הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלי רכב ומכונות הנדסיות כבדות פועלים באופן אוטונומי באתרי הבנייה ומבצעים פעולות שונות תוך שמירה על בטיחות העובדים
כשהיה צעיר, נוח רדי-קמפבל סייע לאביו באתרי הבניה, ושנא כל רגע. אז הוא החליט לשנות את זה, ולהכניס רובוטים שיעבדו במקומו. בזמן שהמכוניות האוטונומיות של אובר וטסלה עושות את צעדיהן הראשונים בכבישים, יש מי שעושה זאת מזמן באתרי הבניה. הסוף לפועלי הבניין?

חברות שונות עדיין ממשיכות לבחון את המכוניות האוטונומיות שהן מפתחות על כבישים ציבוריים, אך תעשיות אחרות כבר נהנות מכלי רכב ייעודיים שמפעילים את עצמם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נראה מכונות אוטונומיות באתרי בנייה לפני שנראה מכוניות על הכבישים


חברת Built Robotics מסאן פרנסיסקו היא אחת מהראשונות שמשתמשות ברכבי בניה אוטונומיים באתרי הבניה שלה. לחברה יש שלושה כלים להעמסת משאיות שמסוגלים לחפור, לנוע ולהרים חומרים באופן עצמאי.

"אני חושב שאנחנו נראה ציוד בעל יכולת פעולה אוטונומית באתרי בניה  עוד לפני שנראה מכוניות שנוהגות את עצמן על כבישים ציבוריים", אומר נוח רדי-קמפבל, מנכ"ל חברת  Built Robotics, שעבד בעבר כמנהל מוצר בחברת גוגל ולמד הנדסת תוכנה. לדבריו, הוא קיבל את ההשראה להקמת החברה שלו מאביו: "נכנסתי לתחום הזה כיוון שאבי היה קבלן בניה, וכשהייתי ילד עבדתי יחד איתו בהרבה מאד ימי קיץ חמים ושעות בוקר מוקדמות – ושנאתי את זה. אני זוכר שאמרתי לו שאני רוצה לבנות רובוט שיעשה את העבודה הזאת במקומי".

למכונות של החברה יש חיישנים שמותקנים על הגג עם תוכנה מיוחדת שמתפקדת כמו המוח של המכונה וניתן לתכנת אותה לעשות כמעט כל מה שאתה רוצה. רדי-קמפבל אומר שהציוד הזה בטוח יותר ממכוניות אוטונומיות שנוסעות על כבישים ציבוריים: המכונה תכבה מעצמה אם תבחין באדם או בדבר-מה חריג. אדם מיומן אמור להשגיח על פעולתה בכל עת. 

במהלך ששת החודשים האחרונים כבר ביצעו המכונות האלה כחצי תריסר פרויקטים.

"באזור המפרץ יש ביקוש רב לבתים חדשים, ומאידך יש מחסור בידיים עובדות", אומר רדי-קמפבל. "כתוצאה מכך כל קבלן שדיברנו איתו אומר שיש יותר עבודה ממה שהוא מסוגל לבצע כיוון שאין לו כוח אדם מספיק".

הדבר הבא ש- Built Robotics מתכננת הוא בולדוזרים אוטונומיים. חברות אחרות שכבר משתמשות בכלי רכב אוטונומיים הן חברת הבניה היפנית הענקית Komatsu , והמתחרה האמריקאית שלה Caterpillar, שמפעילה משאיות ענקיות אוטונומיות כדי להוביל חומרים באתרי כרייה ובנייה. חברות כמו  Case IHו - New Holland כבר מפעילות בענף החקלאות מזה שנים טרקטורים אוטונומיים שמסוגלים לזרוע, לקצור ולתחזק גידולים שונים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE