הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טבעונית, פעילה למען זכויות בעלי חיים ושונאת את יוטיוב: מי את נסים אגדם?
הצעירה שביצעה את הירי במשרדי יוטיוב לא מתאימה לאף סטיגמה: עולה מאיראן שמשתמשת בהומור שחור כדי לקדם אג'נדות חברתיות

נסים אגדם, תושבת סן-דייגו בת ה-39, ביצעה את הירי במשרדי יוטיוב. שניים מקורבנותיה טופלו ושוחררו בעוד השלישי נמצא במצב אנוש, לפי מפכ"ל משטרת סן ברונו אד ברבריני.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כעסה על מדיניות יוטיוב. נסים אגדם


המפכ"ל אמר לעיתונאים ביום רביעי כי אגדם, אשר פירסמה באופן קבוע סרטונים באתר, ביקרה מטווח מקומי ביום שלישי בבוקר. החשודה חדרה לקמפוס יוטיוב דרך חניון, הוא אמר. "(אגדם) הייתה מתוסכלת ממהלכי וממדיניות יוטיוב" ונראה כי זה המניע למסע הירי. המשטרה אמרה כי אין ראיות להיכרות עם הפצועים או כי המתקפה כוונה נגד עובדים מסוימים. "באם האירוע יוגדר כטרור יוחלט במהלך השבועות הקרובים," הוא הוסיף.

אביה של אגדם, איסמעיל אגדם, מסר כי ביתו אמרה למשפחה לפני מספר שבועות כי היא "כועסת" על יוטיוב בגלל שלטענתה האתר צינזר את סרטוניה והפסיק לשלם לה על התוכן שהיא העלתה. איסמעיל אגדם התראיין בערב שלישי לכלי התקשורת.

בראיון אמר האב כי המשפחה דיווחה על היעלמותה של ביתו בדרום קליפורניה, ומסרה למשטרה כי היא עלולה להגיע ליוטיוב מכיוון שהיא "שנאה" את החברה. הוא אמר כי שעות לפני שבתו גרמה לאחר צהריים של פניקה בסן-ברונו, המשפחה קיבלה שיחת טלפון מהמשטרה שמסרה כי ביתו נמצאה ישנה במכוניתה וכי המצב נמצא "תחת שליטה."

בקשה לתגובה מגוגל, חברת האם של יוטיוב, בנוגע לטענות הצנזורה לא נענתה.

חשבונות היוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם של אנגרם הושעו ביום שלישי; אולם קטעים מסוימים מהחומר שהיא פירסמה צצו בדיווחי חדשות, ברשתות החברתיות ובאתר שלה אשר מקושר לחשבון היוטיוב.

בסרטון שפורסם ביוטיוב ב-28 בינואר, אגדם טענה כי היא "מופלת לרעה ומסוננת ביוטיוב ואני לא היחידה."

בפוסט באינסטגרם מה-18 במרץ, אגדם טענה כי כל "הערוצים שלה מסוננים על-ידי יוטיוב ובגלל זה הסרטונים שלי בקושי מקבלים צפיות... זוהי טקטיקה שמשתמשים בה באינטרנט לצנזר ולדרוך על אנשים שאומרים את האמת ולא מתאימים לצרכים הפוליטיים, הכלכליים... של המערכת והעסקים הגדולים."

אגדם תיארה את עצמה בחשבון באינסטגרם בתור "ספורטאית אומנית קומיקאית משוררת דוגמנית זמרת מנחה שחקנית במאית מפיקה" והסרטונים שהיא הכינה מערבבים סאטירה, יופי והומור שחור כדי להיאבק בסמכות, קפיטליזם ותרבות פופולרית. היא פירסמה סרטונים באנגלית, טורקית ופרסית, השפה הרשמית של איראן.

באחד מהעמודים באתר שלה, המכיל ציטוט המיוחס לצורר הנאצי אדולף היטלר, היא טענה: "אין הזדמנות שוויונית לגדילה ביוטיוב או בכל אתר שיתוף וידאו אחר, הערוץ שלך יגדל אם הם רוצים שהוא יגדל!!!!"

אנשים שמפרסמים ליוטיוב יכולים לקבל כסף מפרסומות המלוות את הסרטונים שלהם, אבל בשנה האחרונה החברה חידדה את ההגבלות לפיהן יוצרים יכולים לקבל נתח מהרווחים האלו, בניסיון להיפטר מתוכן מטעה, קיצוני או תוקפני שזכה לרווחים וגרר ביקורת מהמפרסמים והציבור.

מספר יוצרי תוכן ביוטיוב התנגדו לשינויים, בטענה כי הם אינם הוגנים ומקצצים בהכנסתם של רבים העוסקים בפעילות לגיטימית.

אגדם, לפי אביה, הייתה פעילה למען בעלי-חיים ותמכה בנושאים טבעוניים. הוא סיפר כי המשפחה היגרה מאיראן ב-1996 וביתו לא הראתה סימנים קודמים של נטייה לאלימות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE