס מאשר בעבר. הם עושים זאת בעיקר במחלקות התיירים. שם הם מוצאים את עצמם צפופים יותר ויותר, וחווים חוויות לא נוחות, בלשון המעטה, באופן כמעט תמידי. השורות הבאות מציעות מספר המלצות שימושיות שיסייעו להפוך את הטיסה במחלקת תיירים (בייסיק אקונומי) לנוחה יותר, בלי לשלם על תוספות ושדרוגים למיניהם.

מתוצאות סקר, שנערך לאחרונה בחברת תעופה, לגבי שביעות הרצון של הלקוחות השונים, בין למעלה מ-55,000 משתתפים, עלה, כי שתי התלונות שחזרו על עצמן שוב היו באשר לנוחות המושבים ובאשר למקום באזור הרגליים. כאשר מדובר בנוחות של הנוסע, המצב החמיר מאוד בכל הקשור לחלק האחורי של המטוס. זה נכון יותר מאז שחברות תעופה, כגון דלתא, יונייטד ואמריקן הורידו עלויות בעבור טיסות ב"מחלקת תיירות בסיסית".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גם כשרוכשים כרטיס בזול, לא חייבים לסבול

למרות שכרטיס למחלקה זו מפחית את המחיר משמעותית, הוא גם מפחית באופן ניכר את כמות המקום שיש סביב ואפילו את כמות הריפוד שעל המושב. בנוסף, ישנם מספר רב של הגבלות. לרוב אין באפשרות הנוסעים במחלקה לעשות שימוש בתאי כבודת היד שמעל הראש ובדרך כלל הם יהיו בין האחרונים לעלות למטוס. באם רוכשים כרטיס למחלקת תיירים בסיסית (בייסיק אקונומי) ואז מגלים במפתיע שיש צורך לשלוח את התיק לתא המטען, נאלצים לשלם תוספת כספית.

נראה, כי בכל הנוגע לטיסה במחלקת אקונומי בייסיק, הקריטריונים מחמירים. עם זאת, הנה מספר המלצות שיסייעו למקסם את הנוחות בטיסות המוזלות והצפופות.

מומלץ להשתמש בכרטיס האשראי הממותג של חברת התעופה איתה טסים. אם נוטים לעשות שימוש בשרותיה של אותה חברת תעופה באופן תדיר, מומלץ להירשם לחברת כרטיסי האשראי הממותגת יחד עם חברת התעופה הזו. בדרך כלל קיים סיכוי גבוה לקבל הטבות כאלה ואחרות הקשורות בטיסות. הטבות אלה עשויות להפוך את החוויה לנעימה יותר. לדוגמא, מי שטסים בחברת דלתא ובעלי כרטיס אמריקן אקספרס סקיימייליס, יכולים להפקיד מזוודה אחת נוספת ללא עלות. בנוסף, ניתן ליהנות מעלייה מוקדמת למטוס. זאת, גם אם רוכשים כרטיסים למחלקת בייסיק אקונומי ואמורים לעלות בין הנוסעים האחרונים. בעבור ההטבות וכרטיס זה אין כל עמלה במהלך השנה הראשונה ולאחריה משלמים דמי חבר בסך של 95 דולר.

מומלץ לבחור את המטוס ה"נכון". המטוס עליו בוחרים לטוס יכול להיות גורם משמעותי שישפיע על הנוחות, בייחוד כשמדובר ביעדים אליהם הטיסה ארוכה יחסית. כך, למשל, מטוס מדגם בוינג 787 ומטוס מדגם איירבאס 
A350, נחשבים לדגמי מטוסים נוחים יותר מהשאר. כמו כן, האוויר בחלל בתוך מטוסים אלה נוטה להיות יבש פחות. בנוסף, במטוסים אלה מתאפשר לחץ אוויר נמוך יותר בגבהים משמעותיים יותר, מאפיין המפחית תופעות, כגון קשיים בתנועה ובנשימה.

מומלץ לבדוק את מפת המושבים במטוס לפני הטיסה. כשמגיעים לבחור מושבים, מומלץ לעשות שימוש באתרים, כגון סיט-גורו (Seat-guru). זאת, על מנת לבחור את המושבים הטובים ביותר בטיסה. באמצעות הזנת מספר הטיסה וזמן ההמראה שלה, אתר סיט-גורו מראה את מפת מושבי המטוס על פי מבנהו וסוגו. כמו כן, האתר מראה בדיוק רב את המושבים ומסביר, לדוגמה, אלו מושבים אינם מתקפלים לאחור; כמה מקום יש באזור הרגליים; האם החלון הסמוך אינו מיושר; ואלו מושבים ממוקמים באזורים בהם יש יותר חשיפה לאור ולרעש, כגון מושבים הממוקמים בסמוך למטבח או לתאי הנוחיות.

באם למרות הכל, עדיין סיימתם עם מושב שלא ממש אכפת ממנו, ניתן לבצע החלפה של ברגע האחרון לפני ההמראה. ניתן להגיע לשער הטיסה מוקדם יותר, על מנת לבקש מנציג החברה את האפשרות להחליף את מקום הישיבה. זאת, לפני ששאר הנוסעים מגיעים. אם זה לא עובד באותו הרגע, לעתים נותרים מושבים ריקים גם טרם ההמראה. ככל שמועד ההמראה מתקרב, מושבים עשויים להתפנות מסיבות שונות. אם מבחינים במושב מעבר או במושב חלון שמתפנים לפתע, ניתן להשתמש באפליקציה הייעודית של חברת התעופה, או לבקש מנציג החברה להחליף מושב.

מומלץ להביא כרית נוחה או כרית "חכמה" המותאמת באופן אישי. מומלץ לנוסעים במחלקת תיירים להגיע עם כריות או סוג של ריפוד כזה או אחר.

רעיון נוסף להפחתת חרדת טיסה כזו או אחרת, באם אתם סובלים ממנה, הוא שימוש בשמיכת לחץ מיוחדת. משקל השמיכה הוא כארבעה פאונד והיא מפעילה לחץ מסוים שמשחרר את השרירים. בעיקר משום שהגבלות המשקל שניתן להעלות על המטוס הופכות למחמירות יותר, ניתן לוודא כי הכרית יכולה להיצמד לתיק ושהשמיכה מתאימה בגדלה לתיק היד שמעלים למטוס.

מומלץ להצטייד באזניות נגד רעש. סט של אזנית איכותיות וגדולות יאפשרו אטימה כמעט מוחלטת מפני רעש כזה או אחר, שעשוי להתרחש סביב, כגון בכי תינוקות או נוסעים המדברים בקול רם מדי. גם אטמי האוזניים הקלאסיים בסגנון הישן יכולים להיות יעילים בחסימת רעשי סביבה פוטנציאליים.

מומלץ להצטייד ב"ערכת נוחות". גם כשרוכשים כרטיס טיסה זול, אין פירוש הדבר שצריך לסבול. ניתן להקל על ההרגשה. טסי מחלקות הפרימיום מקבלים במתנה מחברות התעופה ערכות נוחות מעוצבות. חברת דלתא, לדוגמא, מציעה ערכות נוחות של TUMI בעבור טסי המחלקה הראשונה, בטיסות ליעדים מרוחקים. כל נוסע יכול להכין ערכת נוחות כזו באופן עצמאי. הערכה יכולה לכלול מברשת שיניים קטנה, המותאמת לטיסות, משחת שיניים, קרם לחות, מחטא ידיים, מגבונים לחים, מסיכת עיניים, אטמי אוזניים, מברשת שיער ומראה. חשוב לשים לב שכלל הנוזלים,כגון משחת השיניים וכולי, יהיו בגדלים המותאמים לטיסות. 

ניתן אף להביא מארז הניתן לתלייה על חלקו האחורי של המושב שמלפנים, כגון זה הקיים במכוניות. הוא יכול להכיל כל מיני פריטים שיקלו על הטיסה, החל ממשקה ועד לטאבלט או מחשב נייד.

כדאי להפגין נימוס לסביבה. ידוע, כי שהייה ממושכת במטוס עשויה להיות מלחיצה. למרות זאת, הפגנת נימוס והתחשבות בסביבה יכולים לסייע להסתדר ולתקשר טוב יותר עם צוות המטוס ועם הנוסעים הנמצאים בסמוך. כשההתנהלות במחלקת התיירים מתורבתת, ניתן יהיה לשפר משמעותית את ההרגשה בטיסה ואת החוויה הכללית, אפילו כשלא מקבלים מושב נוח.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE