הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלכלן בכיר מעריך כי פשיטת רגל של איילון מאסק, הבעלים של טסלה, היא אפשרית ביותר לאחר חודשים קשים עבור החברה
ג'ון ת'ומפסון, מנכ"ל פירמת השקעות, מעריך כי פשיטת הרגל האפשרית תבוא בעקבות כשלים רבים בייצור מודל 3 בחדש של החברה ובעקבות תאונה של רכב החברה שאירעה בחודש הקודם.

היזם אילון מאסק עומד בפני פשיטת רגל, כך מעריך כלכלן בכיר. ההערכה מגיעה נוכח הייצור המזדחל של מכוניות טסלה וחוסר הרווח האמון בו, זאת בנוסף לתאונה הקטלנית שבה היה מעורב רכב של החברה.

בזמן שחברת טסלה מגבירה את קצב הייצור של מכונית הדגל שלה, מודל 3 של הסדאן החשמלית, היא מתמודדת בו זמנית עם התגברות קיצונית של עכובי ייצור שונים ומקרה של תאונה קטלנית ובה מעורבת מערכת הטייס האוטומטי, כך הזהיר כלכלן בכיר לגבי מניית יצרן הרכבים בטווחי הזמן של 3-6 החודשים הבאים. "אמרתי בהערה ללקוחותיי שבטווחי הזמן של שלושת החודשים עד חצי שנה הבאה מניית טסלה עשוייה להתרסק" מעיד מנכ"ל פירמת ההשקעות וילה קפיטל מנג'מנט, ג'ון תומפסון,
 "ייתרה מכך, עקב העובדה שהם הולכים לקראת מסולל של פשיטת רגל, מאחר והם צריכים כעת את ההון בשווקים, יהיה עליהם לגייס כסף."


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



ת'ומפסון הוא אינו היחיד המטיל ספק בהישרדות אימפריית הרכב של אילון מאסק: בסוף חודש מרץ, בעקבות התאונה הקטלנית בקליפורניה, סוכנות "מודי'ס" הורידה את דירוג האשראי של טסלה מסטטוס "יציב" ל"שלילי", זאת נוכח בזבוז כספים רב ומחסור בהקפי ייצור הרכבים. כעת החל מאסק להיות מעורב אישית במעקב אחר תהליך הייצור, עקב מה שדווח ככישלונה של טסלה לעמוד ביעדיי הייצור של 2,500 רכבים ממודל 3 בשבוע אחד עד סוף חודש מרץ. לאחר נפילה משמעותית מתחת לקו האדום, מניותיה של טסלה רשמו התאוששות מסויימת ורשמו עלייה של 4.8% לאחר ההבטחה להאיץ את קצב ייצור הרכבים.

למרות כל אלו, ת'ומפסון הזהיר שגם במידה וטסלה תעמוד ביעדיי הייצור שהציבה לעצמה, היא ככל הנראה תמשיך להיאבק ברמה הכלכלית. הרכב החשמלי של טסלה נמכר כעת ב 100,000$ ליחידה ולמרות שהמותג נחשב לפופולארי מאוד, יצרנית הרכב מאבדת סכומי כסף עצומים. רק בשנה שעברה טסלה איבדה 2 מליארד דולר ו-20,000$ בעבור כל רכב שמכרה. לראייתו זה כמעט בלתי אפשרי שמודל מס 3 – שיימכר ב 45,000$ ליחידה, ייצר בעבור ההחברה רווחים.

"החברה אומרת כי היא הולכת ליצור רווחים עצומים ממכירת דגם מספר 3 , אולם תחושתי היא שמדובר בלא פחות מ'הייפ' , והמציאות היא שהם הולכים להפסיד אפילו יותר כסף על המכונית הזו" אמר ת'ומפסון. מאסק שפך מעט אור על מצב הפקת כלי הרכב ביום ראשון כאשר העלה פוסט לחשבון הטוויטר שלו לרגל ה 1 באפריל בהצהרה הומוריסטית: "נכשלתי לגמריי ופשטתי רגל באופן טוטאלי."

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE