הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עונשו של פדופיל במחוז אורנג' הוארך בלמעלה מ-15 שנים לאחר מחאה ציבורית כנגד גזר הדין
השופט, מארק קלי, גזר על הנאשם עונש קצר מהעונש שמוצע בחוק. בערעור שהתקבל, האריך בית המשפט את תקופת המאסר ל-25 שנים

פדופיל מורשע שקיבל מאסר נמוך ממה שמתחייב בחוק, נידון שנית למאסר של 25 שנים לאחר מחאה ציבורית. קווין רוג'נו-ניטאו (23) ניצב בפני 33 שנות מאסר לאחר שביצע מעשי סדום בקרובת משפחתו בן ה-3 בסנטה אנה ב-2014, כשהיה בן 19. אולם השופט מארק קלי אמר כי גזר דין כזה יהיה "אכזרי ויוצא דופן" בהתחשב בנסיבות האירוע וגזר עליו 10 שנות מאסר. אולם בית דין לערעורים הפך את הפסיקה ומצא כי השופט קלי התעלם מראייה חיונית שמצביעה על היקף העבירה של ניטאו, כך על פי משרד התובע הכללי של מחוז אורנג'. במשרד טענו שגזר הדין הקודם היה לא חוקי וניטאו לא הצליח להוכיח כי עונש המינימום הקבוע בחוק לא תואם את מידת העבירות שביצע. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



התביעה תיארה את השתלשלות האירועים באופן הבא: ניטאו שיחק במשחקי וידאו במוסך נטוש  כשאחת מקרובות המשפחה הצעירות נכנסה למקום. באותו רגע עלה חשקו המיני של ניטאו והוא נעל את הילדה בת ה-3 בחדר, שם תקף אותה מינית תוך שהוא מכסה את פיה כדי שלא תוכל לצעוק לאימה שנמצאה באזור. לאחר שהשתחררה, היא אמרה לאמא שלה כי היא נמצאת בכאבים. בדיקה רפואית גילתה כי הפצעים של גופה תואמים לכאלה של תקיפה מינית. משרד התובע קרא למקרה "פשע נתעב". אולם בהחלטתו המקורית מצא השופט קלי כי "מר רוג'אנו לא חיפש או עקב אחר הקורבן. הוא שיחק במשחקי וידאו בזמן שהיא נכנסה למוסך. חשקו המיני החל לעלות ללא שציפה לכך אך הוא לא התכוון לפגוע". 

עוד הוסיף השופט כי אמנם מעכשיו "רציניים ונתעבים", הוא לא מצא כי רוג'אנו הוא "פוגע סדרתי ביילדים שמחפש את הטרף הבא שלו". הוא ציין גם שפסיכולוג עצמאי מצא שרוג'אנו מהווה סיכון נמוך. 3 מפקחים במחוז אורנג' קראו להתפטרותו של השופט. גם עצומה ברשת ודף פייסבוק קראו לשופט להתפטר מתפקידו לאחר ההחלטה. אולם שמו של קלי עדיין מופיע ברשימת השופטים של קליפורניה. בפסיקה שהתקבלה בבית הדין לערעורים ביום שישי האחרון, מצא בית הדין כי השופט קלי הקל בחומרת הפשע על ידי כך שתיאר את המעשה כ"מהיר שנעצר לאחר שניות ספורות כאשר רוג'אנו הבין את חומרת מעשיו". 

תחילה הכחיש ניטאו את ביצוע הפשע, תחילה בפני משפחת הקורבן ולאחר מכן בפני המשטרה. מסמכים מראים שהחלטת השופט קלי ב-2015 הושפעה מבקשת משפחת הקורבן. אביה של הילדה כתב כי "ניטאו מבין את חומרת מעשיו ואת הטעות שעשה. הוא צריך שיקום שיתמקד בריפוי פסיכולוגי כצעד מונע ולא רק בשיקום". משפחת הקורבן דיברה בבית הדין לערעורים גם בשישי האחרון, כאשר אימו של התוקף, מריה רוג'אנו אמרה שהיא סולחת לו. "הוא היה תמיד היה הילד הקטן והמושלם שלי. תמיד הבגדים שלו מאורגנים, החדר מאורגן, מדבר אלי בכבוד. ואז משהו קרה" אמרה. 

בהליך הערעור, לא הצליח ניטאו להוכיח שהנסיבות של האירוע מצריכות עונש נמוך ממה שמציע החוק. "אין שום ראיה מהימנה שמוכיחה כי רוג'אנו-ניטאו לא התכוון לתקוף ילדה בת 3 ולבצע בה מעשי סדום. ראיה שכזאת גם לא רלוונטית לחקירה" נכתב מטעם משרד התובע המחוזי "יתרה מכך, אין ראיה שתומכת שפסק הדין הקודם שמצא כי הקורבן לא נפגעה בצורה רצינית וקשה".

ניטאו מרצה בכלא כבר 1,404, שהם כמעט 4 שנים, עובדה שמותירה לו עוד 21 שנות מאסר עד לבקשת השחרור המוקדם. כשהוא יגיש את הבקשה, למועצת השחרורים יהיה הרבה מידע על מנת להעריך את מצבו את התוקף. "ההגנה הייתה מאד חרוצה באיסוף מידע מעברו, כולל רישומי בית הספר שלו שמראים לכאורה שעבר התעללות" נמסר ממשרד התובע המחוזי "כך שלוועדת השחרורים יהיה הרבה מידע כשהיא תחליט בעניינו". לניטאו יש 60 יום לערער על ההחלטה, אולם במשרד התובע טוענים כי נראה שהוא השלים עם פסק הדין. "זה תיק שהכה חזק בכולנו. אבל אני חושב שגם ניטאו ידע שהוא יצטרך לרצות בין 25 שנים למאסר עולם" אמרה סגנית התובע המחוזי, וויטני בוקובסקי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE