הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפגש הפסגה: הוליווד- ריאד
בפברואר השנה הודיעה המדינה על תכניתה להשקיע 64 מיליארד דולר בשנים הקרובות לבניית פארק מים, אולמות קולנוע ופרויקטים נוספים ומגוונים. העסקה הגדולה ביותר נחתמה מול ענקית הקולנוע AMC- בניית 100 אולמות קולנוע בערים סעודיות עד 2030

שורה של מכובדים סעודיים הגיעה השבוע ללוס-אנג'לס, כדי להיפגש עם ראשי תעשיית הבידור והקולנוע בהוליווד, כשבפיהם מסר ברור: המדינה שלנו פתוחה בפניכם לעשיית עסקים עם הוליווד. בכירים מרשות הבידור הכללית של ערב הסעודית נפגשו ביום רביעי אחר הצהרים עם בכירי תעשיית הבידור האמריקאית במלון Four Seasons Hotel בבוורלי הילס, בהציגם את המדינה המדברית שלהם, כהזדמנות יוצאת מהכלל לפיתוח עסקים והשקעות זרות. נציגים של רשות הבידור הסעודית הציגו את תעשיית הבידור המתפתחת של ארצם ואת סיכויי ההתפתחות והצמיחה שלה וציינו את אוכלוסיית המדינה, המונה 32 מיליון בני אדם, שחלק לא מבוטל מהם צעירים, מוטי טכנולוגיה והמשתוקקים לאפשרויות בידורויות מגוונות, שכיום אינן בנמצא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



"הדור הצעיר מתוחכם מאוד והם דורשים הזדמנויות ואפשרויות בידוריות חדשות ורבות." אמר ראש הרשות הסעודית אחמד אל קאטיב. "לא תמצאו בשום מקום שוק טוב יותר מאשר זה הסעודי". האירוע שהשתתפו בו מאות מנהלים בכירים מצמרת תעשיית הבידור האמריקאית, היה חלק ממסע מחוף-אל-חוף בארה"ב של נסיך הכתר הסעודי הנמרץ  מוחמד בין סאלמן והפמלייה שלו, שכללה מכובדים סעודים רבים, שמטרתו היתה "למכור" את הממלכה כאומה הנמצאת בעיצומו של תהליך רפורמות וחדשנות, שעיקרו להפוך את החברה הסעודית למודרנית ולגוון מאוד את התלות של כלכלת המדינה כיום, במקור הכמעט יחידי - משאבי הנפט.

במהלך ביקורו בלוס אנג'לס המנהיג הסעודי בן ה-32 נפגש עם מנהלים בכירים של תעשיית הבידור המקומית כולל ענק התקשורת רופרט מורדוק, מנהל הסוכנות לגילוי כשרונות ארי עמנואל והמפיק בריאן גרייזר, כדי לנסות ולהדק קשרים בין עסקי הבידור העולמיים והממלכה המדברית השמרנית.

במהלך ארוחת ערב ומסיבה בביתו של מורדוק בבל אייר, נפגש הנסיך עם ענקי תעשיית הבידור כמו  מנכ"ל וולט דיסניי בוב איגר, מנכ"ל וורנר ברדרס, קוין טסוז'יהארה, יו"ר פעילות הקולנוע של יוניברסל, ג'ף של ויו"ר פוקס המאה ה-20, סטייסי סניידר. כך נמסר ממקורות המקורבים לארגון האירוע.

מנהלי אולפנים ובעלי תיאטראות מרחבי העולם כולו משתוקקים לעשות עסקים עם ערב הסעודית, מאז שהממלכה הודיעה לפני כארבעה חודשים, שהיא תעניק רישיונות לפתיחת אולמות תיאטרון וקולנוע בפעם הראשונה מזה 35 שנה.

בפברואר השנה הודיעה ערב הסעודית על תכניתה להשקיע 64 מיליארד דולר בשנים הקרובות לבניית פארקי מים, אטרקציות נושאיות, אולמות קולנוע ופרויקטים נוספים ומגוונים. "זו הזדמנות יוצאת מהכלל עבורכם לבוא לערב הסעודית ולהשקיע בתשתיות שונות", אמר אל קאטיב.

השאיפות בתחום הבידור של הממלכה הולכות וגדלות. באירוע בבוורלי הילס נודע על מספר עסקות שנחתמו. המופע הבינלאומי Cirque du Soleil הודיע, כי בספטמבר הקרוב יעלה לראשונה את המופע שלו בערב הסעודית, באצטדיון המלך פאהד בריאד.

חברת מופע הבידור החי פלד אנטרטיינמנט הגיעה להסכם ארוך טווח להפיק אירועים כולל דיסני על הקרח, בערב הסעודית. גם חברת נשיונל ג'יאוגרפיק, הודיעה כי תשיק כמה אתרים חדשים לאטרקצייה של אודיסיאה באוקינוס, בממלכה המדברית בתחילת 2019. רשות הבידור הסעודית אף סגרה עיסקה עם Hero Ventures and Luxury Entertainment להביא את המופע מארבל אקפריינס לסיבוב הופעות בריאד וג'דה.

הזדמנות נוספת עבור האולפנים היא תכנית של חברת אנטרטיינמנט קו. הסעודית לפתח 20 אתרי בידור, שיהיו מתחמי ענק שבהם ייבנו פרויקטים שונים של פנאי ובידור כמו חנויות קמעונאיות, מסעדות, בתי קולנוע ואטרקציות נושאיות אחרות. החברה מתכננת להכשיר קרקע לפרויקט הראשון בתכנית הזו כבר השנה. יו"ר אנטרטיינמנט קו, עדולאה אלדאווד מסר, שהחברה מחפשת לסגור עסקאות עם אולפנים, כדי לייצר תכנים למתחמי הבידור הענקיים הללו. "חלק לא מבוטל מהמתחמים הללו יהיו פרויקטים אידאליים עבור מפיקים בינלאומיים, בין אם באמצעות הקולנוע או אטרקציות בידוריות אחרות כמו מציאות מדומה וחוויות מציאות משופרות אחרות עבור הצרכנים", הוא מסר בראיון.

מה שמסתמנת ככל הנראה כעיסקה הסעודית המשמעותית ביותר, עליה נודע השבוע, היא כוונתה של מפעילת אולמות הקולנוע הגדולה בעולם אי.אמ.סי. ת'יאטרס (AMC Theatres), לפתוח עד 100 אולמות קולנוע ב-25 ערים סעודיות עד 2030. חברת הקולנוע וחברת הבת הסעודית של קרן ההשקעות הציבורית, חתמו על עיסקה להפעלת בתי קולנוע בממלכה, בכ-40 אתרים, ש-15 מהם ייפתחו בתוך חמש שנים. אי.אם.סי. קיבלה את רישיון ההפעלה הראשון מידיו של שר התרבות והמידע הסעודי, מסרה החברה. העיסקה המשותפת בין אי.אם.סי. ורשות הבידור הסעודית תביא להשקעה של כ-1 מיליארד דולר במהלך 5 השנים הקרובות.

אולם הקולנוע הראשון של אי.אם.סי. בריאד, בערב הסעודית,  ייפתח ברובע העסקים ע"ש המלך עבדולאה, ב-18 באפריל. אי.אם.סי. שבעל המניות הגדול ביותר שלה הוא הענק העסקי הסיני דאליאן וואנדה גרופ, מקווה להחזיק ב-50% מתעשיית הבידור הסעודית. בעלי אולמות קולנוע, אולפני קולנוע וחברות מדיה נעים עתה במהירות, כדי לנגוס בנתחים גדולים ככל שניתן מהשוק המתפתח הזה, ששוויו עשוי להיות כ-1 מיליארד דולר בשנה, בהכנסות ממכירת כרטיסים וזאת בתוך שנים ספורות.

"אנחנו מצפים שזה יהיה שוק יוקרתי מאוד והזדמנותי ביותר עבור אי.אם.סי." אמר מנכ"ל החברה אדם ארון בשיחת ועידה. "אם נצליח לפתוח בערב הסעודית 100 אולמות קולנוע, במדינה שכרגע אין מה בכלל כאלה, נראה שהשוק הזה שם ייצר ביקוש בלתי נתפס". 

ארון היה בין 250 האורחים באירוע בבוורלי היל. עם זאת קשה שלא לתהות ברמה העקרונית כיצד במדינה שמרנית כל כך, ישגשגו סוגי בידור, שהיו אסורים עד כה, או לא מוכרים, בעיקר בכל האמור בהפרדה בין גברים לנשים באולמות ובמתקני האטרקציות האחרים. לדברי ארון הוא מקווה, כי באולמות התיאטרון והקולנוע לא תהיה הפרדה מיגדרית, אחת האפשרויות היא שעות הקרנה או הופעה שונות לגברים ולנשים. לדבריו, הרעיונות עדיין נבחנים והצדדים בוחנים את מגוון האפשרויות, כדי לאפשר לפרויקטים השונים בתחום הבידור בממלכה, להצליח ובגדול. 

"אני משוכנע שזה יעבוד בשיטה של ניסוי וטעייה", הוא אמר. "עקרונות הפעולה הם בגיבוש בימים אלה, בעודנו מדברים". האולם הראשון של אי.אם.סי. בריאד יוסב למטרתו החדשה מאולם של קונצרטים כיום. סיפר ארון. הוא יפתח במופע גאלה (בכורה) עם למעלה מ-400 אורחים בקהל. הוא לא פירט מה יהיה הסרט הראשון שיוקרן באולם החדש. האולם ייפתח החודש עם מסך אחד. ברם, עד חודש יולי או אוגוסט השנה, יופעלו כבר ארבעה מסכים. "אני יכול לומר שזה יהיה אולם הקולנוע היפה ביותר בעולם". סיכם ארון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE