הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיוט: חיידק ה-Nightmare נמצא בריכוזים גבוהים של מעל לפי 200 בארצות הברית ומציב איום התפשטות
ה-CDC מסר, כי מניעת התפשטות החיידקים בעלי יכולת ההתנגדות הוא מרכיב מפתח; איתור המקור ובידודו יכול למנוע המשך הדבקות. מחקרים מראים שבאמצעות שיטות פעולה אלה ניתן למנוע כ-75 אחוז ממקרי ההדבקות

בשנה שעברה נמצאו בארצות הברית ריכוזים גבוהים של מעל לפי 200 של חיידק ה"Nightmare", העמיד לסוגי אנטיביוטיקה רבים. הריכוזים נמצאו במסגרת מצוד מכוון לאיתור החיידק, שנערך לראשונה, במטרה לבדוק את מידת האיום שהוא מהווה. כך מסרו גורמים רשמיים מטעם רשויות הבריאות. הכמות שנמצאה גבוהה ממה שציפו למצוא והמספר האמתי של ריכוזים אלה ככל הנראה גבוה יותר, מאחר וכל מצוד כזה כלל רק מספר מצומצם של מעבדות בכל מדינה. כך מסרו גורמים רשמיים מטעם המשרד.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עד כה החיידק המסוכן הופיע ב-27 מדינות ברחבי ארצות הברית

 

החיידק מכה באנשים בדרך כלל כשהם בבתי החולים או במרכזי אחיות ונזקקים לטיפול הדורש פתיחת ורידים בין אם למתן תרופות או נוזלים כלשהם. אז, הצינוריות עלולות להזדהם. במקרים רבים אחרים, אנשים הבאים במגע עם מטופלים אלה, מעבירים את "חיידקי העל", אף שהם אינם חולים. מצב המהווה סכנה להתפשטות עתידית.

חלק מהמטופלים החולים נסעו למדינות אחרות, למטרות ניתוח או קבלת טיפול רפואי. שם סוגים של חיידקים העמידים בפני תרופות נפוצים יותר וזיהומים ומקרי הידבקות ב"חיידק העל" נתגלו לאחר שובם לארצות הברית.

מהממשלה נמסר, כי מקרי קצה, בהם הידבקות בחיידק והסתבכות התופעות הנגרמות בשל כך, נותרו לפי שעה ללא מענה טיפולי. עד כה החיידק המסוכן הופיע ב-27 מדינות ברחבי ארצות הברית, כולל אילינוי. "באופן עקרוני, איתרנו את החיידק המסוכן במקום שנחשב לחצר האחורית של המדינה", מנהלת המרכז למניעת מחלות בארצות הברית (CDC), אן סצ'וטצאט.  

החיידקים והתרופות האלה נמצאים במאבק מתמיד. כאשר החיידקים עוברים תהליכי התפתחות שונים הם מפתחים עמידות לסוגי אנטיביוטיקה ישנים. כשני מיליון אמריקנים נדבקים מחיידקים שונים בעלי עמידות לאנטיביוטיקה מדי שנה ו-23,000 מהם מתים, אמרה סצ'וטצאט. החשש הוא שהעמידות של חיידקי העל האלה, לרוב סוגי האנטיביוטיקה, עולה וגוברת. בשנה שעברה, מעבדות רפואיות ציבוריות התבקשו לדווח על מקרים של חיידקים שעברו התפתחות ושהם בעלי עמידות מסוימת לאנטיביוטיקה, בייחוד לאנטיביוטיקה בשם קרבפנמס.

רופאים מעניקים מרשמי אנטיביוטיקה למיניהם, בעבור מספר רחב של זיהומים. בעוד סוגי האנטיביוטיקה המוצעים יעילים למדי, אך ככל הנראה, נעשה בהם שימוש רב מדי, לפי ה-CDC.

"חיי אדם רבים ניצלו וזה אחד היתרונות הגדולים של הרפואה, תגלית האנטיביוטיקה. אולם שימוש לא נכון או שימוש יתר יצר בעיה," אמר, ד"ר וויליאם תריק, ממערכת הבריאות שבמחוז קוק. כשליש מכלל סוגי האנטיביוטיקה, שנרשמים במסגרת טיפול על ידי רופאים נמצאו ככאלה שאינם היו נחוצים כלל לשם הטיפול. זאת לפי ה-CDC. ד"ר תריק מנהל מחקר בשיתוף פעולה צמוד עם ה-CDC, עבור מערכת הבריאות במחוז קוק. לדבריו, הבעיה נובעת ממה שה-CDC מכנה, חיידק ה-Nightmare, שפיתח יכולת התנגדות משמעותית לסוגים רבים של אנטיביוטיקה. אז, לא רק שהם הופכים את האנטיביוטיקה ללא יעילה, הם גם מסוגלים להתפשט בין המטפלים בחולים, במתקני הבריאות השונים.

"אלה הם איומים חמורים בהחלט והם מהווים סיבה לדאגה. במהלך השנים, התריעו גורמים, כמו ה-CDC וגופי רפואה אחרים, בנוגע לעמידות ההולכת וגוברת של חיידקים לסוגי האנטיביוטיקה השונים. אולם היום, אנו סבורים כי המסר אופטימי. זהו מסר ובו, מוקצים בעבורנו משאבים רבים והיקף יכולות גדול יותר, על מנת לסייע בהדף יכולת ההתנגדות לסוגי האנטיביוטיקה של החיידקים המסוכנים", אמר ד"ר ארג'ום סניריוסאן, מהמרכז למניעת מחלות.

ה-CDC מסר, כי מניעת התפשטות החיידקים בעלי יכולת ההתנגדות הוא מרכיב מפתח. הם משקיעים משאבים על מנת לזהות את החולים הנושאים את החיידקים האלה ומבודדים אותם על מנת למנוע התפשטות. ד"ר תריק: "המפתח הוא לגלות את מקורם של חיידקים אלה בזמן מוקדם ולמנוע את ההתפשטות שלהם לאנשים נוספים".

אסטרטגיית הבלימה של ה-CDC מערבת בדיקות שגרתיות של חולים שאפילו אינם מראים סימנים חיצוניים כלשהם של הידבקות ותיאום תקשורת עם רשויות רפואיות מקבילות, בנוגע לאזהרות שעולות לגבי אזורים החשודים כנגועים. עוד נמסר מה-CDC
, כי מחקרים מראים שבאמצעות שיטות פעולה אלה ניתן למנוע כ-75 אחוז ממקרי ההדבקות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE