הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר שנים של עיכוב, ב- 7 במאי ייכנסו התקנות החדשות ו- 230,000 מסעדות יחוייבו להוסיף סימון תזונתי לכל מנה בתפריט
בעוד כחודש נוכל לספור קלוריות. מסעדות רבות השקיעו לאחרונה עשרות אלפי דולרים לטובת הערכות תזונאים בנוגע לכמות הקלוריות בכל מנה, שכן הן מהרות להשלים את העניין לפני הדד ליין, ולהפוך את המידע לנגיש יותר. לטענת בעלי הרשתות לספירה הקלורית על גבי התפריטים לא תהיה השפעה ממשית על הרגלי האכילה של הלקוחות. מטרת המהלך- העלאת המודעות למזון אותו אנו צורכים

מי שנכנס לאחרונה לאכול ב"באק יארד בורגרס", רשת מסעדות פופולארית באזור נאשוויל, ייתכן ששם לב לתוספת בתפריט המסעדה: ספירת קלוריות בכל מנה. הרשת, נמנית בין המסעדות ברחבי ארה"ב, העושות את ההכנות לקראת ה-7 במאי. זהו היום בו יכנסו לתוקף התקנות החדשות המחייבות מסעדות בעלות עשרים סניפים או יותר להציג את ספירת הקלוריות לכל מנה בתפריטיהן באופן בולט. החוק הפדרלי, הנוגע לסימון הערך הקלורי בתפריטים התעכב זה מספר שנים. עד כה, ערים כמו ניו יורק ומדינות כמו קליפורניה הנהיגו חוקים משלהן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




בשנת 2010, חוק הגנת החולה וטיפול בר השגה (הידוע כ"אובמה קר") כלל בין היתר גם תקנה של הצבת תג ערך קלורי. המטרה, להציב סטנדרט אחיד בכל רחבי ארה"ב הנוגע למודעת תזונתית שיחליף את אוסף החוקים המקומיים. הדרישות בתקנה הזו היו בלא מעט פעמים לא עקביות ומבלבלות בעבור הלקוחות, דבר שהקשה יותר ויותר על בעלי המסעדות לעמוד בדרישות אלו. כך אמרה דבורה קוץ, דוברת מטעם מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA). "אמריקנים לא צריכים לנווט בין פיסות מידע משתנות אודות המזון שהם צורכים שישתנו בין מדינה למדינה ובין עיר לעיר", אמרה קוץ.

האכיפה של תיוג הערך הקלורי במנות נדחתה פעמים רבות. בשנה שעברה החוק נדחה ברגע האחרון, רגע לפני הדדליין שניתן למסעדות במאי. מתוך ציפייה להכלת החוק בעתיד הקרוב, רשתות רבות כבר החלו להוסיף מיוזמתן את המידע התזונתי על המנות שהן מגישות, על גבי התפריטים וגם באתרי האינטרנט שלהן. רשת "פנרה בראד" הוסיפה את הערך הקלורי לתפריטים שלה כבר בשנת 2010, מקדונלדס החלה לעשות זאת בשנת 2012 וסטרבאקס הצטרפה למגמה הזו החל משנת 2013.

ברחבי ארה"ב, כ- 230,000 מסעדות נמצאות תחת הקטגוריה של חוק תיוגי הערך הקלורי בתפריטים, לפי התאחדות המסעדות הלאומית. "יש לנו כבר למעלה מאלפי מסעדות שכבר מוסיפות פירוט לתפריטיהן... אנו מאמינים כי רוב המסעדות יצייתו לתקנה הזו", כך אמרה סיסלי סימפסון, סגנית נשיא התאחדות המסעדות האמריקאיות, הממונה על יחסי הציבור. התאחדות המסעדות תומכת בתיוג התפריטים זה זמן רב, בייחוד נוכח העובדה שהאמריקנים צורכים כשליש מהערך הקלורי שלהם אל מחוץ לבתיהם. "אנו אכן שומעים מלקוחות רבים על כך שהם היו מעוניינים ביותר שקיפות בנוגע למידע כמו מקורות מרכיבי האוכל והרכיבים במנות השונות," כך אמרה סימפסון.



בעבור מפעילי מסעדות, שיתוף פעולה זה יכול להיחשב כהוצאה מוכרת מראש. חלק מהרשתות אף שוכרות את שרותיהם של דיאטנים כדי לנתח את המידע התזונתי, בעוד שאחרות עושות שימוש בטבלאות תזונתיות חינמיות הלקוחות ממאגרי מידע של משרד החקלאות האמריקאי, אמרה סימפסון. "באק יארד בורגרס" עבדה תחילה עם דיאטנים כדי להשיג את המידע התזונתי וכעת, התפריטים יוחלפו בכל 55 הסניפים של הרשת. רשת "באק יארד בורגרס" השקיעה כבר למעלה מ-50,000$ בעבור תיוג וסימון התפריטים שלה, כך אמר המנכ"ל, דיוויד מקדוגל. עוד אמר, כי הוא אינו מאמין שלספירה הקלורית על גבי התפריטים תהיה השפעה ממשית על הרגלי האכילה של הלקוחות. "כלקוחות, כולנו התרגלנו לכך, אבל אני לא חושב שתהיה לכך השלכה ממשית ברמת העסק. אני רק חושב שזה מאפשר לאנשים להחליט החלטות יותר מודעות בכל הנוגע למזון שהם אוכלים".

בנאשוויל, במקומות בהם התפריטים כבר שודרגו, הסועדים יכולים לראות כי המבורגר קלאסי מכיל 580 קלוריות, צ'יפס מטוגן מכיל 480 קלוריות ומילקשייק שוקולד מכיל 750 קלוריות. מידע תזונתי מעמיק יותר נמצא באתר האינטרנט החברה. ווי האנט, מייסד רשת הברים "איי לאב ג'וס", אמר כי החברה שכרה דיאטן כדי להשיג את המידע הקלורי בעבור כל פריט אותו היא מגישה. הפרוייקט בן שלושת החודשים, שעלות למעלה מ 30,000$, הצריך 45 תפריטים חדשים ב- 45 סניפים. האנט, מאמין כי הרגלי הצריכה של הלקוחות משתנים ואנשים מעוניינים בגישה למידע התזונתי, בייחוד כאשר קיים חשש מאלרגיות מזון, ובשל המודעות הגוברת בנוגע לסוגי תזונה שונים. "מידע תזונתי היה תמיד בחזית מחשבותיהם של הלקוחות כאשר רכשו משהו. בין אם זה ברשת ג'וס באר או במסעדה אחרת, אנשים הפכו ליותר מודעים. זהו אורח חיים שהם בוחרים לנהוג בו, והם מעוניינים להיות מודעים לגבי מה שהם צורכים כדי להיות בשליטה טובה יותר על מצבם הבריאותי," כך אמר האנט.

רשת מזון הים המהיר "קפטן דיי'ס", המבוססת בנאשוויל ובעלת 535 סניפים ברחבי ארה"ב, מתכננת להפיק את התפריטים במהלך האביב הקרוב יחד עם הפירוט הקלורי של המנות השונות. החברה בחנה תיוג תפריטים שכזה במספר סניפים שונים ולא ראתה כל השפעה על המכירות, אמר בוב קראוט, הממונה על השיווק ברשת.קוץ אמרה שה- FDA מתכנן להקדיש את השנה שלאחר התחלת אכיפת החוק כדי לחנך מפעילי מסעדות, וכמו כן עסקים העוסקים בצורות כאלו או אחרות של מסעדנות, ולסייע להם לשתף פעולה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE