הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארמקו הסעודית חתמה על הסכם עם חברות אמריקניות כדי להיכנס לשוק מוצרי הדלק המקומי
החברה, שמקווה ל"כלכלה חזקה, תמריצים תחרותיים, ותמיכה רגולטורית", מקווה להפוך את בית זיקוק הנפט בפורט ארתור לגדול בעולם, עם כושר ייצור של מיליון וחצי חביות ביום, במקום כחצי מיליון בלבד כיום

החברה הסעודית ארמקו לוקחת צעדים ראשונים בשילוב תעשיית מוצרי הדלק בבית הזיקוק הגדול ביותר בארצות-הברית, אשר מופעל בידי חברת הבת שלה מוטיבה אנרפרייזס. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תשלב מוצרי דלק בבית הזיקוק. ארמקו סעודיה

מנהל בכיר בארמקו, אמין נאסר, חתם על מסמכי הבנות בשווי 8-10 מיליארד דולר עם חברת Honeywell UOP ועם חברת Technip FMC כדי לבחון טכנולוגיות הפקת מוצרי דלק לשימוש במפעל הכימיקלים שהחברה שוקלת לבנות במזקקת פורט ארתור.

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן-סלמן, נכח בעת החתימה על העסקה ביוסטון, טקסס בסוף השבוע האחרון, יחד עם שר האנרגיה הסעודי חאליד אל-פליח, ושר האנרגיה האמריקני ריק פרי. החתימה נערכה במהלך ביקורו של בן-סלמן בארצות הברית, שנמשך שבועיים.

"הסכמים אלו מסמלים את התוכניות שלנו להתרחב לתחומי מוצרי הדלק," אמר בריאן קופמן, מנהל בכיר בחברת מוטיבה.

ארמקו, אשר מקווה לפתח את עסקיה בעוד הממשלה מתכוננת למכור עד 5% מחברת הנפט הגדולה בעולם בהנפקה ראשונית השנה, רוצה להשתמש בנפט כמקור מרכזי למוצרי דלק.

קופמן אמר בנוסף כי חברת מוטיבה שקלה להגדיל את תפוקת בית הזיקוק בפורט ארתור מ-603 אלף חביות ביום למיליון או מיליון וחצי חביות ביום, צעד שיהפוך אותו לבית הזיקוק הגדול בעולם.

המחלקה הארומטית, אשר בה נשקל השימוש בטכנולוגיות חברת Honeywell תחת אחד ממסמכי ההבנות, תהפוך בנזן ופרקסלין, תוצרי לוואי של הפקת בנזין, ל-2 מיליון טון בשנה של חומרי גלם לייצור כימיקלים ופלסטיק.


מנכ"ל ארמקו אמין נאסר


מסמך ההבנות הנוסף יאפשר לארמקו להשתמש בטכנולוגיות חברת Technip לייצור משולב של אתילן  בארצות-הברית. הטכנולוגיה תפיק 2 מיליון טון בשנה של אתילן, אשר משמש לייצור פלסטיק, לדברי מוטיבה.

החלטה סופית בעניין השקעה בבניית מפעל מוצרי דלק בשווי מיליארדי דולרים בפורט ארתור לא תתקבל לפני שנת 2019, והיא "תלויה בכלכלה חזקה, תמריצים תחרותיים, ותמיכה רגולטורית," מסרה ארמקו בהצהרה.

קופמן לא מסר לוח זמנים להגדלה האפשרית בתפוקת הנפט של בית הזיקוק פורט ארתור. "זה משהו שאנחנו מעריכים, אנחנו לומדים לעתיד," הוא אמר.

בית הזיקוק של חברת רילאינס אינדוסטריס בג'מנגר, הודו, הוא בעלת יכולת התפוקה הגדולה בעולם - 1.2 מיליון חביות נפט ביום.

ארמקו אמרה בשנה שעברה כי היא תשקיע 18 מיליארד דולר בחברת מוטיבה על מנת להרחיב את בית הזיקוק ולהתקדם להפקת מוצרי דלק.

חברות אמריקניות אחרות, הכוללות את שברון-פיליפס כימיקל קו- יוזמה משותפת של שברון קורפ ופיליפס 66- ואקסון מוביל קורפ, פתחו לאחרונה מפעלים, מהסוג שמוטיבה שוקלת, להפקת אתילן מאתאן. שברון פיליפס שוקלת לבנות מעבד אתאן נוסף במפרץ הגולף בטקסס.

עלות מעבד אתאן מסוג זה היא בדרך כלל מעל 6 מיליארד דולר, לדברי מומחים. בנוסף לקליטתם של מוצרי לוואי מהמזקקות, מעבדי אתאן מספקים מימן למזקקות לשימוש בהכנת דלקים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE