הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חודש פברואר- היקר אי פעם במחירי בתים בוואלי לוס אנג'לס
מחירי הנדל"ן ממשיכים לעלות בקצב מסחרר והמחסור בהיצע הולך וגדל לשפל חסר תקדים. המחירים המאמירים בקצב מהיר וכמות הנכסים למכירה שמתקצרת לנמוכה ביותר בהיסטוריה, מדאיגה. הדבר יכול להשפיע על שוק רוכשי הדירות ובעיקר על אלו הרוכשים דירה ראשונה.

המחיר החציוני של בית משפחתי בעמק סן פרננדו הגיע ל-700 אלף דולרים בפברואר, ושבר בכך שיא חדש. מחירי הנדל"ן מרקיעי שחקים בשל ביקוש גבוה והיצע נמוך, כך על-פי איגוד מתווכי הדירות של אזור סאות'לנד. המחיר החציוני של בית עלה ב-16.7% מהשנה שעברה, מותיר אחריו בשובל אבק את השיא הקודם של 675 אלף דולרים בנובמבר, כך נמסר מהאיגוד. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 


"עם כל עליה במחירי הבתים, מתכווץ מאגר הכסף של הקונים", אמר גארי וושברן, נשיא איגוד מתווכי הנדל"ן של אזור סאות'לנד בהודעה לעיתונות שבה דיווח על הנתונים. "וכשישנם כה מעט נכסים למכירה, אנו שוב רואים תחרות נוקשה עם הצעות המגיעות ממספר קונים על רוב הנכסים, במיוחד אם הם תומחרו בפחות מ-500 אלף דולרים. מה שהשוק זקוק לו באמת הוא היצע רב יותר, זרם גדול במיוחד של בתים הרשומים למכירה", אמר וושברן. המתווכים אומרים כי הלחץ כלפי מעלה על המחירים רק יגבר ככל שדרישת הקונים גוברת. 



השוק 'מתודלק' בשל מחסור בהיצע 

לטענת גורמים באיגוד מתווכי הנדל"ן, בחודש דצמבר כמות הבתים בשוק ירדה אל מתחת לאלף, הנמוך ביותר מאז החל המעקב. בחודשים ינואר ופברואר עלה מעט המספר, אך ההבדל לא היה דרמטי: 918 דירות בינואר ו-958 דירות בפברואר. "בדיוק כפי ששעורי הריבית כיום מעודדים קונים פוטנציאליים לרדת מהגדר ולקפוץ לשוק הדירות, כך נדמה שבעלי הבתים, שננעלו על הריבית הנמוכה של אתמול, מהססים יותר ויותר להציע את בתיהם למכירה", אמר טים ג'ונסון, מנהל האיגוד. וכמובן, ישנו הביקוש. "הביקוש לבתים נוקשה מספיק כדי לעודד מציעים רבים, אך ההיצע הוא כה בלתי תואם, עד כי התוצאה היא מחירים גבוהים במיוחד, אשר ללא ספק מיטיבים עם המוכרים ולמעשה הופכים את השוק למורכב עוד יותר", אמר ג'ונסון. 

לא על העמק לבדו

מחירי הבתים בחודש ינואר עלו בכמעט 8% שנה אחרי שנה בנפת לוס אנג'לס ובאינלנד אמפייר שבקליפורניה, עם בתים שמחירם גבוה ב-6% יותר באורנג' קאונטי, כך פרסם אינדקס CoreLogic Home Price ביום שלישי. דבר זה הוביל להצפת ערך של בתים של קורלוג'יק, כלומר, מחירי בתים גבוהים ב-10% לפחות מאשר הטווח הרחוק, היציב. על-פי אומדן זה, קרוב למחצית מאזורי המטרופולינים של חמישים הערים הגדולות בארה"ב מסווגים עתה כבעלי ערך "מוגזם" לבתים, כך לפי קורלוג'יק. מגמה זו היתה זהה בכל רחבי ארה"ב. המחקר הראה עליה של 6% בכל שנה במחירי הדיור ברחבי ארה"ב כולה, ועליה של 8.3% בקליפורניה לבדה. הכוחות המניעים את השוק היו דומים. מחירי הדיור מאמירים בקצב מהיר בעת שרשימת הנכסים למכירה מתקצרת לכמות הנמוכה ביותר בהיסטוריה במציאות של ביקוש חזק. לרוכשי דירה ראשונה המצב קשה אף יותר. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE