הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדוע תוארה היורה במשרדי יוטיוב כגבר בתחילת האירועים? אירועי ירי בידי נשים - אירוע נדיר
העובדים המבוהלים של יוטיוב תיארו בתחילה את היורה כגבר, ככל הנראה משום שאירועים כאלה המבוצעים בידי נשים - פחות נפוצים. המספרים שמאחורי הנשק

במהלך השניות הראשונות לאחר הירי במטה חברת יוטיוב, מספר עדי ראייה לתקרית חשבו תחילה כי האישה שביצעה את הירי היא למעשה גבר. "הייתה ברשותו מסיכת ירי, מיגון על כלל חלקי הגוף והוא נע במסדרונות כאשר הוא יורה באקדחו לכל עבר," כך אחד מעובדי יוטיוב פרסם בפוסט בפייסבוק.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תוארה בתחילה כגבר. נסים אנדם, מבצעת הירי במשרדי יוטיוב



עדי הראייה תיארו את מבצעת הירי כגבר, ככל הנראה משום שאירועי ירי המבוצעים בידי נשים הם אירוע נדיר.

בין השנים 2000-2013, חקר ה-FBI יותר מ-150 אירועי ירי. הארגון מצא כי רק בשישה מתוכם היו מעורבות נשים יורות -  3.8 אחוזים מכלל המקרים.

שניים ממקרי הירי בידי נשים שכן בוצעו, התרחשו בקליפורניה. אישה כבת 36 הרגה אדם אחד ופצעה שלושה נוספים בסן חוזה בשנת 2001. חמש שנים לאחר מכן, עובדת דואר לשעבר בת 44 הרגה שישה בני אדם בגולטה שבאזור סנטה ברברה, ולאחר מכן ירתה בעצמה ומתה. 

כתבים ממגזין MOTHER JONES ספרו 98 ארועי ירי המוניים שהתבצעו משנת 1982 בארה"ב. מתוך כל אלו, רק שניים מהם בוצעו בידי נשים שפעלו לבדן. אחד מהמקרים היה בפברואר 2014 באלטורס שבאזור מחוז מודוק, כאשר אישה בת 44 פתחה באש בתוך משרד ומרכז קהילתי מקומי, כאשר הרגה ארבעה ופצעה שני בני אדם נוספים. שני אירועי הירי הנוספים היו בגולטה.

הטבח השלישי הוא מקרה המפורסם של פעולת הטרור בסן ברנרדיניו שבוצע בידי בני זוג – גבר ואשה שביצעו את הירי בדצמבר 2015, ובו נרצחו 14 בני אדם ו-21 נפצעו.

גם אירועי הירי שמתרחשים בבתי ספר מדגישים את היותן של נשים מבצעות אירועים כאלה - אירוע נדיר.  כמעט כלל היורים בבתי הספר, ללא יוצא מן, הכלל הם נערים. חוקרים באוניברסיטת וושינגטון טקומה מצאו כי 11 מקרי ירי שתוכננו להתבצע ע"י תלמידות בבתי הספר האלו - נמנעו.


מבצעי הטבח בסן ברנרדיניו



"תקריות של תיכנון פעולות ירי בידיי תלמידות הם בדר"כ פחותים בחומרתם מבחינת רמת האיום הממשי שהן מהוות," כך הסיקו החוקרים, "מתכננות ארועי ירי נוטות בדרך כלל לעצור את עצמן ברגע האחרון ולמנוע את התרחשותה הממשית של הפעולה האלימה."

 בקליפורניה, נזקפים לזכותן של נשים רק 21.4 אחוזים מכל המעצרים שבוצעו בגין תקיפות אלימות, בעוד לזכות הגברים נזקפים 78.6 אחוזים מכלל מעצרים אלו ו -11 אחוזים מכלל המעצרים בגין רצח נזקפו נגד נשים בעוד גם בקטגוריה זו הגברים מובילים עם 89 אחוזים.

אם מסתכלים באופן כולל על כלל מקרי הרצח בארה"ב, ישנו סיכוי מופחת באופן משמעותי שנשים יעשו שימוש בנשק חם כדי להרוג ביחס לגברים שנוטים לעשות זאת בסיכוי גבוה הרבה יותר. על פי נתוני סטטיסטיקות שהצטברו במשך 30 שנים במשרד המשפטים האמריקאי, 92.1 מכלל מקרי הרצח שהוצאו לפועל באמצעות נשק חם התבצעו ע"י גברים ורק 7.9 אחוזים על ידי נשים.

בניגוד גמור לסטטיסטיקה זו, אמר אדם לנקפורד, פרופסור לקרמינולוגיה באוניברסיטת אלבמה החוקר מחבלים מתאבדים ואנשים המבצעים פעולות ירי, כי כאשר מקרי הרצח מבוצעים ע"י הרעלה, הפער בין הגברים והנשים מצטמצם. ישנם 35 אחוזים ממקרי ההרעלה שבוצעו על ידי נשים בעוד ש-60.5 אחוזים בוצעו בידי גברים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE